Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FIX for Spotify etter versjon 9 oppdatering

Startet av skrepak, mandag 19. november 2018, klokken 14:23

« forrige - neste »

skrepak

For de som opplever samme problem med å logge på Spotify.

Etter at jeg har oppgradert OS til versjon 9 så sluttet spotify å virke. Jeg har mod x fra 2017. Uansett om det var min eller tesla bruker. Google ga ingen fornuftig svar så ringte jeg Tesla og fikk tips om å koble av alt av kabler fra usb porter i midt konsollet. Jeg pleier å ha lade kabel til telefon hele tiden koblet. Etter at jeg har gjort det, restartet jeg skjermen ( begge rulleknappene inne) og da hjalp det. Dette er en bug og mest sannsynlig blir dette borte ved neste oppdateringen. N.B. dette er ikke en gang fix og dette måtte jeg gjøre 2 ganger.

What-a-watt

Jeg har 2018.44 641a0dc. Spotify kan være litt treg fra tid til annen, men ellers ingen problemer.

rasev

Jeg har opplevd samme problem etter oppdatering for et par uker siden. TMX 100D des 2017. Spotify detter ut og den klarer ikke logge inn. Virker av og til etter restart ved å holde begge rullehjulene inne. Ble bedre etter ny oppdatering 17.11.18.
S70D (levert 12.11.15)
X100D (i bestilling)

HowieX

Jeg har også hatt problemer med Spotify etter V9-oppdateringen. Her er svaret jeg fikk fra Tesla:
Sorry to hear you are having problems with your Spotify after the V9 upgrade.

We are currently working hard to resolve this, unfortunately this is known behavior for Spotify after the upgrade.

Thank you for letting us know, we hope to be able to solve this soon.

If you need any further assistance please don't hesitate to contact us,

I går fikk jeg plutselig Spotify til å fungere etter å tatt en Power Off (resetter fungerte ikke).
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

Øggen

Interessant. Min spotify har aldri vært bedre og meir pålitelig enn no etter V9 update. :o
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

GeirHM

Jeg har også slitt mye med Spotify helt siden jeg fikk bilen i juni, uansett ver av sw har jeg opplevd at jeg ikke har fått tilgang til mine private bibliotek av musikk. Jeg fikk aldri noen løsning fra Tesla, men de bekreftet at de kjente til problemet. De har vært inne på bilen uten å finne ut av det, de heller.

Jeg valgte til slutt å lage en egen ny bruker for bilen på premiumabonnementet mitt. Etter det har jeg fått en stabil tilgang til spotify. Kostnaden er at jeg må bygge opp et nytt bibliotek av god musikk. Kanskje dette kan være en løsning for andre som sliter med ustabil spotify?

skrepak

Sitat fra: GeirHM på onsdag 21. november 2018, klokken 17:50
Jeg har også slitt mye med Spotify helt siden jeg fikk bilen i juni, uansett ver av sw har jeg opplevd at jeg ikke har fått tilgang til mine private bibliotek av musikk. Jeg fikk aldri noen løsning fra Tesla, men de bekreftet at de kjente til problemet. De har vært inne på bilen uten å finne ut av det, de heller.

Jeg valgte til slutt å lage en egen ny bruker for bilen på premiumabonnementet mitt. Etter det har jeg fått en stabil tilgang til spotify. Kostnaden er at jeg må bygge opp et nytt bibliotek av god musikk. Kanskje dette kan være en løsning for andre som sliter med ustabil spotify?

Det du kan gjøre at du sender over playlistene dine fra din spotify konto til den som du har opprettet til bilen.

Kim-

Sitat fra: skrepak på torsdag 22. november 2018, klokken 09:29
Sitat fra: GeirHM på onsdag 21. november 2018, klokken 17:50
Jeg har også slitt mye med Spotify helt siden jeg fikk bilen i juni, uansett ver av sw har jeg opplevd at jeg ikke har fått tilgang til mine private bibliotek av musikk. Jeg fikk aldri noen løsning fra Tesla, men de bekreftet at de kjente til problemet. De har vært inne på bilen uten å finne ut av det, de heller.

Jeg valgte til slutt å lage en egen ny bruker for bilen på premiumabonnementet mitt. Etter det har jeg fått en stabil tilgang til spotify. Kostnaden er at jeg må bygge opp et nytt bibliotek av god musikk. Kanskje dette kan være en løsning for andre som sliter med ustabil spotify?

Det du kan gjøre at du sender over playlistene dine fra din spotify konto til den som du har opprettet til bilen.
Hvordan gjøres dette?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Øggen på onsdag 21. november 2018, klokken 12:48Interessant. Min spotify har aldri vært bedre og meir pålitelig enn no etter V9 update. :o
Samme her. Før måtte jeg resette ganske regelmessig. Det slipper jeg nå.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 26. november 2018, klokken 13:03
Sitat fra: Øggen på onsdag 21. november 2018, klokken 12:48Interessant. Min spotify har aldri vært bedre og meir pålitelig enn no etter V9 update. :o
Samme her. Før måtte jeg resette ganske regelmessig. Det slipper jeg nå.

Min er ikke god. Dvs. den logger inn og slikt, men når jeg går ut av bilen og inn igjen etter en stund fortsetter den ikke å spille der den slapp. Jeg får melding om "loading error" og "Spotify is playing on another device". Trykker reload, så starter den igjen men da på starten av sangen og ikke der den var. Spotify spiller definitivt ikke på noen annen enhet, appen er ikke igang engang på mobilen. Vet ikke helt hvordan jeg skal fikse dette, som er ganske irriterende...
En eller annen kobling er det mellom bil og iPhone for jeg kan se på iPhone hvilken sang som spiller i bilen selv om Spotify altså ikke er igang på iPhone. Har ingen interesse av noen kobling mellom bil og mobil på media, bruker aldri telefonen til å spille musikk i bilen. Men finner heller ingen mulighet for å slå det av uten å slå av handsfree samtidig :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

GeirHM

Sitat fra: jkirkebo på mandag 26. november 2018, klokken 14:35
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 26. november 2018, klokken 13:03
Sitat fra: Øggen på onsdag 21. november 2018, klokken 12:48Interessant. Min spotify har aldri vært bedre og meir pålitelig enn no etter V9 update. :o
Samme her. Før måtte jeg resette ganske regelmessig. Det slipper jeg nå.

Min er ikke god. Dvs. den logger inn og slikt, men når jeg går ut av bilen og inn igjen etter en stund fortsetter den ikke å spille der den slapp. Jeg får melding om "loading error" og "Spotify is playing on another device". Trykker reload, så starter den igjen men da på starten av sangen og ikke der den var. Spotify spiller definitivt ikke på noen annen enhet, appen er ikke igang engang på mobilen. Vet ikke helt hvordan jeg skal fikse dette, som er ganske irriterende...
En eller annen kobling er det mellom bil og iPhone for jeg kan se på iPhone hvilken sang som spiller i bilen selv om Spotify altså ikke er igang på iPhone. Har ingen interesse av noen kobling mellom bil og mobil på media, bruker aldri telefonen til å spille musikk i bilen. Men finner heller ingen mulighet for å slå det av uten å slå av handsfree samtidig :(

Dette at spotify hopper mellom bilen og andre enheter var en av grunnene til at jeg lagde en egen bruker på mitt abonnement bare for bruk i bilen. Men om det løser problemet ditt her er enannen sak. Men du kan jo prøve?

jkirkebo

Sitat fra: GeirHM på mandag 26. november 2018, klokken 22:34
Dette at spotify hopper mellom bilen og andre enheter var en av grunnene til at jeg lagde en egen bruker på mitt abonnement bare for bruk i bilen. Men om det løser problemet ditt her er enannen sak. Men du kan jo prøve?

Det er lite interessant da jeg må ha tilgang til de samme spillelistene og lagrede sangene. Spesielt Discover Weekly-lista mi er rimelig viktig ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Da må du jo bare velge et onde da, enten miste det og ha stabil Spotify, eller ha det og ustabil Spotify. ;)

Jeg har Spotify-abonnement, men bruker Tesla-kontoen i bilen, og det fungerer stabilt. Jeg opplever noen hickups, men det er stort sett bare når den mister wifiet hjemme og går over på 4G. Ikke ulikt andre mobile enheter. Har noen ganger lurt på om det rett og slett bare hadde vært greiere å la den stå uten wifi.

Råde

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 26. november 2018, klokken 13:03
Sitat fra: Øggen på onsdag 21. november 2018, klokken 12:48Interessant. Min spotify har aldri vært bedre og meir pålitelig enn no etter V9 update. :o
Samme her. Før måtte jeg resette ganske regelmessig. Det slipper jeg nå.
Motsatt hos meg. Helt håpløs selv om jeg har nappet ut USB og resatt osv. Jeg har gammel mcu, men det har vel dere to også så det er ikke der det ligger.
e-Golf | X75D

Øggen

EDIT:  Var så uheldig å måtte ta en reset tidligere i uka, og gjett en gang ka så skjedde da??
Jo Spotty funka ikkje. Må ta 1 -3 reset før kvar tur for å få det til å funke. >:(
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA