Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse?

Startet av Vegar Beider, mandag 19. november 2018, klokken 19:27

« forrige - neste »

Leafy

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 24. november 2018, klokken 10:22
Sitat fra: geirarne på fredag 23. november 2018, klokken 23:27
Jeg spurte selger om det med forsinkelse, fikk dette svar:

Det har vært en liten forsinkelse, men den vil ikke ramme utlevering mot kunder, de første kundebilene er fortsatt er planlagt mot slutten av januar.
Forsinkelsen påvirker kun forhandlerne, da vi vil få demobiler senere enn antatt.

Det er jo ikke sant at forsinkelsen kun påvirker forhandlerne. Det de gjør er å forskyve de med lavt kønummer som vil kjøre bilen før de bestiller og heller prioriterer de som tar en ferdig utstyrt (og dyr) bil uten å prøvekjøre.

Dette påvirker meg. Lurer på hvor lenge de tenker det er greit å la folk vente med prøvekjøring?

Klok av erfaringen fra Jaguar, så vil jeg se konkret hva en bil tilbyr før jeg tegner kontrakt på en bil til minst 7-800 tusen.
Jaguaren er en super bil men viste noen vesentlige svakheter og de rettes heller ikke opp raskt, så det samme kan skje med E-tron!

Du har misforstått en vesentlig ting: Etron er ikke typegodkjent ennå. Før den er det, så kan ikke bilene registreres. Dette er helt utenfor kontrollen til Møller/Audi Norge. Så snart denne er på plass så kommer også demobilene. 2 måneder forsinkelse er ingenting i denne sammenhengen. Jeg kan garantere deg at Audi Norge ville latt deg prøvekjørt bilen i september 2017 om det var mulig, men her snakker man om et produkt de aldri før har solgt og som på toppen av det hele har kommet inn i køen en av de største endringene innenfor bransjen, nemlig WLTP. Omtrent alt av biler må typegodkjennes på nytt og dette skaper kø, og i den samme køen står etron i.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Leafy

Sitat fra: Leafy på lørdag 24. november 2018, klokken 14:16
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 24. november 2018, klokken 10:22
Sitat fra: geirarne på fredag 23. november 2018, klokken 23:27
Jeg spurte selger om det med forsinkelse, fikk dette svar:

Det har vært en liten forsinkelse, men den vil ikke ramme utlevering mot kunder, de første kundebilene er fortsatt er planlagt mot slutten av januar.
Forsinkelsen påvirker kun forhandlerne, da vi vil få demobiler senere enn antatt.

Det er jo ikke sant at forsinkelsen kun påvirker forhandlerne. Det de gjør er å forskyve de med lavt kønummer som vil kjøre bilen før de bestiller og heller prioriterer de som tar en ferdig utstyrt (og dyr) bil uten å prøvekjøre.

Dette påvirker meg. Lurer på hvor lenge de tenker det er greit å la folk vente med prøvekjøring?

Klok av erfaringen fra Jaguar, så vil jeg se konkret hva en bil tilbyr før jeg tegner kontrakt på en bil til minst 7-800 tusen.
Jaguaren er en super bil men viste noen vesentlige svakheter og de rettes heller ikke opp raskt, så det samme kan skje med E-tron!

Du har misforstått en vesentlig ting: Etron er ikke typegodkjent ennå. Før den er det, så kan ikke bilene registreres. Dette er helt utenfor kontrollen til Møller/Audi Norge. Så snart denne er på plass så kommer også demobilene. 2 måneder forsinkelse er ingenting i denne sammenhengen. Jeg kan garantere deg at Audi Norge ville latt deg prøvekjørt bilen i september 2017 om det var mulig, men her snakker man om et produkt de aldri før har solgt og som på toppen av det hele har kommet inn i køen i en av de største endringene innenfor bilbransjen på mange år, nemlig WLTP. Omtrent alt av biler må typegodkjennes på nytt og dette skaper kø, og i den samme køen står etron i.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Leafy

Sitat fra: Vegar Beider på lørdag 24. november 2018, klokken 11:12
Sitat fra: geirarne på fredag 23. november 2018, klokken 23:27
Jeg spurte selger om det med forsinkelse, fikk dette svar:

Det har vært en liten forsinkelse, men den vil ikke ramme utlevering mot kunder, de første kundebilene er fortsatt er planlagt mot slutten av januar.
Forsinkelsen påvirker kun forhandlerne, da vi vil få demobiler senere enn antatt.


Dette er jo ennå et eksempel på at Audi Norge er helt hinsides elendige til å kommunisere med markedet. Det er ikke ren løgn, men de glemmer å fortelle det aller viktigste; at folk flest får bilen sterkt forsinket. At "de første kundebilene" kommer i slutten av januar er greit nok, men det er jo bare lanseringsmodellene. At vi som ikke vil ha dem først kan bestille bil i januar i stedet for i november betyr at vi får bilene 2 måneder senere!

Er 2 måneder "sterkt forsinket"? Ift. til hva innenfor elbilverdenen?
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

hemi

er det 2 mnd? jeg husker vi skulle få info og whatnot i august.

Har vi fått bilene? har vi fått bestilt? har vi fått endelige priser og pakker?

Counterpointer

Sitat fra: Leafy på lørdag 24. november 2018, klokken 14:16
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 24. november 2018, klokken 10:22
Sitat fra: geirarne på fredag 23. november 2018, klokken 23:27

Det har vært en liten forsinkelse, men den vil ikke ramme utlevering mot kunder, de første kundebilene er fortsatt er planlagt mot slutten av januar.
Det er jo ikke sant at forsinkelsen kun påvirker forhandlerne. Det de gjør er å forskyve de med lavt kønummer som vil kjøre bilen før de bestiller og heller prioriterer de som tar en ferdig utstyrt ..

Du har misforstått en vesentlig ting: Etron er ikke typegodkjent ennå. Før den er det, så kan ikke bilene registreres. Dette er helt utenfor kontrollen til Møller
Det er desverre du som misforstår!

Har kortet ned sitatene så det er lettere for deg.

Å dra inn typegodkjenning har ingenting med at de sier de vil LEVERE UT kundebiler før de har demobiler.

Electric cars in Norway

Mens vi venter på å få bilen til Norge :-)

Audi e-tron

Vegar Beider


Vegar Beider

Sitat fra: hemi på lørdag 24. november 2018, klokken 14:29
er det 2 mnd? jeg husker vi skulle få info og whatnot i august.

Har vi fått bilene? har vi fått bestilt? har vi fått endelige priser og pakker?

2 måneder var bare min kanskje optimistiske vurdering ut fra det faktum at vi tidligere ble forespeilet bestilling i slutten av november. Nå tyder mye på slutten av januar. Det er 2 måneder senere bestilling, som nødvendigvis må bli 2 måneder senere leveranse.

Det er selvsagt helt absurd møkkdårlig, siden vi tidligere har blitt forespeilet leveranse sent i 2018. Vi snakker om forsinkelse på mer enn 4 måneder i forhold til det. Om de hadde gjort dette riktig, så hadde vi kunnet bestille bilen rett etter lansering. Det klarte de å rote bort så innihelvete.

Det som egentlig er verst i det hele er Audi Norge sin helt utrolig elendige kommunikasjon. De har er jobb å gjøre, og kan vel begynne med å finne seg en presseansvarlig som er verdt lønnen. 

Senest denne uken har de uttalt at utlevering av kundebiler følger planen, og at denne "planen" er i januar. Det er jo helt absurd! Ja, mulig de klarer å levere ut noen limited og E1 i januar, kanskje det. Men hvorfor kan de ikke nå for en gangs skyld være ærlige nok til å fortelle oss når vi får bilen hvis vi vil bestille ala carte? Når kan vi bestille, og når får vi bilen? Skjønner de ikke at de er best tjent med ærlig og åpen kommunikasjon, og ikke alt dette fordømte juget? Amatører, rett og slett! De trenger seriøs hjelp av noen voksne.

Touring

Vegar beider, tror ikke du skal kjøpe deg Audi for å si det sånn.  Finnes andre alternativer

Kåre Knatten

Sitat fra: Touring på søndag 25. november 2018, klokken 11:11
Vegar beider, tror ikke du skal kjøpe deg Audi for å si det sånn.  Finnes andre alternativer

hemi

Sånn for å støtte vinposten litt, er det noen som er imponert over audi sin kommunikasjon/informasjonsflyt eller infoen man har fått?


Vegar Beider

Sitat fra: hemi på søndag 25. november 2018, klokken 11:38
Sånn for å støtte vinposten litt, er det noen som er imponert over audi sin kommunikasjon/informasjonsflyt eller infoen man har fått?

Jeg er avholdsmann, og mener det jeg skrev 100%. Det eneste jeg er påvirket av er en økende frustrasjon over hvor elendig Audi hånterer lanseringen av e-tron. De har hauset opp stemningen og økt forventningene i over 3 år, og så langt har de ikke gjort annet enn å skuffe.
Husker dere daværende informasjonssjef på avduking av A8 på Ekebergrestauranten og visning av konseptbilen på Lillestrøm? Alle kom til å bli til de grader positivt overrasket, ingen kom til å bli skuffet! De skulle levere et nærmest revolusjonerende utstyrsnivå i forhold til prisen, var det ikke slik? De skulle levere biler til kundene i år, ikke sant?

Nåværende informasjonssjef uttalte seg under den første visningen av produksjonsbilen om forsinkelsen, som akkurat var blitt kjent. Den skulle ikke ha noen innvirkning på leveransen sa han. Ren løgn, dette hadde han ingen dekning for å si. Når leveranse blir er det ingen som vet noe om, men det spekuleres fra informerte kilder om at det blir på våren, kanskje annet kvartal. Og hva får vi av informasjon? Null!
Det påstås at produksjonen går for fullt. Hva er det, hvor mange biler? Hvorfor kan de ikke fortelle oss det? Hva skal disse bilene brukes til, hvem kan kjøpe de, og hvorfor kan vi ikke bestille en bil slik vi vil ha den når produksjonen går for fullt?

Det som irriterer meg grenseløst er hvordan Audi sentralt og Audi Norge (Møller) er så utrolig grunnleggende elendige til å informere, og hvordan de er så utrolig gode til å skape høye forventninger som de ikke evner å innfri. Det er jo helt åpenbart at de er amatører i faget markedskommunikasjon og -informasjon.

Jeg har tro på at produktet blir bra, men jeg gidder ikke å sitte på gjerdet og vente på at de skal få ut fingeren når de ikke klarer å holde oss bedre informert enn dette. De er jo dårligere enn NSB! Kommer det mer interessante alternativer, så kjøper jeg det. Jeg har ikke sansen for Tesla sine produkter, ellers hadde jeg kjøpt de for lenge siden. Og jeg har ikke tro på Jaguars prosjekt, av en rekke grunner. Hadde det vært andre alternativer hadde jeg kjøpt dem. MB ser interessant ut, det er nesten så jeg håper den rekker å komme før Audi nå. 
 

Lappsokk

Helt enig alt du skriver Vegard. Jeg hadde gitt fra meg plassen for lenge siden om det hadde fantes et reelt alternativ. For meg er det dessverre ikke det og dermed venter jeg mer og mer slukøret etter som dagene går.

Kåre Knatten

Inger liker forsinkelser, det er helt klart.  Men noen av oss har ventet i 4 år på bilen og snart stått 2 år på venteliste (21.april 2017). Siden jeg kjører en ok Audi i dag,  spiller det ikke stor rolle om det blir levering i jan, mars eller mai for min del. Angående informasjon fra Audi sentralt, må denne informasjonen være offisiell og ikke bygge på mer eller mindre "rykter" fra journalister eller forum. Sammenlignet med andre markeder, er det tilgjengelig delvis komplette prislister og vi er lovet helt komplette lister en stund før det åpnes for bestilling.

daktari

Dette er jo en bevisst strategi fra VAG, BMW og andre. Å få potensielle kjøpere til å avvente kjøp av konkurrentene, fordi de selv kommer med noe "mye bedre snart". Kanskje får de også solgt en hybrid ventepølse. "Delay and deflect" og hold på merkelojaliteten.

Det er også vanskelig å få kundene tilbake til en bil som i beste fall er et steg sidelengs hvis de først har fått smaken av konkurrenten.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA