Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

1317142119

Sitat fra: BOStrand på torsdag 07. februar 2019, klokken 09:31
Jeg har også store problemer med ConnectedDrive for tiden. Helt enig med dem som skriver at den gode gamle i Remote var mye mer stabil. Jeg tror det er backend som er problemet. BMW har ikke kapasitet nok på serverne sine for at dette skal fungere. Dermed blir det helt tilfeldig om det virker eller ikke. Dere som sier appen fungerer - kjører dere den på Android eller iOS? BMW favoriserer helt klart Apple produkter. Eksempler her er at de kun tilbyr Apple CarPlay, og at det i Android appen mangler viktig informasjon som finnes i iOS appen om f.eks dører og soltak . Flere av dere har sikkert også biler fra andre produsenter. Er appene til de andre produsentene like dårlige (f.eks VW/Audi, Tesla, Volvo og Jaguar)?
Av alle appene jeg har på telefonen (230), er Connected fra BMW den som fungerer desidert dårligst. Dette må jo være flaut for BMW. Se f.eks. til Verisure. De har en app som ALLTID fungerer perfekt og som også er avhengig av en backend som har nok kapasitet.
Jeg bruker selv Android og den "nye" Connected-appen. Har aldri rørt den gamle appen. Uten at jeg husker om jeg har kontrollert hver gang, så har jeg oppdaget at de få gangene jeg har hatt problemer med appen, så har det vært umulig å komme inn på Connected-nettsidene også (ergo: ikke noe med appen å gjøre).

Andre bilrelaterte apper jeg har:
Eberspächer: blir ofte kastet ut av appen, men den virker hver gang jeg er logget inn.
MyPeugeot: all informasjon fra bilen kommer tilsynelatende hver gang (er ikke mulig å sende noe til bilen fra den appen - kun motta).

Toalmar

No connection igjen. Ikke via app eller nettside. Nå synes dette blir for dårlig.
BMW suger..........
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

rth

Vi har hatt noen avbrudd i lading. På forrige app kom det da ett pushvarsel som igjen gjorde at en sjekket. På Connected så får vi ingen beskjed. Er det en setting vi ikke finner, eller er det sånn for flere?

Litt dumt å ikke få beskjeden. Diplomatisk sagt.

Klykken

Nei, får ikke beskjed via connected. Alt ved tjenesten til BMW er halvveis, eller kvartveis.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Få fjeset opp av mobilen før nakken knekker er nå mitt råd til den saken  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Problemet for meg er både via app og nettportal. Jag synes hele greia begynner å bli komisk.
Har sendt e-post til BMW også uten å få svar. Det kom heller ikke som ett sjokk.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Nå har jeg kontakt med bilen via appen. Ser hvor den er og hvor mye batteriprosent som er igjen, men å endre ladetidspunkt eller annet relatert til lading går bare ikke
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Orbit

Ditto. Får riktignok sendt "Reguler klimaet nå" til bil (og det virker), men ikke satt tidspunkt for oppvarming frem i tid.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Har justert ladingen fra bilen så fikk løst det.
Har vært i kontakt med BMW kundesupport i dag, og fikk som forventet et svada svar. Han som tok telefonen satt egentlig på en annen del av kunde supporten, men hadde hørt at de hadde problemer og jobbet med saken. Så da så.....
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da har jeg fått svar på mine e-post henvendelser til BMW om at de har hatt problemer med Connected Drive portalen, og at den er oppe å går igjen som normalt.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Noe den dessverre ikke er, ikke for meg i hvert fall. Dette begynner å bli flaut. Man kjører BMW som skal være ett premium merke så klarer de ikke å levere en portal man kan stole på.
Vil tro Herr Musk hos Tesla hadde løst dette for sine kunder på en annen måte.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Orbit

Oppdaterte til siste versjon av app på iOS i dag (10.0.2). Stay away!  :-1:

Feil så langt:

  • Viser helt ville tider for ferdig ladet (mens websidene gir riktig informasjon).
  • Det varsles om ukjent låsestatus på vindusrute på bakluka. Dette er bare tull, da i3 ikke har seperat åpning på denne (som f.eks 5-serie stasjonsvogn)
Har varslet BMW support, uten at jeg har store forhåpninger om at det hjelper. Innstilling av avreisetid er fremdeles ute av funksjon for meg, både fra app og websider (fungerer i bil). "Klimatiser nå" fungerer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PGS

Fungerer ikke, går ikke å forandre "ladeplan", det som fungerer er "reguler klimaet nå"
Her har BMW er jobb å gjøre, fungerer forferdelig dårlig.

Har også en Volvo med app, der er det faktisk aldri noen problemer og den har i tillegg flere funksjoner ,og den fungerer 100% til en hver tid.

Toalmar

Sitat fra: PGS på mandag 18. februar 2019, klokken 09:56
Fungerer ikke, går ikke å forandre "ladeplan", det som fungerer er "reguler klimaet nå"
Her har BMW er jobb å gjøre, fungerer forferdelig dårlig.
Du kan justere tidene og / eller aktivere / deaktivere fra bilen.
Helt enig med deg vedrørende hva BMW har fått til, eller skal man si ikke fått til.....
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Rooki3

Nå har jeg holdt på i 25 minutter med å prøve å starte oppvarming, men må bare gi opp og gå ut i kald bil og skrape vinduer. Dette er noe dritt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA