Jeg skal kjøre fra Oslo til Stockholm med elbilen og til Estland. Er det noen som har gjort det som kan fortelle om det?
Jeg er interessert i plan for lading på turen.
Jeg skal kjøre i desember ca 10.de.
Skaff deg for all del Cleverkort før turen om du ikke allerede har gjort det. Kan vel kjøpes på de stasjonene som har Clever-ladere, du trenger deres ladere rett etter grenseovergangen. Skulle jeg tatt denne turen med 2012 LEAF ville planen vært å lade ofte. Kjørte slik LEAF til G.borg for noen år siden, og antall ladere har gått kraftig opp siden det ( den gang var tur til Stockholm utelukket...), nå skal det gå uten noen problem annet enn at det kan ta godt med tid. Det verste strekket blir Svenskegrensa til Karlstad, etter det er det relativt høy tetthet med ladere.
Har kjørt strekningen flere ganger med i3en. Clever laderene har fungert bra hele tiden, men det er langt mer feilparkeringer og irriterende mange Outlandere som treglader på Chademo fordi strøm er priset pr kWh.
Se etter hvor det er Clever-ladere, Fortum-ladere, Vattenfall-ladere og E-on-ladere (usikker på hvordan man betaler på disse i Sverige.) Installer vattenfall sin ladeapp.
http://uppladdning.nu/ kan være til god hjelp for å finne ladere fra alle leverandører.