Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av Audi e-tron

Startet av ArTa, fredag 16. november 2018, klokken 23:13

« forrige - neste »

ArTa

Hei, nå som prisene er kjent fra Møller menigheten i Norge, så tenker jeg det er flere som er i tankene på å importere bilen fremfor å fore den grådige Møller gjengen. Tenkte å ha en tråd der vi kan diskutere temaer som priser fra ulike land, praktiske hensyn ved import, moms håndtering og alt av annet  spørsmål / svar rundt import. Jeg selv har nummer 1xx og kommer nok til å droppe å kjøpe i Norge. Håper det er mye å hente på import og flere dropper Møller, slik at de virkelig får vite denne gang at deres tyranni vil ikke gjelde for oss i Norge.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

hemi

nr 2xx og sånnsett som deg også på "VIP" lista til møller, når både du jeg og flere venner med XX nr hikker på prisen, er det ikke spesielt godt tegn.

AJ82

Spennende tema. Vil tippe at det fort er noen importfirmaer som vil kaste seg over muligheten hvis det er litt å spare. Er det som andre Audi er det jo heller ikke noe problem å bestille bil med 5-års garanti.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

ArTa

Sitat fra: hemi på fredag 16. november 2018, klokken 23:18
nr 2xx og sånnsett som deg også på "VIP" lista til møller, når både du jeg og flere venner med XX nr hikker på prisen, er det ikke spesielt godt tegn.

Ikke sant.
Jeg har blitt en hater av Møller kjeden i Norge (personlig mening).Vil gjøre det helt klart her grunnet integritetsspørsmål som kan dukke opp etterhvert, og ingenting ville gledet meg mer enn at dem mister VW / Audi kontrakten i Norge. Vi alle må samarbeide nå og få løst at alle kan få bilen til den prisen den bilen bør ha.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

ArTa

Sitat fra: AJ82 på fredag 16. november 2018, klokken 23:22
Spennende tema. Vil tippe at det fort er noen importfirmaer som vil kaste seg over muligheten hvis det er litt å spare. Er det som andre Audi er det jo heller ikke noe problem å bestille bil med 5-års garanti.

A.J.

Jeg kan selv tenke å starte med det, ser på mulighetene til uken, målet med firmaet vil være å gi bilen billigere enn Norge. Hvis noen er interresert i en oppstartsfirma send gjerne PM.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

ArTa

I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Sandvika

Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/purchase-of-vehicles/car-import/price-and-VAT/

mener det ikke skal være verre enn..
885.000,-/1,35  = 655Sek eks. mva  = 613.000nok + 2.500 i avgift.. = 615.500,-


Mao

Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i Proline, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

100 SEK er vel ca. 93,70 i skrivende stund, så eks. 25% mva blir norsk pris på "svensk" Proline ca. 715 000 NOK.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Mao

Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 00:00
Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/purchase-of-vehicles/car-import/price-and-VAT/

mener det ikke skal være verre enn.. 
885.000,-/1,35  = 655Sek eks. mva  = 613.000nok + 2.500 i avgift.. = 615.500,-

Momsen i Sverige er ikke 35 %, men 25 %.
Da skulle det vel bli 885k/1,25 = 708k SEK = ca 663k NOK
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

ArTa

Sitat fra: Mao på lørdag 17. november 2018, klokken 00:02
Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i Proline, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

100 SEK er vel ca. 93,70 i skrivende stund, så eks. 25% mva blir norsk pris på "svensk" Proline ca. 715 000 NOK.

Da blir det spennende å få vite hva som inngår i ProLine til uka.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Sandvika

Sitat fra: Mao på lørdag 17. november 2018, klokken 00:07
Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 00:00
Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/purchase-of-vehicles/car-import/price-and-VAT/

mener det ikke skal være verre enn.. 
885.000,-/1,35  = 655Sek eks. mva  = 613.000nok + 2.500 i avgift.. = 615.500,-

Momsen i Sverige er ikke 35 %, men 25 %.
Da skulle det vel bli 885k/1,25 = 708k SEK = ca 663k NOK
naturligvis, blingset

Øyvind.h

Interessant tråd! Om det viser seg at man kan spare mye på import kan det absolutt være interessant å henge seg på.

Men da bør man kanskje sette seg på liste hos butikk i annet land? For å unngå å gå via ekstra selgerledd? Eller forventes det at butikker tar inn større kvanta på spekk?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

Metallic lakk koster litt over 100% mer i norge enn i usa.

Trond.m

Dette er beskrivelsen på Proline, men jeg er litt usikker på hvilke fabrikk-koder som inngår og hva prisen er for tilsvarende utstyr i Norge.

Rævedilter

Sitat fra: Mao på lørdag 17. november 2018, klokken 00:07
Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 00:00
Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/purchase-of-vehicles/car-import/price-and-VAT/

mener det ikke skal være verre enn.. 
885.000,-/1,35  = 655Sek eks. mva  = 613.000nok + 2.500 i avgift.. = 615.500,-

Momsen i Sverige er ikke 35 %, men 25 %.
Da skulle det vel bli 885k/1,25 = 708k SEK = ca 663k NOK

25% mvapåslag utgjer 20% av totalsummen.
så del på 1,2 for å finne pris uten mva

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA