Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ionic, hvilken kabel trenger jeg for å kunne lade sakte?

Startet av Balaklava, mandag 19. november 2018, klokken 13:30

« forrige - neste »

Balaklava

Da på sånne "andre" stasjoner/stolper uten hurtigglading? Fulgte med kabel for vanlig stikk, men ser at disse jeg snakker om ser annerledes ut.

Vil veldig gjerne handle over disk, og vil ha en kabel som klarer å ta unna mest mulig strøm så det ikke tar evigheter. Har kikket på div sider men skjønner ikke hva jeg skal ha:

https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/ladekabel-for-elbil/mennekes-ladekabel-type-2-for-elbil-11-kw-3-faset-7-5-m-p48974

https://www.clasohlson.com/no/Ladekabel%20til%20elbil%20Type%202%20Mode%203/Pr367273000#undefined

https://bilxtra.no/bilelektro/el-bil-og-hybrid-lader?product_list_dir=desc

https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/el-i-bilen/ladekabler/ladekabel-beam-pa290907no

Av alle disse mistenker jeg at det kun er Mekonomen Smalvollveien som faktisk har noe på lager.. men hvilken kabel skal jeg ha?

Myrknir

Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Balaklava


Electrix

Ioniq kan lade med 32A 1-fas.

Kjell og Company kan du lade med inntil 20A
Clas Ohlsson kan du lade med 32A med denne: 36-7274  1-fas, 32A (7,4 kW)

Flere av de andre du linker til har også alternativer for deg. Det du skal se etter er type2-type2 (eller T2-T2) og 32A. Noen kabler er 3-fas, disse kan også brukes av deg men er tykkere enn nødvendig siden du bare kan lade med 1-fas så det er lettere med en 1-fas kabel.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vollis47

#5
Du får rimeligst kabel, og kontakt med folk som kan elbil, om du bestiller fra:

http://elbilhjelpen.no
http://ladespesialisten.no
Eller
http://gronnemil.no
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Balaklava

På enkelte ting syns jeg ordningen med å møte opp, betale og ta med seg er en uovertruffen løsning, og kan til og med betale en del ekstra for å ha det sånn.

Men ser jo at det koster litt mye her ja ;-)

Så jeg trenger altså en "32A, Mode 3, T2 til T2" kabel om jeg nå har forstått dette riktig?

Balaklava


Myrknir

Sitat fra: Sutalaus på mandag 19. november 2018, klokken 13:39
Sitat fra: Myrknir på mandag 19. november 2018, klokken 13:32
Fulgte det ikke med en slik kabel når du kjøpte bilen?

Nei. Skal det gjøre det med Ionic?

Det fulgte med når jeg kjøpte min hos Gjermundsen Bil. Men nå vet ikke jeg om det er noe Gjermundsen Bil gjør, eller om det er originalt fra Hyundai.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Balaklava

Syns det var flott greier med den ene kabelen jeg fikk med, ante ikke at jeg trenger enda en så jeg hadde ikke vett til å engang spørre. ;-)

TB

Type 2 kabel bruker å følge med i desse dager. Ville spurt forhandleren, kanskje en missforsåelse?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA