Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

norske priser på utstyr ute

Startet av hemi, torsdag 15. november 2018, klokken 03:40

« forrige - neste »

zbk

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 02. desember 2018, klokken 11:21
Det med fordelaktige pakker kan lure på, men håpe. Det var vel ikke store rabatten på pakkene til E1 og LE. Men det er kanskje som daglig leder hos min forhandler sa, det første kundene vil ha fullspekket biler uansett pris - det viktigste er å være først.

Hvis dette er den generelle holdningen i Audi-systemet er jeg virkelig glad for å ha kansellert e-Tron til fordel for en ModelX.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

turfsurf

Sitat fra: StianSalG på onsdag 28. november 2018, klokken 13:58
Jepp, that's it. Stort enklere kan det ikke bli.
Til info så kan man få både soltak, andre farger og annet interiør ved å kontakte selger hos Tesla. De har bare forenklet weben (gudene vet hvorfor).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vegar Beider

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 02. desember 2018, klokken 11:58
De første kundene er nødvendigvis ikke de som har laveste nummer i køen. Jeg regner med å få tilbudt en av intro-modellene, men vil spesifisere min egen. Kult med mye utstyr, men syntes prisen blir 100000 for høy. Smurfeblå kommer til å blir tilbudt til kø-nummer langt over 1000, er mitt tips.

Jeg tipper man kan få smurfeblå om man ikke har reservasjon i det hele tatt...

hemi


Imagine

#139
Sitat fra: Vegar Beider på søndag 02. desember 2018, klokken 23:01
Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 02. desember 2018, klokken 11:58
De første kundene er nødvendigvis ikke de som har laveste nummer i køen. Jeg regner med å få tilbudt en av intro-modellene, men vil spesifisere min egen. Kult med mye utstyr, men syntes prisen blir 100000 for høy. Smurfeblå kommer til å blir tilbudt til kø-nummer langt over 1000, er mitt tips.

Jeg tipper man kan få smurfeblå om man ikke har reservasjon i det hele tatt...


Det skal du ikke se bort fra. Det ser jo ut som man har fått E-tron på blå resept  ;)

Pingle

Sitat fra: Imagine på mandag 03. desember 2018, klokken 00:45
Sitat fra: Vegar Beider på søndag 02. desember 2018, klokken 23:01
Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 02. desember 2018, klokken 11:58
De første kundene er nødvendigvis ikke de som har laveste nummer i køen. Jeg regner med å få tilbudt en av intro-modellene, men vil spesifisere min egen. Kult med mye utstyr, men syntes prisen blir 100000 for høy. Smurfeblå kommer til å blir tilbudt til kø-nummer langt over 1000, er mitt tips.

Jeg tipper man kan få smurfeblå om man ikke har reservasjon i det hele tatt...


Det skal du ikke se bort fra. Det ser jo ut som man har fått E-tron på blå resept  ;)

Blå resept pleier da å bety at du betaler mindre, ikke mer, for medisinen. Uten at jeg har finregnet, tror jeg du betaler mye for den blåfarven sml limited edition.
Dessuten synes jeg å huske at blåreseptene hadde mer kjørbar farve enn edition one.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Trond.m

Salget har stoppet helt opp hos Audi. Dette er vel grunnen til at de har kalkulert inn solid margin og null-rabatt i prisene på e-tron

https://www.dn.no/motor/opplysningsradet-for-veitrafikken/audi/nissan/audi-salget-falt-med-80-prosent/2-1-490774

hemi

Sitat
Moum forteller at 7.500 nordmenn står på venteliste for å få kjøpe Audi e-tron, noe som han mener påvirker salget av Audis andre modeller.


Jeg tror det er VELDIG feil.

Øyvind.h

Veldig feil at Etron påvirker de andre modellene? Hvem vil ta i en Q5 eller Q7 nå? Eller A6 for den saks skyld? De er jo blitt avleggs.

Flesteparten tror jeg dog kommer fra andre merker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

Q5 er jo.... liten driter, aldri forstått greia med den kollega hadde med "sportsunderstell", sat tjo og hakka tenner,  drittbil av dimensjoner, ikke rask, ikke trekker den henger, ikke er det plass, ikke er den rask.

A6? ja kanskje faktisk noen kunne kjøpt den som kjøper e-etron

Q7? nei. Q7 er skikkelig suv, den trekker 3500KG og har plass til mange. E-tron utkonkurrerer ikke den på noen områder.

Øyvind.h

Hvor mange Q7 kjøpere tror du bruker den til 3,5 tonns henger? Ikke akkurat inntrykket jeg får av kjøperne her i Oslo i hvert fall.
Q7, XC90, Model X etc har alle plass til 7. Og jeg ser Etron kapre kunder fra alle modellene.

Står ved min påstand. Etron gjør mange av Audis modeller avleggs. Med mindre du har behov svært få har.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

Ganske mange? jeg kan nevne 5 i omgangskretsen med Q7, samme gjelder Cayenne. Land rover er også poppis av samme grunn

De fleste har en båt på hytta og eller her, med mindre du har veldig liten båt trenger du hengervekt.

Så har man kanskje en entisuastbil i tilegg, da vil du ha lukka henger til den, egenvekten går opp, og igjen må du ha 3500.

1800kg vi avspises med på e-tron er nok til vannscooter og små RIB'er kun. Kanskje en Seven på henger.

Jeg tror du undervurderer mange som kjøper Q7.


Counterpointer

Sitat fra: hemi på mandag 03. desember 2018, klokken 22:38
Ganske mange? jeg kan nevne 5 i omgangskretsen med Q7, samme gjelder Cayenne. Land rover er også poppis av samme grunn

De fleste har en båt på hytta og eller her, med mindre du har veldig liten båt trenger du hengervekt.

Så har man kanskje en entisuastbil i tilegg, da vil du ha lukka henger til den, egenvekten går opp, og igjen må du ha 3500.

1800kg vi avspises med på e-tron er nok til vannscooter og små RIB'er kun. Kanskje en Seven på henger.

Jeg tror du undervurderer mange som kjøper Q7.
Lurer på om ikke du har en bekjentskapskrets som avviker litt fra snittet
De jeg kjenner med båt legger den i opplag på kaia eller får kjørt den på lastebil.
Og kjenner vel kun en med entusiastbil på henger, han har varebil Pathfinder.

Men jeg jobber i helsevesenet og omgås ikke så mye folk med flere enn tre biler.

Men jeg vurderte E-tron Ser ut som det blir Model 3 i stedet. Liker ikke stilen Audi kjører nå med den nye info ansvarlige eller prisprofilen deres.

hemi

Lastebilen tar den store båten, eller kran, men man har jo flere? eller hva @imagine? tror han har 4-5 avhengig av landsteder og hvor han er, vi diskuterte e-tron dilemma på tlf senest i stad og var usikre, han mente man kunne løse det med mindre rib, men jeg var skeptisk ;D

Fler av de med fler båter og biler er i helsevesen, dog tidvis litt private sektoren må sies ;)

jkirkebo

Sitat fra: hemi på mandag 03. desember 2018, klokken 22:38
Ganske mange? jeg kan nevne 5 i omgangskretsen med Q7, samme gjelder Cayenne. Land rover er også poppis av samme grunn

De fleste har en båt på hytta og eller her, med mindre du har veldig liten båt trenger du hengervekt.

Så har man kanskje en entisuastbil i tilegg, da vil du ha lukka henger til den, egenvekten går opp, og igjen må du ha 3500.

1800kg vi avspises med på e-tron er nok til vannscooter og små RIB'er kun. Kanskje en Seven på henger.

Jeg tror du undervurderer mange som kjøper Q7.

Hmm, jeg hade en 20-fots Hydrolift før, den veide under 600kg med motor. 1800kg er nok til en båt av ganske grei størrelse inkl. henger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA