Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse?

Startet av Vegar Beider, mandag 19. november 2018, klokken 19:27

« forrige - neste »

Kåre Knatten

Hvis grunnen for bilkjøp er å være "først i gata", og ikke forstår at det vil komme demobiler og showbiler før levering til vanlige kunder, så bør du nok se etter noe annet  :)

daktari

Tipper vi ser at Audi forsøker å skyve flest mulig leveranser til 2020, da de er avhengige av å selge mange nullutslipp i 2020 pga stor økonomisk straff fra  CO2-reglene i EU. Se Mercedes også varsler begrensninger i 2019. Jaguar og Tesla trenger ikke bry seg om dette.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

teslanor

Rimelig flåsete svar det der, Kåre Knatten
Når kunder med lavt reservasjonsnummer får beskjed av Møller-systemet i desember om at jo, om du bestiller en av introduksjonsmodellene som er ferdig spekket, så skal du være en av de første som får bilen i Norge... Så klarer de å komme med en forklaring nå i uke 8 (da de først hevdet at disse intromodellene skulle komme) om at dessverre, du får tidligst bilen din i uke 19 eller 20 eller senere, men du kan få kjøpe en Fast Track modell uten servolukking av dørerm uten hengerfeste og uten noen som helst kompensasjon, ja da er dette bare en fadese og brudd på all tillit mellom Møller/forhandler og kundene.

elektro

Sitat fra: teslanor på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:50
Rimelig flåsete svar det der, Kåre Knatten
Når kunder med lavt reservasjonsnummer får beskjed av Møller-systemet i desember om at jo, om du bestiller en av introduksjonsmodellene som er ferdig spekket, så skal du være en av de første som får bilen i Norge... Så klarer de å komme med en forklaring nå i uke 8 (da de først hevdet at disse intromodellene skulle komme) om at dessverre, du får tidligst bilen din i uke 19 eller 20 eller senere, men du kan få kjøpe en Fast Track modell uten servolukking av dørerm uten hengerfeste og uten noen som helst kompensasjon, ja da er dette bare en fadese og brudd på all tillit mellom Møller/forhandler og kundene.

+1

Det handler naturligvis ikke om forfengelighet, Kåre Knatten, men det er ingen som ønsker å bli lurt til å sette navnet sitt på en kontrakt- og binde seg opp tidlig.

Så skal jeg ikke legge skjul på at jeg også kjenner på en barnslig skuffelse, men det handler først og fremst om at jeg har havnet i en litt vanskelig/dyr situasjon mht. planlegging av bilholdet fremover.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

afitch80

Sitat fra: teslanor på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:50
Rimelig flåsete svar det der, Kåre Knatten
Når kunder med lavt reservasjonsnummer får beskjed av Møller-systemet i desember om at jo, om du bestiller en av introduksjonsmodellene som er ferdig spekket, så skal du være en av de første som får bilen i Norge... Så klarer de å komme med en forklaring nå i uke 8 (da de først hevdet at disse intromodellene skulle komme) om at dessverre, du får tidligst bilen din i uke 19 eller 20 eller senere, men du kan få kjøpe en Fast Track modell uten servolukking av dørerm uten hengerfeste og uten noen som helst kompensasjon, ja da er dette bare en fadese og brudd på all tillit mellom Møller/forhandler og kundene.
Disse forsinkelse var nok noe som dukket opp etter det som ble sagt i desember. Og noe som havner på kontoen for uforutesette hindringer og sånt som kan skje med en helt ny bilmodell.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

elektro

#125
I følge den informasjonen jeg har fått etter å ha pratet med et par forhandlere, er det ingen kundebiler som er shippet til Norge enda. De venter på "software update" i uke 10/11. Og med den situasjonen vi har havnet med introbilene, virker det ikke som egen spec med lavt reservasjonsnummer blir levert noe særlig senere..

Noen som har noen annen informasjon?

EDIT: Det later til at Limited bilene ikke er forsinket utover software oppdateringen, kun Advanced Plus.

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

kodax

Kan man se noe sted hva som ligger i/er fikset i de forskjellige software-versjonene?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

forzaman

Sitat fra: elektro på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:41
I følge den informasjonen jeg har fått etter å ha pratet med et par forhandlere, er det ingen kundebiler som er shippet til Norge enda. De venter på "software update" i uke 10/11. Og med den situasjonen vi har havnet med introbilene, virker det ikke som egen spec med lavt reservasjonsnummer blir levert noe særlig senere..

Noen som har noen annen informasjon?

EDIT: Det later til at Limited bilene ikke er forsinket utover software oppdateringen, kun Advanced Plus.



Det står mange Limited fysisk hos forhandlere rundt omkring i Norge. De ble shoppet for mange uker siden. Venter kun på software oppdatering, som du sier. Denne gjøres rask og greit lokalt.

Stikkkontakt

Fikk beskjed nå i uken om at det var produksjonsuke 10.
Lavt reservasjonsnummer og beskjedent utstyrt.
Regner med levering før påske.

Pippus

Noen som vet hva/hvorfor det er som skal oppdateres?

Counterpointer

Sitat fra: Pippus på tirsdag 19. februar 2019, klokken 15:56
Noen som vet hva/hvorfor det er som skal oppdateres?
Regner med at de skal kutte 20% på forbruket

stefse

Sitat fra: daktari på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:46
Tipper vi ser at Audi forsøker å skyve flest mulig leveranser til 2020, da de er avhengige av å selge mange nullutslipp i 2020 pga stor økonomisk straff fra  CO2-reglene i EU. Se Mercedes også varsler begrensninger i 2019. Jaguar og Tesla trenger ikke bry seg om dette.
Satser på et knalltilbud i Desember 2020 da ;)
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Pippus

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:14
Sitat fra: Pippus på tirsdag 19. februar 2019, klokken 15:56
Noen som vet hva/hvorfor det er som skal oppdateres?
Regner med at de skal kutte 20% på forbruket

Supert.  :+1: regner med da at de tar å høvler ned på 470 rangen på ipacen og gir ca 25 km ekstra til etron. På den måten er begge like misvisende,men med tilnærmet lik rekkevidde. Genialt opplegg ;D

Espen W

Sitat fra: Pippus på tirsdag 19. februar 2019, klokken 15:56
Noen som vet hva/hvorfor det er som skal oppdateres?

Tipper det ihvertfall er noe som vil ha direkte innvirkning på ytelse (både i form av kraft/akselerasjon og forbruk).
Sannsynligvis pga. oppdateringen at Bjørn og andre har sperrefrist, og at vi ikke har sett akselelerasjonstall fra noen av de store bladene enda (Car&Driver, Motor Trend, Rod & Track, etc. er vanligvis kjapt ute med slike tester på aks).

Leafy

Sitat fra: Espen W på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:55
Sitat fra: Pippus på tirsdag 19. februar 2019, klokken 15:56
Noen som vet hva/hvorfor det er som skal oppdateres?

Tipper det ihvertfall er noe som vil ha direkte innvirkning på ytelse (både i form av kraft/akselerasjon og forbruk).
Sannsynligvis pga. oppdateringen at Bjørn og andre har sperrefrist, og at vi ikke har sett akselelerasjonstall fra noen av de store bladene enda (Car&Driver, Motor Trend, Rod & Track, etc. er vanligvis kjapt ute med slike tester på aks).

Bilene trenger en oppdatering for å utnytte Ionity (og sikkert tilsvarende) ladere fullt ut. Synd dette ikke kan gjøres OTA.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA