Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

Toalmar

Har problemer igjen i dag med Connected Drive. Får ikke lagt inn ny avreisetid.
Er det flere som opplever det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Klykken

Bruk nettsiden hvis det ikke funker via appen. Er flere ganger i uken det må til her.
https://www.bmw-connecteddrive.no/app/index.html#/splash
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar




Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Klykken

Nettsiden fungerer heller ikke hos meg nå. Appen feiler i tillegg. Good stuff, og i kjent BMW-stil!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bobakka

App'en min har fungert som en drøm hele uka - senest akkurat nå :-)
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Toalmar

Min å har fungert helt frem til i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

rth

Hverken App eller nettside klarer å sende noe informasjon til bilen. Tilsynelatende i hvertfall. Men info om bil dukker opp. Ladestatus osv. Så deler av systemet er vel nede.

Ikke lett dette. En simpel Telldus hjemmeautomasjon til 1000 kr er langt mer stabil.


Orbit

Fungerer igjen nå for meg, var ikke tilgjengelig tidligere i kveld.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mgrav

Appen har kranglet med meg hele uken >:(. Begynte året bra, så vi får se neste uke da...

Jeronan

App is down again! Unable to reach the server!  Seriously getting fed up with BMW!  The old app was so much better and practically always worked.
This whole Connected app is pure garbage and never works when you need it!  >:( :-1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Klykken

Bruk nettsiden. Dog, den var nede for et par dager siden også.
Appen gir ofte feilmeldinger som om at den ikke når bilen. Men det starter likevel...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1317142119

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 05. februar 2019, klokken 07:39
App is down again! Unable to reach the server!  Seriously getting fed up with BMW!  The old app was so much better and practically always worked.
This whole Connected app is pure garbage and never works when you need it!  >:( :-1:
Yes, it does. It works every day on my phone (yes, I use it every single day).

The app doesn't work for you, but the services are not down for everyone. Big difference.

Samco


BOStrand

Jeg har også store problemer med ConnectedDrive for tiden. Helt enig med dem som skriver at den gode gamle i Remote var mye mer stabil. Jeg tror det er backend som er problemet. BMW har ikke kapasitet nok på serverne sine for at dette skal fungere. Dermed blir det helt tilfeldig om det virker eller ikke. Dere som sier appen fungerer - kjører dere den på Android eller iOS? BMW favoriserer helt klart Apple produkter. Eksempler her er at de kun tilbyr Apple CarPlay, og at det i Android appen mangler viktig informasjon som finnes i iOS appen om f.eks dører og soltak . Flere av dere har sikkert også biler fra andre produsenter. Er appene til de andre produsentene like dårlige (f.eks VW/Audi, Tesla, Volvo og Jaguar)?
Av alle appene jeg har på telefonen (230), er Connected fra BMW den som fungerer desidert dårligst. Dette må jo være flaut for BMW. Se f.eks. til Verisure. De har en app som ALLTID fungerer perfekt og som også er avhengig av en backend som har nok kapasitet.

Klykken

Enig ang. Verisure. I tillegg veldig enkel i bruk.

Teslas app har stort sett aldri hatt problemer. Særdeles intuitiv og rask den også. De gangene det har vært problemer hos meg har det vært pga dårlig wifi eller mobilsignal i bilen.

De hos meg på jobb som har Volvo skryter av appen der.

Tror BMW er enestående på råtten IT.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA