Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

Rooki3

#120
Det at noen syter mere enn andre kan vel komme av at forvarmingsfunksjonen er viktigere for noen. Hvis du står i varm garasje hjemme og på jobb er det vel ikke så mye å syte om, men hvis du må skrape is og sitte i en iskald bil er det vel lov å syte litt?
Jeg er i hvert fall drit lei av å sitte å vente på kontakt med server i flere minutter. I dag måtte jeg logge inn med brukernavn og passord og vente for å få melding om at tiden har gått ut.
Noe av grunnen til at jeg kjøpte bilen var nettopp å kunne forvarme. Nå er jeg ganske lei av at det ikke funker. De skal få dårlig score neste gang de spør om jeg vil anbefale appen til andre.

Klykken

Sitat fra: Rooki3 på mandag 11. mars 2019, klokken 08:12
De skal få dårlig score neste gang de spør om jeg vil anbefale appen til andre.
Det at de i det hele tatt maser om "anbefale appen til andre" er grunn nok til 0 score. Men tviler på at det har noe for seg og at absolutt ingen leser det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SveinJ

Har app på iPhone og iPad uten vesentlige problemer. Litt tregt noen ganger, men kan gjøre det jeg vil med planlegging og kontroll.
Og jeg er fornøyd med bilen, den gjør også det jeg vil når jeg kjører :-)
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Rooki3

Sitat fra: Klykken på fredag 22. februar 2019, klokken 11:05
Konfigurer ekstraknappen på nøkkelen til å starte klimatisering i bilen. :)

Hvor er det best beskrevet hvordan jeg konfigurerer denne knappen? Er det noen som har prøvd å konfigurere den til å direktestarte forvarmeren her?

JorgenM

Jeg bruker nøkkelen de få gangene appen ikke funker. Eller jeg bruker PCn. Du programmerer nøkkelen i menyene i bilen. Min funker når bilen står ute i garasjen, så rekkevidden virker å være bra. Desverre null feedback på om forvarming faktisk starter.

I går hadde jeg store problemer med Tesla-appen også. Måtte ned i garasjen å vekke bilen fra en slags dvale. Ikke bare BMW som har problemer, og Tesla har hverken web-grensesnitt eller mulighet via fjernkontroll :/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Pallesnekkern

Jeg har den siste tiden hatt problemer med å koble til bilen når den står hjemme, mens det fungerer helt fin når den står på jobben. 

Kan det være at kommunikasjonen er avhengig av feks 3G nettet som bygges ned i disse dager?


Kanon


Connected appen på vår bil har vært så som så hele tiden. Siden ca midten av februar har vi ikke lykkes med å sende en eneste kommando hverken fra IOS, Android eller fra PC.
Har mailet BMW, de laget en "ticket" på saken.
Ticket betyr antageligvis at de legger saken død, for tyst er det fra den kanten...
En annen sak er at GPS sporingen i bilen konstant kobler seg selv av, irriterende da vi bruker smartlading fra Tibber, som da ikke virker.

Noen som har  en løsning på dette ?


Namdalingen

Appen har etter at den ble aktivert (tok to uker fra jeg fikk bilen i nov/des) fungert prikkfritt hos meg (120Ah). Bruker den daglig. Merkelig at det er så varierende for ulike brukere.

Orbit

App mot min bil har begynt å fungere igjen siden torsdag kveld. GPS-sporing i bilen var riktignok blitt deaktivert, men etter å ha slått på dette igjen fungerer nå alt stabilt over et par dager (men fremdeles ganske tregt).

Ser også at de har ommøblert en del i tjenestesalg på ConnectedDrive, og at de i den sammenheng har mistet forlengelsen av serviceavtalen.......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rooki3

Sitat fra: Klykken på fredag 22. februar 2019, klokken 11:05
Hvis appen sier at oppvarming feilet fungerer ofte oppvarminga likavæl. Hvis ikke så vil nettsiden forhåpentligvis fungere. Fungerer ikke den HELLER vil garantert nøkkelen fungere. Konfigurer ekstraknappen på nøkkelen til å starte klimatisering i bilen. :)
Det å konfigurere knappen på nøkkelen var et godt tips  :+1:

arvid44

Bare til info for de som overhode ikke får kontakt med I3'en,  åpne en Ticket mot Connected drive .
Hos meg måtte bilen på verksted for å laste ned en Fix for Connected drive.  Har fungert  OK etter dette.
Synd det ikke er On The Air Oppdating av disse bilene, da hadde dette løst seg uten vekstedbesøk. !

bobakka

Det som er rart er at selv om status ikke oppdaterer seg (min er for eksempel fremdeles på 18.3 kl. 19.50), så oppdaterer eDrive seg med Siste tur (26.3 kl. 07:38 18 min 12 km) hver gang jeg sjekker.

Jeg har sjekket flere ganger og eDrive har vært oppdatert hele tiden, mens status er så som så.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Jeronan

Connected Drive crashes and no longer works after iOS 12.2 update.

Be warned!  No new app version available yet.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Orbit

Jeg har selv iOS 12.2, og det har fungert med begge de to siste versjonene av app'en (10.1 og 10.1.1). Har du prøvd å avinstallere app, og så installere på nytt? Det hjalp for meg ved samme symptom for et drøyt halvår siden.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jeronan

Sitat fra: Orbit på fredag 29. mars 2019, klokken 07:24
Jeg har selv iOS 12.2, og det har fungert med begge de to siste versjonene av app'en (10.1 og 10.1.1). Har du prøvd å avinstallere app, og så installere på nytt? Det hjalp for meg ved samme symptom for et drøyt halvår siden.

First thing I did. No luck. Very strange. I have the iPhone X.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA