Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse?

Startet av Vegar Beider, mandag 19. november 2018, klokken 19:27

« forrige - neste »

Trond.m

Fikk denne informasjonen fra Sverige. Den indikerer hvilket utstyr som kan gi senere levering.

Kåre Knatten

Her var det endel "må ha utstyr" uten tilgjengelighet. Da hjelper det lite med lavt reservasjonsnummer (under 700) I fjor på denne tiden, regnet jeg med at det var siste hyttevinter med trekk på 2 hjul-trekk og kjetting. Men nå går det i alle fall en vinter til, håper dette blir den siste.

thomala

Sitat fra: TM på søndag 16. desember 2018, klokken 10:16
Fikk denne informasjonen fra Sverige. Den indikerer hvilket utstyr som kan gi senere levering.
Hadde vært interessant å vite datoen på denne. Både hengerfeste og servolukking er grønne her...

Trond.m

Jeg mottok den 5.12. Har bare Ipad her, så jeg ser ikke noe informasjon om dato i PDF filen. Får heller ikke lagt den ut som vedlegg fra Ipad. Hvis noen vil ha kopi av originalfilen, så kan de sende meg en PM med epost adressen sin.
Nå ville jeg ikke tatt dette som en facit, men den jo grei å ha i bakhånd når man konfigurerer bilen sin. Selv vurderer jeg en bil med sen levering =2020, og da får jeg satse på alt i merket med orange farge  ;)

thomala

Sitat fra: TM på søndag 16. desember 2018, klokken 13:08
Jeg mottok den 5.12. Har bare Ipad her, så jeg ser ikke noe informasjon om dato i PDF filen. Får heller ikke lagt den ut som vedlegg fra Ipad. Hvis noen vil ha kopi av originalfilen, så kan de sende meg en PM med epost adressen sin.
Nå ville jeg ikke tatt dette som en facit, men den jo grei å ha i bakhånd når man konfigurerer bilen sin. Selv vurderer jeg en bil med sen levering =2020, og da får jeg satse på alt i merket med orange farge  ;)
Er det mulig å skaffe en oppdatert versjon?

Trond.m

Har sendt en forespørsel om oppdatert liste.

ToWalkOrDrive

Skulle gjerne visst dorventet leveringsmåned for en enkelt utstyrt e-tron med kønr ca 4600 før de fjernet køsiden. Hvis det ikke kommer noe mer konkret snart gidder jeg ikke å vente med å kjøpe bil...da blir det noe som har konkrete lovnader...
Tesla Model Y                         2021-

Trond.m

Sitat fra: TM på søndag 16. desember 2018, klokken 14:26
Har sendt en forespørsel om oppdatert liste.
Fikk svar i dag. De hadde ikke fått noen oppdatering siden den listen jeg fikk 5.12.

Taben

#113
Sitat fra: Imagine på fredag 07. desember 2018, klokken 08:39
Sitat fra: hemi på torsdag 06. desember 2018, klokken 23:29
Jeg er straks under 200 nå, men tipper jeg hopper av. så tallene fra AMS og 31kwh i 120kmh i varme, det gir lav 20 i kulde i range, om 83KWH netto tilgjengelig tallet stemmer.  Dette er i-pace territorie dessverre. Jeg spurte en venn som driver bilsjappe og alltid har spurt meg om å ta over reservasjoner når jeg ikke har villet, han var ikke interessert.

Jeg hadde gledet meg i flere år, og føler at jeg blir skuffet gang, på gang, på gang. Vi får se om de overasker positivt når  EPA kommer. Jeg betaler ikke 900-1000 for en forvokst i3/leaf kortrekkevidde bil uten SUV egenskaper. (henger, plass osv)

Enig. Rekkevidde opp mot pris vil avgjøre. Nå har de satt en pris som gjør at den bør gå minst 35-40 mil i 120-130km/t. Om det viser seg å være 26-30 mil i slike hastigheter hopper jeg over «første runde» jeg også.
Bilen er garantert knakende god, men en elbil må ha tilstrekkelig rekkevidde hvis ikke blir den fort slitsom.

Hei. Jeg er enig med deg Imagine, det ser ikke ut til at det blir E-tron på meg heller, det ble skuffende rekkevidde


---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

elektro

#114
Har i dag fått beskjed om at min Advanced Plus Intro modell er forsinket til tidligst uke 19 pga. servolukking av dører og hengerfeste.

Hadde opprinnelig reservasjonsnummer 104 og levering uke 9 i Oslo.. Trodde bilen var i landet, nå viser det seg at den ikke er produsert. Mildt sagt skuffet!
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

mbh

Det er imponerende at valg av tilbudt utstyr fører til forsinkelser. Man kunne mistenke at de forsøker å styre salget mot prefabrikkerte biler som de har bommet på etterspørselen etter.

Crown

Utrolig kjedelig beskjed å få, servolukking av dører og fabrikkmontert hengerfeste visste jo vi som tok egenkonfig at ville gi lengre leveringstid, så dermed får vi plutselig bilene før, selv med kønummer 11xx. Tror jeg hadde blitt litt sur også... går det ikke å endre bestillingen til å ta bort det når bilen likevel ikke er produsert?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

elektro

Sitat fra: Crown på mandag 18. februar 2019, klokken 19:39
Utrolig kjedelig beskjed å få, servolukking av dører og fabrikkmontert hengerfeste visste jo vi som tok egenkonfig at ville gi lengre leveringstid, så dermed får vi plutselig bilene før, selv med kønummer 11xx. Tror jeg hadde blitt litt sur også... går det ikke å endre bestillingen til å ta bort det når bilen likevel ikke er produsert?

Jo, for min del er en Fast Track visstnok samme bilen, uten servolukking og med kun forberedelse for hengerfeste. Har fått tilbud om å bytte til den, men så spørs det når jeg kan få den da.. Med så tidlig reservasjonsnummer og aksept på intromodell bør det være litt faderlig fort!

Hvordan er det mulig å komme med denne informasjonen nå, når eneste beskjeden jeg har fått før i dag (uke 8 ) er at utlevering av min bil er flyttet fra uke 9 til uke 12 pga. en software oppdatering? Da jeg ble overtalt til å velge intromodell var det nettopp å unngå forsinkelser som var argumentet. Noen som vet om det er kommet annet enn demobiler til landet?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

trd-73

Det forklarer iallfall det tilsynelatende mysteriet med at hengerfeste og servolukking ikke var noe problem med Advanced intro, som en skulle tro fikk samme problemer som selvplukk, siden den ikke var produsert enda. Helt utrolig av Møller å opplyse om det først nå uansett.

elektro

#119
Sitat fra: trd-73 på tirsdag 19. februar 2019, klokken 00:04
Det forklarer iallfall det tilsynelatende mysteriet med at hengerfeste og servolukking ikke var noe problem med Advanced intro, som en skulle tro fikk samme problemer som selvplukk, siden den ikke var produsert enda. Helt utrolig av Møller å opplyse om det først nå uansett.

Ja, jeg ble jo litt mistenksom, men valgte å stole på Møller. Nok en gang viser det seg imidlertid at man får mer korrekt informasjon på diverse forum.. Det er vel det man kaller et tillitsbrudd.

Har gledet meg i to år mens Møller har sittet på 20.000 kr. av pengene mine. Jeg skulle bli en av de første i verden som fikk e-tron quattro. Nå triller det en masse e-tron quattro i gatene og det er hundrevis av biler i Åre, Marbella og andre steder. Produksjonen startet i oktober og jeg er villig til å "ta hva som helst" for å få bil tidlig. Likevel vet de ikke når de klarer å produsere en bil til meg.

Finner de ikke en god løsning på situasjonen kjøper jeg i stedet en Model 3 på trass, selv om det ikke er det jeg vil ha og det ikke er samme type bil. Trøsten får være at den kommer før, har lenger rekkevidde, bedre ladenettverk og koster 350.000 kroner mindre.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA