Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2007 11 03 Stiftelsesmøte til Elbilforening i Agder

Startet av PLUTO, tirsdag 30. oktober 2007, klokken 19:09

« forrige - neste »

PLUTO

Vi er noen elbilfantaster på Sørlandet som nå starter opp Agder Elbilforening :). Er det noe slikt andre steder i landet? ??? Tanken vår er at vi ønsker å stå sammen for tips og hint, samt noe service og vedlikehold. Flere av oss har Think så vi har til foreningen kjøpt inn et diagnoseapparat til Think som alle medlemmer kan få bruke. På litt sikt blir det nok litt mer utstyr. Alle som har elbil er velkommen uansett merke.  I det foreløpige styret er to Thinker og en Clio. Poenget er å holde flest mulig elbiler på veien lengst mulig, uten dyrt vedlikehold. Hvem vet hva det kan utvikle seg til?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

Du er litt beskjeden der, Ken. Du er jo ikke bare med, men formann i denne nye forening.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

HHF

Godt at formannen er med da i alle fall  ;D

Lyder som et flott tiltak og lykke til!

Hadde det vært en klubb med jevnlige møter for Think i mitt nærområde, hadde jeg nok deltatt jeg også. Kunne jo vært fint med "mekkekvelder" og annet hvor man kunne fått litt mer innsikt i hvordan man selv kunne gjort det som gjøres kan (og bør) ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

PLUTO

Idag er Agder Elbilforening formellt startet. Vi hadde en hyggelig treff i solskinnet og utenfor mens de harde forhandlinger foregikk stod der både Think, Reva og Renault Clio. Kewet kunne vært representert, men eieren valgte å komme i fossilbil. Til info er Ken styreleder, jeg Pluto er nestleder og Olle er styremedlem. Til felles glede ankom også diagnoseapparatet til Think idag, så da er vi virkelig igang.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Jeg fikk tillatelse å klister  dispensere til visitkort i parkeringshus i Skippergt.
og Slottet fram til mai 2008 hvis ikke de forsøppler for mye. De gir bare basis info til Agder Elbilforening og de er festet til Norstarts sine tavler ved lade stasjoner. Det er en grei måte å få inn flere medlemmer. En annen liten seier... Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA