Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse?

Startet av Vegar Beider, mandag 19. november 2018, klokken 19:27

« forrige - neste »

daktari

Uke 12. er den uka som starter med 18. Mars. Det betyr vel at de må starte å avtale henting i løpet av denne uka for å få alt rundt oppgjør etc på plass. Spennende uke dette!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

PF

Sitat fra: z4rd på søndag 03. mars 2019, klokken 14:21


Angående reaksjonstid og Lovecars sin siste video, så kan du vel sitere inn Imagine sitt innlegg i stedet, som omhandler 0-100 ut fra lyskryss.

Absolutt, men ipadden gir meg ikke muligheten til å multisitere, eventuelt er det noe jeg har oversett, så det var enklere slik.

Men jeg er helt enig, fakta er fakta, og model x er raskere og har lavere forbruk, uten tvil.

Fordelen for meg, er at jeg nesten aldri kjører så lang som 30 mil, og dermed er rekkevidden ikke fullt så viktig, i verste fall så har jeg diesel dyret. 2014 modell xc70, 240hk, automat og awd funker helt greit i det daglige. kjørte akkurat fra Hamar til Oslo og den er ganske så komfy langtursmaskin.
At den på turen slukte 9,6 liter diesel på 13,9 mil som i følge appen er 0,69 liter per mil får så være. Syns 0,7 ikke er så ille når man har ligget på 120/130 på speedometer stort sett hele veien. (Mye 110 sone)

daktari

Sitat fra: PF på søndag 03. mars 2019, klokken 19:21
At den på turen slukte 9,6 liter diesel på 13,9 mil som i følge appen er 0,69 liter per mil får så være. Syns 0,7 ikke er så ille når man har ligget på 120/130 på speedometer stort sett hele veien. (Mye 110 sone)
Siden 1 liter diesel har energi-innhold på 9,7 kWh/l  betyr det altså et forbruk på 6,7 kWh/mil. Velkommen over til den elektriske æra!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Kjørte E6 selv i ettermiddag. Hadde ca 67% når jeg passerte Hamar. Ca 23% hjemme i Oslo etter godt driv på motorveien.
Ca 35kWh på 130km blir vel ca 2,69kWh per mil. Men da var jeg lite i høyre felt...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amatøren

#154
Er ikke 35 kWh egentlig 35 kWh pr 100 km?

I så fall er det 3,5 kWh/mil.


En annen sak:

Hva har tiden for 0-100 km/t og forbruk å gjøre med forsinket levevering, for det var vel det som var trådens tanke ved start?

Som en annen skrev, var akselerasjonen viktig på grunn av at den påvirker hvor fort bilen kommer ut fra fabrikken og dermed forsinker levering?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Øyvind.h

Sitat fra: Amatøren på søndag 03. mars 2019, klokken 19:56
Er ikke 35 kWh egentlig 35 kWh pr 100 km?

I så fall er det 3,5 kWh/mil.
Nei.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amatøren

OK.

Så det var totalt forbruk fra start til stopp?

Da forstår jeg. Er vant til at forbruk gjerne er definert via en gitt distanse, da gjerne pr 100 km (og da angitt på displayet). Beklager.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA