Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS for Model 3, superchargerne oppgraderes med CCS combo2-plugg

Startet av fredag, onsdag 14. november 2018, klokken 12:12

« forrige - neste »

bjoff

Samme med 7a og 7b i Lyngdal i dag, og også sist helg.  Ringte 800--nummeret sin står på stolpen og forklarte at CCS ikke fungerte på disse stolpene, og hun skulle lage en sak på dette og takket for info.

fredag

Hva er poenget med "Model 3 priority" klistremerker på lokasjoner der alle stolper har CCS combo2-plugg?

Her bør Tesla fjerne disse merkene, både for å unngå konflikter på stolpene og for at folk skal bry seg om merkene på lokasjoner der ikke alle stolper har CCS combo2-plugg.

Når alle stolper har CCS combo2-plugg, så er det vanlig kø som gjelder for alle, uavhengig av type bil. Førstemann i køen får første ledige stolpe.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cra

Sitat fra: fredag på onsdag 08. mai 2019, klokken 13:09
Hva er poenget med "Model 3 priority" klistremerker på lokasjoner der alle stolper har CCS combo2-plugg?

Det betyr ganske enkelt at vi med TMS/X oppfordres til å velge en annen stilpe hvis mulig, slik at den med CCS er ledig hvis det kommer en TM3, siden de kun kan bruke CCS-stolpene. HVis alle stolpene har CCS på en lokasjon er selvsagt merkingen overflødig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OhmPaPa

Da har vel bare montøren fra Tesla glemt å rive av klistremerkene på disse stasjonene. Ring 800-nummeret som står på laderene og gi beskjed? Evt er de kanskje enkle å rive av?

Handyman

Sitat fra: fredag på onsdag 08. mai 2019, klokken 13:09
Hva er poenget med "Model 3 priority" klistremerker på lokasjoner der alle stolper har CCS combo2-plugg?

Her bør Tesla fjerne disse merkene, både for å unngå konflikter på stolpene og for at folk skal bry seg om merkene på lokasjoner der ikke alle stolper har CCS combo2-plugg.

Når alle stolper har CCS combo2-plugg, så er det vanlig kø som gjelder for alle, uavhengig av type bil. Førstemann i køen får første ledige stolpe.
På SuC jeg har besøkt der alle stolpene har fått CCS, har klistermerkene blitt fjernet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

litium

Sjekket igår - alle laderne på Brokelandsheia har to kabler.

Men - leste i testen under at Lier ikke skal oppgraderes i det hele tatt? Noen som vet om det stemmer og evt. hvorfor?

https://www.nettavisen.no/livsstil/test-tesla-model-3-long-range/3423683182.html

zbk

Sannsynligvis fordi Lier stort sett alltid er full av lokale gratis-snyltere som vil blokkere laderene uansett. Kanskje de kunne satt opp ladere noen med bare CCS?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

OhmPaPa

Skal det ikke komme ny superlader ved Liertoppen? Hvor hørte jeg det tro?  ??? Og da er det unødvendig jobb å fikse på Lier?

Elmo

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 21. mai 2019, klokken 11:25
Skal det ikke komme ny superlader ved Liertoppen? Hvor hørte jeg det tro?  ??? Og da er det unødvendig jobb å fikse på Lier?
Jeg har også hørt det, men husker ikke hvorfra :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

weaverwaver

De hadde en tredje Supercharger ved Lier vist på kartet sitt tilbake i 2017 og ble nevnt i noen artikler her og der, men har senere fjernet denne. Kan være at for eksempel Holmestrand regnes for å være denne tredje laderen. Det var lenge en markør på at det skulle komme ny lader i Arendal, men som de fjernet når Lillesand åpnet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA