Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket takstativ og skiboks til Model S

Startet av nilst, onsdag 21. november 2018, klokken 16:29

« forrige - neste »

nilst

Har sett litt på packline nx-215 og whisbar takstativ? noen som har erfaring med den komboen? eller noe annet?




Nesquik

Jeg har akkurat den komboen og synes det fungerer veldig bra. Jeg hadde tidligere en boks fra Skiguard, og har merket en vesentlig nedgang i støy med den nye boksen. Før kunne jeg ikke vente med å få av boksen om våren, mens nå er det ikke lenger noe særlig problem med støy.

Ellers synes jeg boksen ser ganske stilig ut, men dette er jo en smakssak. En viktig fordel er at du kan åpne bakluken helt uten at den stanger i boksen. Eller er det verdt å merke seg at boksen ikke er så veldig stor, så du kan glemme å få med barnevogner og lignende. Men den holder akkurat i lengden til ski på 205 cm.


En fordel med Whipsbar er at du kan åpne soltak mens takstativet er på.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Lacaixxa

Jeg endte opp med whisbar og FX-SUV. Da kan man i alle fall åpne både takluke og bakluke uten problem. Veldig fornøyd inn i andre vinteren. Pass på å beskytte punktene hvor whisbar møter lakk og tak med folie eller tape.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

daktari

Jeg hadde Whispbar og packline NX Premium som er en variant av NX215. Den kunne skyves så langt frem at bakluken kunne åpnes helt. Den krummer også mye, så den så bra ut på taket. Var ikke så imponert over støynivået, men det skyldes vel bilen mer enn boksen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA