Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av Audi e-tron

Startet av ArTa, fredag 16. november 2018, klokken 23:13

« forrige - neste »

Trond.m

Audi Q7 -1675 Euro ink 19. % VAT for 100.000 km, 5 år i Tyskland. Det er vel den pakken som er mest aktuell og prisen blir nok omtrent den samme for e-tron (slev om den burde være lavere)
Tilsvarer 13.700 kr eks. mva etter dagens kurs.

ArTa

Meget bra at det har begynt å hoppe inn priser fra utlandet. Jeg har selv hatt litt mye å gjøre på jobben og ikke hatt mulighet til å sjekke så mye, og Resten av uken ser også ganske fullt ut. Men ut i fra det jeg har lest i denne tråden så ser du ut som at jeg kommer til å gå for import. Vet noen her enda om det er mulig å få solgt reservasjonsnummeret, har nummer 13x noe som vil si at man har mulighet for å velge alle typer av lanseringsversjonene.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

AJ82

Sitat fra: ArTa på mandag 19. november 2018, klokken 19:28
Meget bra at det har begynt å hoppe inn priser fra utlandet. Jeg har selv hatt litt mye å gjøre på jobben og ikke hatt mulighet til å sjekke så mye, og Resten av uken ser også ganske fullt ut. Men ut i fra det jeg har lest i denne tråden så ser du ut som at jeg kommer til å gå for import. Vet noen her enda om det er mulig å få solgt reservasjonsnummeret, har nummer 13x noe som vil si at man har mulighet for å velge alle typer av lanseringsversjonene.

Du får ikke solgt reservasjonsnummer...

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

ArTa

Sitat fra: AJ82 på mandag 19. november 2018, klokken 19:50
Sitat fra: ArTa på mandag 19. november 2018, klokken 19:28
Meget bra at det har begynt å hoppe inn priser fra utlandet. Jeg har selv hatt litt mye å gjøre på jobben og ikke hatt mulighet til å sjekke så mye, og Resten av uken ser også ganske fullt ut. Men ut i fra det jeg har lest i denne tråden så ser du ut som at jeg kommer til å gå for import. Vet noen her enda om det er mulig å få solgt reservasjonsnummeret, har nummer 13x noe som vil si at man har mulighet for å velge alle typer av lanseringsversjonene.

Du får ikke solgt reservasjonsnummer...

A.J.

Takk, tenkte det men så kom jeg på at noen i forumet hadde solgt og var interreserte i å kjøpe. Har sjekket ut litt nå og det er ikke mulig.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Trond.m

Synd at ikke NOK styrker seg slik det har vært spådde av de fleste banker. Nå går det feil vei. Euro er i dag 9.76 og SEK 0.94. Fortsetter det sånn blir snart prisen til Møller et kupp....men da settes de den vel raskt opp  ;)

Jon65

Fikk nettopp mail fra Audi i Sverige med beskjed om at salgsprosessen snart startet.
Men fikk også beskjed om at uten svensk personnummer var det no go.
Audi är hårda med att vi inte får sälja utanför vår gräns tyvärr.

zbk

Slike meldinger gjør at jeg blir enda med sikker på at det var rett å droppe eTron. Hvorfor i alle dager skal Audi blande seg opp i det!?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Espen W

Sitat fra: Jon65 på onsdag 21. november 2018, klokken 14:36
Fikk nettopp mail fra Audi i Sverige med beskjed om at salgsprosessen snart startet.
Men fikk også beskjed om at uten svensk personnummer var det no go.
Audi är hårda med att vi inte får sälja utanför vår gräns tyvärr.

Alliere seg med en svensk kompis som også får igjen 60.000SEK på kjøpet av elbil..
(Vet ikke hvor lenge bilen må stå i Sverige før den kan selges/tas inn til Norge om svensken benytter seg av refusjonen fra staten)

AndreasRingdal

Sitat fra: Jon65 på onsdag 21. november 2018, klokken 14:36
Fikk nettopp mail fra Audi i Sverige med beskjed om at salgsprosessen snart startet.
Men fikk også beskjed om at uten svensk personnummer var det no go.
Audi är hårda med att vi inte får sälja utanför vår gräns tyvärr.
Er det innenfor EUs frihandelsregler?
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Jon65

Sitat fra: Espen W på onsdag 21. november 2018, klokken 14:41
Sitat fra: Jon65 på onsdag 21. november 2018, klokken 14:36
Fikk nettopp mail fra Audi i Sverige med beskjed om at salgsprosessen snart startet.
Men fikk også beskjed om at uten svensk personnummer var det no go.
Audi är hårda med att vi inte får sälja utanför vår gräns tyvärr.

Alliere seg med en svensk kompis som også får igjen 60.000SEK på kjøpet av elbil..
(Vet ikke hvor lenge bilen må stå i Sverige før den kan selges/tas inn til Norge om svensken benytter seg av refusjonen fra staten)

Ulempen med denne varianten er at man da ikke slipper svensk moms og da vil det nok ikke lønne seg.

Thor2014

Det var tidligere slik at noen Toyotaforhandlere i Danmark som nektet å selge biler til Nordmenn som parallellimporterte de til Norge.
Det viste seg at de ikke hadde lov til å nekte salg pga noen regler. Kanskje dette har endret seg?

chargedup

Vil tro de ikke kan nekte salg av bilen til deg, jfr Toyota som du sier. Begrensingen på å komme på en nasjonal venteliste kan de muligens klare å lure seg unna feks mtp at pengene du har i depositum egentlig skal oppgis som formue av deg på skattemelding og evt krav importør har for å måtte melde fra om dette osv. Uansett kan forhandler kreve at du gjør eksport/import jobben selv. Velvillige forhandlere tar gjerne denne jobben mot at de får et salg, samtidig som forhandlere som ikke vil la deg kjøpe bilen fordi kjeden sier det osv lar deg sitte med papirmølla med eksportskilter med forsikring og alt annet som skal til fordi de sier at det ikke er noe de er kompetente til.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Trond.m

Audi Sverige vil iallefall ikke nekte nordmenn som har betalt reservasjonsbeløp. Jeg tok opp dette med dem, og de hadde ingen andre innvendinger enn at de (naturligvis) ikke kjenner til hvordan reglene er for import og fortolling inn i Norge.

Jon65

Sitat fra: TM på onsdag 21. november 2018, klokken 17:24
Audi Sverige vil iallefall ikke nekte nordmenn som har betalt reservasjonsbeløp. Jeg tok opp dette med dem, og de hadde ingen andre innvendinger enn at de (naturligvis) ikke kjenner til hvordan reglene er for import og fortolling inn i Norge.
Selgeren som kontaktet meg sa at han gjerne ville selge meg en e-tron men at han ikke fikk lov av Audi (og jeg har betalt reservasjonsbeløp). Hvem var det du hadde kontakt med?

Trond.m

Jeg sendte en epost til etron@audi.se hvor jeg spurte om det var noe som hindret meg i å kjøpe en bil i Sverige for eksport til Norge

«Vi har i Sverige inga reservationsnummer (som Norge) men vi kan delge att ca produktion (preliminärt) bör ca vara i maj/juni. Under mitten av oktober kommer våra återförsäljare att kontakta alla kunder som lagt deposition för att ta fram er bil och svara på eventuella frågor. Gällande din fråga om export till Norge, har vi ingen information om här»

De har altså visst siden september at jeg skulle ta bilen til Norge. Om det er nødvendig så kan bilen registreres på forhandleren en dag i Sverige, før den ekspoteres. Jeg ser ikke bort fra at Audi Norge forsøker å stikke kjepper i hjulene for oss ved å avtale en slik policy med svenskene. Men juridisk kan de ikke nekte å selge meg bilen. Da måtte de har gjort det i september og refundert depositumet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA