Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 i Bergen?

Startet av My2cents, torsdag 22. november 2018, klokken 11:58

« forrige - neste »

krister461

Type 2 er det jo selvsagt. Takstativ kan festes med vakuumkopper.

jlan

#16
https://www.tesla.com/content/dam/tesla/Ownership/Own/Model%203%20Owners%20Manual.pdf#page=150
SitatRoof Racks
Model 3 supports the use of Tesla-approved roof racks using a Tesla mounting accessory. To install roof racks, you must use this accessory and you must use only roof rack systems that have been approved by Tesla (see Parts and Accessories on page 142). Failure to do so can cause significant damage. Note: Mounting accessories and roof rack systems may not be available at time of vehicle purchase.

https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-ccs-2-plug-europe-adapter-model-s-model-x/
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Ahm

Såg på den i dag. Lekker bil, god plass innvendig, men ein sat omtrent på golvet bak, og knapt med bagasjeplass. Pris og levering er avgjerande...

versys

Da har jeg sett bilen fysisk.
Er 189, satt meget bra i fremsetet, satte meg i baksetet etter å ha stilt inn førersetet etter min lengde, det gikk på et vis, men beina hadde liten klaring mot forseteryggen. Lite/ingen lårstøtte for meg i baksetet.
Jeg kjører Audi i dag, og Model 3 har ikke samme premium følelse, dører/bagasjelokk måtte "slenges" igjen, ikke den softe Audi følelsen.
Bryr meg ikke om at den ikke kan få "gabrielsen", men savner skiluke i barsetet. Det viktigste for meg er å kunne ha lastebøyler på taket, tror de har en løsning for det, spesielt siden de har droppet eneste løsning(soltak utgaven) for Model S som ga mulighet for lastebøyler. Tipper de da har funnet en løsning for takbøyler og panarama tak.
Noen påstod at bakdøren ikke kunne åpnes så mye, det synest ikke jeg.
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Kristian O

Noen som har hørt om M3 kjem til Skodje?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

versys

Vin nummer på bilen i Bergen er forøvrig 5YJ3E1EB1JF133366, så dette er vel en ganske nyprodusert bil vil jeg tro.

rsomby

Sitat fra: eadie på lørdag 24. november 2018, klokken 14:35
2. Type 2-plugg eller ikke

Kommer vel med Type2 og mulighet for CCS på samme kontakt? Er vel flere som kjører en slik kontakt, f.eks. egolf og det er jo bare praktisk forøvrig. 

krl

Det er litt plagsomt med dette gummilokket som må fjernes før hurtiglading på Type 2 + CCS. Så jeg hadde egentlig foretrukket en annen løsning. Men det tar lite plass.

Braxze

Sitat fra: versys på lørdag 24. november 2018, klokken 21:31
Da har jeg sett bilen fysisk.
Er 189, satt meget bra i fremsetet, satte meg i baksetet etter å ha stilt inn førersetet etter min lengde, det gikk på et vis, men beina hadde liten klaring mot forseteryggen. Lite/ingen lårstøtte for meg i baksetet.
Jeg kjører Audi i dag, og Model 3 har ikke samme premium følelse, dører/bagasjelokk måtte "slenges" igjen, ikke den softe Audi følelsen.
Bryr meg ikke om at den ikke kan få "gabrielsen", men savner skiluke i barsetet. Det viktigste for meg er å kunne ha lastebøyler på taket, tror de har en løsning for det, spesielt siden de har droppet eneste løsning(soltak utgaven) for Model S som ga mulighet for lastebøyler. Tipper de da har funnet en løsning for takbøyler og panarama tak.
Noen påstod at bakdøren ikke kunne åpnes så mye, det synest ikke jeg.
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Skjønner ikkje korleis folk meiner at dørene må "slenges" igjen... Eg prøvde fleire ganger, med mindre og mindre kraft og uansett kor liten kraft eg hadde gjekk dørene igjen. Så skjønner rett og slett ikkje kor dette kjem i frå.

Lassi

Jeg observerte mye slenging med dørene for å få dem lukket. Det handler gjerne også litt om at man ikke har et håndtak slik at man kan føre døren igjen, men må bare dytte den fra seg. Dørhåndtakene er en dårlig patent. Bagasjerommet og frunken var særlig tunge å få i lås.

Bilen ellers er grei, litt for mye forenkling på betjening innvendig, underlig sittestilling bak. Men det som jeg allerede visste ville være et reellt problem for vår familie er at det er en sedan...



Klykken

Man dytter på glasset for å få igjen døra fra utsiden.. Samme må man gjøre på TMS. Å fingre på lakken er forbudt hos oss. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

daktari

Sitat fra: Lassi på mandag 26. november 2018, klokken 15:10
Jeg observerte mye slenging med dørene for å få dem lukket. Det handler gjerne også litt om at man ikke har et håndtak slik at man kan føre døren igjen, men må bare dytte den fra seg. Dørhåndtakene er en dårlig patent. Bagasjerommet og frunken var særlig tunge å få i lås.

Bilen ellers er grei, litt for mye forenkling på betjening innvendig, underlig sittestilling bak. Men det som jeg allerede visste ville være et reellt problem for vår familie er at det er en sedan...
ikke noe problem med dette på bilen i Oslo. Har derimot opplevd MBer og BMWer der døra må smelles hardt for å lukkes ordentlig.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

o.b.lix

Men den hadde en god midtkonsollboks mellom setene som kunne åpnes med 3 eller 4 luker, også den med armlene kunne åpnes.

Døråpning bak var litt liten. Setehøyden bak litt liten, omtrent som model S. Dørlommer alle veier. En som har prøvekjørt den i USA, mener den var mer sporty enn model S, nesten som å kjøre en bmw M3.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

fonberg

#29
Sitat fra: daktari på mandag 26. november 2018, klokken 15:59
Sitat fra: Lassi på mandag 26. november 2018, klokken 15:10
Jeg observerte mye slenging med dørene for å få dem lukket. Det handler gjerne også litt om at man ikke har et håndtak slik at man kan føre døren igjen, men må bare dytte den fra seg. Dørhåndtakene er en dårlig patent. Bagasjerommet og frunken var særlig tunge å få i lås.

Bilen ellers er grei, litt for mye forenkling på betjening innvendig, underlig sittestilling bak. Men det som jeg allerede visste ville være et reellt problem for vår familie er at det er en sedan...
ikke noe problem med dette på bilen i Oslo. Har derimot opplevd MBer og BMWer der døra må smelles hardt for å lukkes ordentlig.

Er vel vanlig at rammeløse dører er litt tightere å lukke, pga. behovet for at pakninger skal tette godt mot vinduene. Samme gjelder TMS, dørene på den er også rimelig tighte å lukke sammenlignet med dører med ramme.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA