Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

overføre reservasjon

Startet av Bgk, lørdag 17. november 2018, klokken 17:12

« forrige - neste »

Bgk

Tenker å slette min reservasjon nr, 14xx på kia Niro da jeg har i3 120 ah i bestilling, men tenkte å høre om det er noen her inne som kan tenke seg å ta den over?

send pm hvis noen er interessert

arthur

Har til gode å høre at noen har (fått lov til) overført en slik reservasjon?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Cral

Mulig jeg bare er litt lei av finn.no søk Kona og se hvordan ting flippes, men når jeg leste TS innlegg, så forsto jeg det som en som ønsket å ordne flipping før han har tatt ut bilen. Klart jeg kan ha misforstått.

Det som er så flott med eNiro er at prisene på Nissan med lang rekkevidde og Tesla model 3 er ute, før flippingen starter, og da blir det kanskje ikke like lett å flippe, om prisene på de to blir som gjettet.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

hELgenen

Trodde ikke kø plassen lot seg overføre - klart vedkommende kan kjøpe bilen og så videreselge, men skriver vedkommende kontrakt om videresalg FØR bilen er tatt ut - vel så bryter vel vedkommende avtalen som er inngått med Kia Norge?

Trond.m

Sitat fra: hELgenen på lørdag 17. november 2018, klokken 19:35
Trodde ikke kø plassen lot seg overføre - klart vedkommende kan kjøpe bilen og så videreselge, men skriver vedkommende kontrakt om videresalg FØR bilen er tatt ut - vel så bryter vel vedkommende avtalen som er inngått med Kia Norge?
Står det noe sted at man ikke kan gøre en avtale om salg av bilen ? Og hvem skal i tilfelle kunne kontrollere det ?   ;)

Scrooge

Det er veldig nobelt å tilby sin plass i køen til noen andre. For å tjene penger uten å behøve å gjøre noe utlegg selv. Virkelig nobelt.

Hvis jeg står fremst i køen for en nylansering av feks. En ny iphone, med et skilt hvor det står at jeg selger køplassen min for nok 500,- så får jeg juling. Og det er velfortjent.

Sniking i køen er ikke OK uansett hvordan det gjøres, det er 4000 i køen som blir glade for at du sier opp din plass; så bare gjør det og slutt å forsøke å melke situasjonen.

Olemann

Han har vært medlem siden 2014, så la oss håpe og tro at han tilbyr sin køplass gratis til andre medlemmer her inne.  Skal ha ha penger for den kan han jo opplyse om det....

Ser han er online nå, så da kommer vel svaret kjapt om han har gode nyheter til sine med-medlemmer her inne :)

Trond.m

Legger man et innlegg under kjøp og salg synes jeg det er greit at man tar betalt for å gjøre jobben med å selge en bil. Det er vel ingen som forventer at noen bruker tid og penger (depositum), og faktisk tar en økonomisk risiko uten at det gis en form for kompensasjon. Men da må man bruke delforum for kjøp og salg, og ikke Kia forum.

Bgk

Tanken var å gi den videre for reservasjonbeløpet jeg har betalt inn, men jeg ser jo nå at det kan bli vanskelig da kia ikke tillater at man overfører reservasjonen til noen andre.

Lassiiboiii

Hva som er rett og galt er ikke lett og si!

Elbil situasjonen her i Norge er i særklasse, at folk kan tjener penger på å være tidlig er ikke noe som kommer til å vare, men det er selgers marked, både får bilbutikker og privat. Det reflekterer også prisen på bilene som er kommet de siste 1-2 årene.

Jeg kjøpte en E-golf 300km i juni 2017, solgte den i august 2018 med 8000kr i fortjeneste. Prisen på bilen var gått opp rundt 40-50 000 på et år, og køen var ikke endret!

Jeg står tidilig i køen på niroen også. Om jeg velger og selge den eller ikke er mitt valg, men gratis bil i 1 år tror jeg ikke det er mange som takker nei til.
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA