Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 i Bergen?

Startet av My2cents, torsdag 22. november 2018, klokken 11:58

« forrige - neste »

eadie

For alle som har eller har hatt Model S tror jeg Model 3 vil føles «underwhelming». Omtrent som å gå fra BMW 5-serie til 1-serie, der du nærmest kler på deg bilen.
Iallefall føles den sånn på meg.
Er heller ikke overnevist om at prisforskjellen opp til Model S blir liten nok.

La oss innrømme det først som sist. Model 3 i Norge er en litt fancy konebil. Feite 50-åringer som selv kjører Model S eller X skal gjerne ha en lipstick red Model 3 til kona.
Tipper altså at en uforholdsmessig stor andel sjåfører i en Model 3 i Norge vil være damer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

samotholt

Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Bjoris

Vi er alle forskjellige så det å dra alle over samme kamb er jo bare dumt.

Model 3 står ikke tilbake for Model X og S i opplevd kvalitet, det syns jeg er bare tull å hevde. Det er masse å utsette på både S og X også. Jeg må si jeg syns 3 var helt greit, typisk Tesla kvalitet, til dels langt under de store tyske, men det er vi vant til.

Ja, selvsagt er 3 mindre, det er jo hele poenget. En skal ikke glemme at veldig mange har valgt en større bil enn de trenger med model s, den blir fort upraktisk med sin store størrelse og dårlige svingradius...

Model 3 blir en kjempehitt som ifht rekkevidde er MYE billigere enn S. En må sammenligne LR med S100

turfsurf

Enig med siste taler. Vi har hatt to S og har nå en X, men hadde det ikke vært for familiære behov hadde det blitt Model 3 som hovedbil. Klarer meg fint uten dører og bakluke som lukker seg selv. Nå er dog i3en ett alternativ å bytte ut, siden Model 3 har mye større nytte, men det er en dårligere bybil da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rolf Gjerdsjø

For oss som er trygge på egen seksualitet (og er ferdig med barneskolen) er Model 3 helt innafor. Eller andre små og mellomstore biler for den saks skyld. Har vært og sett på Model 3, og den føltes absolutt ikke underwhelming, men ganske omtrentlig som forventet.

Og for oss som er vant med italienske biler, så er rød farge også helt innafor. Men igjen hjelper det å ha blitt voksen selvsagt.  ;)
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

RuneW

Sitat fra: eadie på lørdag 01. desember 2018, klokken 02:06
Tipper altså at en uforholdsmessig stor andel sjåfører i en Model 3 i Norge vil være damer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Akkurat som en uforholdsmessig stor andel iPhone-brukere er tenåringsjenter med trutmunn...

Håper du ser hvor dumt det høres ut...  ;)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

eadie

Tja, vent og se. Om 2-3 år vet vi fasiten. Tipset mitt om at Model 3 blir Teslas konebil i Norge står. Så får vi se da, om noen år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Roy Aasen

Trodde vi var kommet så langt at vi var ferdige med idiotutrykk som "konebil", men du henger muligens littegrann etter her?

noto

For å få tråden tilbake på skinnene: Jeg var innom på Minde i dag. Ikke skuffet. Dette er det nye premium. Overdådige detaljer og annet nips er ut. Spent på konfiguratoren.

daktari

Sitat fra: noto på mandag 03. desember 2018, klokken 18:18
Dette er det nye premium. Overdådige detaljer og annet nips er ut.
Enig. Moderne minimalistisk.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Elmo

Sitat fra: eadie på lørdag 01. desember 2018, klokken 02:06
La oss innrømme det først som sist. Model 3 i Norge er en litt fancy konebil.
Tipper altså at en uforholdsmessig stor andel sjåfører i en Model 3 i Norge vil være damer.
Vet ikke hvordan du definerer "uforholdsmessig", men det er ganske mange kvinnelig sjåfører i S og X

Sitat fra: eadie på lørdag 01. desember 2018, klokken 02:06
Feite 50-åringer som selv kjører Model S eller X skal gjerne ha en lipstick red Model 3 til kona.
På seg selv kjenner man andre (gammelt Norsk ordtak).

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på mandag 03. desember 2018, klokken 11:28
Har vært og sett på Model 3, og den føltes absolutt ikke underwhelming, men ganske omtrentlig som forventet.
+1  Model 3 er på ingen måte noen liten bil. Det er vel heller S og X som er for store - for noen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Apfelsaft

#56
Sitat fra: eadie på lørdag 01. desember 2018, klokken 02:06
For alle som har eller har hatt Model S tror jeg Model 3 vil føles «underwhelming». Omtrent som å gå fra BMW 5-serie til 1-serie, der du nærmest kler på deg bilen.
Iallefall føles den sånn på meg.
Er heller ikke overnevist om at prisforskjellen opp til Model S blir liten nok.

La oss innrømme det først som sist. Model 3 i Norge er en litt fancy konebil. Feite 50-åringer som selv kjører Model S eller X skal gjerne ha en lipstick red Model 3 til kona.
Tipper altså at en uforholdsmessig stor andel sjåfører i en Model 3 i Norge vil være damer.
Nå ja...

Faktum er at Model 3 har kjøreegenskaper som kan sammenlignes med BMW 3-serie. Performance-versjonen kan sammenlignes med M3 (har bedre akselerasjon og banetider).

Model 3 non Performance kan oppgraderes med fornuftig priset (altså ikke Unplugged Performance...) aftermarket-coilovers, bremser, camber- og toe-arm i tillegg til andre ting. Dette gir kjøreegenskaper som du finner i en oppgradert M3 og kan ifølge folk som vet hva de prater om, sammenlignes med Porsche.

Bilen er ikke så liten heller, men den er praktisk, uhyre effektiv, lang rekkevidde og ser pen ut. Pålitelighet virker å være bedre enn Model S/X og det er mindre avansert gimmick-teknologi som kan gå galt (f.eks. dører og dørhåndtak som åpner av seg selv). Personlig likte jeg konsepten bedre da den så sintere ut, men slike ting kan enkelt fikses med aftermarket-deler.

Jeg håper mange damer kommer til å kjøre denne bilen da de som regel har dårlig smak når det kommer til bil og det vil bidra til at de merker de elendige kjøreegenskapene i Toyota, VW etc. Håper jeg.

Jeg kjører rundt i en i3 som er en elsk/hat-bil, kommer til å bry meg døyten hva andre synes om min Model 3. Håper andre føler det samme.


Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på mandag 03. desember 2018, klokken 11:28
For oss som er trygge på egen seksualitet (og er ferdig med barneskolen) er Model 3 helt innafor.
;D :D
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

jodd

Står Model 3 fortsatt utstilt i Bergen?
Vil gjerne prøvesitte bilen før jeg trykke på bestill-knappen
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

noto

Skulle stå ut året mener jeg det var sagt..

Skremt

Skal stå på Minde til og med 19. desember, deretter på Kokstad ut året i følge:

https://www.tesla.com/no_NO/events

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA