Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K overtar drift av 16 tidligere GK ladestasjoner

Startet av Como, søndag 18. november 2018, klokken 13:25

« forrige - neste »

E_S

Sitat fra: Zimon på torsdag 27. desember 2018, klokken 19:13
Ang RFID så er det bare ett passivt fingeravtrykk med ett serienr som er unik per produsent og brikke. Så denne termineres ikke om man melder seg ut av elbilforeningen. Det kan derimot være at elbilforeningen ahr avtale med Fortum, GK og andre som de ordner avtale med at om man melder seg ut så blir brikkenr slettet fra systemene til GK, Fortum etc.

Har en elbilforeningen-brikke. Var medlem det året jeg fikk med gratis ved kjøp av bil for fem år siden, ikke vært medlem siden. Brikken fungerer fint ennå, er knyttet opp mot Fortum og GK.
:)

Zimon

 :+1: ergo myth confirmed. Elbilforeningen varsler ikke Fortum/GK og andre ladeleverandører om at medlemsakp er utgått og at brikkenr skal slettes fra ladeleverandørenes side. :) Så dermed er det fritt å registrere elbilforeningens brikkenr på diverse leverandører så lenge de har en teknisk løsning rundt å få dem registrert mot konto.

Ladeleverandørene gir nok egentlig blanke i om du bruker deres egen eller annen RFID brikke, bare ting er tilknyttet din konto og blir fakturert korrekt for lading.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

daktari

Noen som har vært innom Circle K Minnesund og Circle K Mjøsstranda og sjekket hva som er tilgjengelig å lade fra, nå i romjula eller 2019?

Circle K Økern har fortsatt 3 stk 50 kW i drift (gratis antagelig) men de to 175 kW var fortsatt avskrudd i går.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Lars C. Krogenæs

Og da dukker CircleK sine egne ladestasjoner opp på E-on sitt svenske ladekart.
https://eondrive.eon.se/?_ga=2.57491690.1786123424.1546512122-1766961597.1546512122

Tipper det er snakk om roamingavtale mellom partene. E-on/Clever har jo tidligere flagget høyt at de har avtale med Reitans YX, som nå burde materialisere seg relativt raskt etter bruddet med Shell.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Amatøren

Da bør betalingsløsninger komme på plass raskt.

Håper på felles løsning for alle land de er i.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

elekTrond

@daktari: Jeg var innom CK Mjøsstranda senest natt til 1. januar. Da var det fortsatt gratis, og for én gangs skyld ledig :+1:
'13 Mjau

Toalmar

Sitat fra: elekTrond på torsdag 03. januar 2019, klokken 20:56
@daktari: Jeg var innom CK Mjøsstranda senest natt til 1. januar. Da var det fortsatt gratis, og for én gangs skyld ledig :+1:
Trenger man aktivere lederen på noen måte når det er gratis?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Amatøren

På Circle K, Grelland er det tre ladere.

To er helt åpne mens den tredje må man inn for å låne ladebrikke til.



På Circle K, Telemarksporten er det en lader (den eneste på forsiden) som er blitt  Circle K lader (eller er det E.ON......).

Fortsatt gratis, men inne på stasjonen sier de at det er fortsatt Grønn Kontakt som drifter den.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Det varierer litt med de forskjellige CK-stasjonene. Noen steder er laderen åpen, andre må en inn i kassa og låne ladebrikke. Men det ser ut som det går an å starte alle CK-laderne (gratis) på e-on side nettsider.

Ser at også Ionity sine lokasjoner dukker opp hos e-on, riktignok mot betaling (selv om det ennå er gratis hos Ionity selv). Så det er også noe roaming på gang der.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Status Mjøsstranda (Gjøvik). Her har ingenting skjedd enda. En gammel ladestasjon som CircleK driftet ville ikke lade I-pacen. GK har fortsatt en ladestasjon utenfor stasjonens område - denne funker.

Fjellhamar: 2 stk 175 kW (1 i drift) og 3 stk 50 kW (2 i drift). Ladet I-pacen på 82 kW, men kom ikke over 200A. Gratis strøm ved lån av brikke inntil videre. De virket litt ustabile.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på søndag 06. januar 2019, klokken 21:59
Status Mjøsstranda (Gjøvik). Her har ingenting skjedd enda. En gammel ladestasjon som CircleK driftet ville ikke lade I-pacen. GK har fortsatt en ladestasjon utenfor stasjonens område - denne funker.

Den som står inne på CircleK vil ikke lade Teslaer heller. Egentlig tror jeg ikke den vil lade noen biler, har aldri sett noen bruke den når jeg har passert.

Heldigvis har Fortum 3 stk. hurtigladere utenfor CC. De virker, og er MYE bedre plassert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

moderator 2

#56
Laderen inne på CK fungerte fint når GK driftet den.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

jkirkebo

Sitat fra: Forum Admin på mandag 07. januar 2019, klokken 08:13
Laderen inne på CK fungerte fint når GK driftet den.

Ok. Jeg har prøvd den to ganger tidligere, siste gang for ca. ett år siden. Den fungerte ikke noen av gangene. Har også lest om mange andre som har hatt problemer med akkurat denne ladestasjonen. Har derfor ansett den som ikke-eksisterende ;)

Men etter at Fortum sine på CC kom så spiller det liten rolle. 3x så mange ladere og mye bedre plassering.

Den bak CK har alltid fungert når jeg har brukt den. Brukte den mye helt i starten når den kom, må vel ha vært tilbake i 2012.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knute

Testet den ensomme Veefill-laderen Circle K Telemarksporten på lørdag, da var det no-go med brikka lånt på stasjonen.
De på stasjonen sa at detn hadde kranglet hele dagen, og at det ikke var deres lader, som jo er litt rart, siden den er brandet med Cricle K.

Ladet heller i 10 min på en av de tre Grønn Kontakt-laderene på andre siden i noen minutter, mens jeg inspiserte alle Teslaene som også ladet bak der :)

På Circkle K Grelland så har jeg også testet, og der funka det fint uten brikke på samme type Veefill-lader.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

elekTrond

#59
8/1-19Føremelding for Gjøvik, Toten og Land:

CK Mjøsstranda på Gjøvik var stadig i full vigør under gjesting tre timer tidligere. Hva det er med i-pace og Tesla er uvisst, dog har det vært jevnt belegg av alle slags slag den siste måneden. Derimot vites det med sikkerhet at en kvit Tesla trakk ~16,5 kW fra 22 kW uttaket, da dette finnes på video.

Som seg hør og bør, ble vognfører tilbudt å ta over DC-lader da undertegnede mente seg fornøyd. Dette ble høflig avslått med et "takk men nei takk", før elbilisten fort og uanstrengt sikret doningen og ble borte i retning Elvegata. Formodentlig segnet han ikke om i den snøkledte asfaltjungelen og falt i Hunnselva. da kjøretøyet ikke var å se påfølgende dag.
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA