Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

norske priser på utstyr ute

Startet av hemi, torsdag 15. november 2018, klokken 03:40

« forrige - neste »

Skremt

Jeg tror mange vil trekke sin reservasjon om ikke Møller snur i denne saken. Folk liker ikke å føle seg lurt, og de liker ikke å betale overpris. Folk liker å føle de har gjort et godt kjøp. Den følelsen får de ikke hvis ekstrautstyr koster 20 % mer i Norge enn andre land.

Jeg har reservert, men jeg kommer ikke til å bestille bilen fra Møller om ikke prisen på ekstrautstyr kommer ut ca likt som i andre land, da importerer jeg heller bilen selv, eller velger en annen bil. Tror mange sitter på gjerdet nå og avventer den "endelige" prislisten og forbrukstest. Foreløpig har denne lanseringen vært skuffende fra Møller sin side synes jeg.

francorossi

Riktig, det stemmer ikke. Jeg var nr 5400 da jeg registrerte meg. Er nå nr 5100. Så av de over 5000 foran meg er det 300 som har kansellert. Mao, da må samtlige av de 3000 som registrerte seg etter meg ha kansellert sin reservasjon, noe som er tvilsomt gitt at jeg reserverte ganske sent og mye av infoen var tilgjengelig. Det har ikke skjedd nevneverdig mye nytt siden.

hemi

Folk venter med å kanselere, før endelige priser og prislister er ute. Gir jo lite mening å avbestille så nærme.

jamez

Jeg vil holde på min plass så lenge som mulig - selv om jeg har hatt lyst å hoppe av slik foreløpig prisliste ser ut.
...det er helt sikkert flere som tenker slik

gjest1

Hoppet av fra ca nr 2100. Regner med det dukker opp endel på Finn rimelig raskt og ei heller til ublupriser

geirarne

Rykket opp fra 1600ish til 1420. Holder meg i køen (denne også), men er vel litt mere i tvil nå enn før noen uker tilbake om plassbilletten vil bli brukt. Kan jo slite litt til på X3'n, siden fruen har bestilt en koreanEL som ventepølse.

DagUp

Ny notis i Finansavisen idag: Møller setter ikke ned prisene på utstyret. De sier de vil tilby "attraktive pakker".
Da kan vi jo bare vente. Det komme jo an på om pakkene er attraktive for kunden eller Møller.

Pingle

Sitat fra: DagUp på onsdag 28. november 2018, klokken 08:40
Ny notis i Finansavisen idag: Møller setter ikke ned prisene på utstyret. De sier de vil tilby "attraktive pakker".
Da kan vi jo bare vente. Det komme jo an på om pakkene er attraktive for kunden eller Møller.
Attraktivt innhold: kunden slipper med ett kryss i stedet for mange; Møller sitter igjen med samme fortjeneste?
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

zbk

Eventuelt mer fortjeneste til forhandler fordi pakkene inneholder bare litt du vil ha og en masse en ikke bryr seg om. De virkelig populære opsjonene spres på ulike pakker...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

SurSnasen

Sitat fra: Pingle på onsdag 28. november 2018, klokken 12:11
Attraktivt innhold: kunden slipper med ett kryss i stedet for mange; Møller sitter igjen med samme fortjeneste?

Siden jeg fantaserer litt frem og tilbake hva jeg skal gjøre frem til Audi/Møller slipper konfigurator, tenkte jeg å sette opp en Model S i konfiguratoren til Tesla. Jeg får følgende valg:
- Autopilot (dvs adaptiv cruise med filholdermulighet)
- Farge: Sort, grå, blå, hvit eller rød
- Felger: 19" eller 21"
- Interiør: sorte plastskinnseter med sort innertak og asketrepaneler, eller hvite plastskinnseter med sort innertak og sorte asketrepaneler, eller kremfargede plastskinnseter med lyst innertak og eik dekorpaneler.

Jepp, that's it. Stort enklere kan det ikke bli.

Satser på at Møller legger opp til rabatter på egenkonfigurerte biler, og at de skjønner at attraktive priser innebærer litt mer enn rabatt tilsvarende en øl på gata i Langtvekkistan.

4Matic Fanatic

Sitat fra: StianSalG på onsdag 28. november 2018, klokken 13:58
Jepp, that's it. Stort enklere kan det ikke bli.
Det er som da Henry fortalte deg at du kunne få T-Forden i hvilken som helst farge, bare den var svart...

Kåre Knatten

Det med fordelaktige pakker kan lure på, men håpe. Det var vel ikke store rabatten på pakkene til E1 og LE. Men det er kanskje som daglig leder hos min forhandler sa, det første kundene vil ha fullspekket biler uansett pris - det viktigste er å være først.

Øyvind.h

Må være utrolig pinlig å bli tatt med buksene nede i Finansavisen mtp at de stikker av med mva-fritaket. Deretter topper de det med å si at prisene ikke skal endres etter at det dagen før virket som de tok kundene sine seriøst. Frister lite å handle fra en slik gjeng dessverre. Selv om de gir samlerabatt. Dog spennende å se om de overpriser der også sammenlignet med andre land. Skulle ikke forundre meg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 02. desember 2018, klokken 11:21
Men det er kanskje som daglig leder hos min forhandler sa, det første kundene vil ha fullspekket biler uansett pris - det viktigste er å være først.

Der tror jeg han tar feil.
Det er mange snusfornuftige i denne gruppa som ikke skal ha bil til 900.000 og ikke ha smurfeblå SUV.

Kåre Knatten

De første kundene er nødvendigvis ikke de som har laveste nummer i køen. Jeg regner med å få tilbudt en av intro-modellene, men vil spesifisere min egen. Kult med mye utstyr, men syntes prisen blir 100000 for høy. Smurfeblå kommer til å blir tilbudt til kø-nummer langt over 1000, er mitt tips.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA