Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

Orbit

#45
Trodde et øyeblikk jeg fant en løsning da jeg fikk lastet ned iRemote i tillegg nå (under kjøp jeg ikke hadde på telefonen), men siste publiserte versjon av den gamle app'en gir bare opp en startskjerm med lenke til å laste ned den nye  :-X

Tok en telefon til support, og de var veldig klar over at det generelt var trøbbel for alle el- og hybridbiler i Skandinavia. De har beklageligvis ingen statusside hvor vi kan sjekke servicestatus, men lovet meg en epost så snart problemet angivelig skal være løst, så får vi hamre løs da.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jeronan

Sitat fra: Orbit på mandag 26. november 2018, klokken 15:04
Sitat fra: Jeronan på mandag 26. november 2018, klokken 14:20
Logging out and logging in doesn't help, since it's the servers that are obviously the problem with outdated status.
Det virker som det bare er app'en som har trøbbel. Informasjonen er 100% oppdatert på websidene for meg (og jeg tror mange andre). Tror problemene begynte med app versjon 9 som kom i slutten av oktober på iOS.

Well, the app currently doesn't get any info from and to the server at the moment.

My wife can't even pre-condition nor schedule any pre-condition through the app. It just doesn't work. So I tried to log off and log back into the app on my phone to check and now it's completely blank. Nothing works anymore.

It's just one big mess at the moment.  :-1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

LMOR

Nå begynte den å virke for meg, uten at jeg har gjort noe siden min forrige post tidligere i dag.
Så da har det ikke noe med iOS oppdatering el.l. å gjøre. Det er ikke kommet noen oppdatering av appen i dag heller.
Jeg har hatt problemer flere dager nå, men ikke med ting jeg sender ut, bare status.
Så når jeg logget ut, slettet appen, lastet ned på nytt og logget inn, så trengte bare serveren noen timer på å koble bilen min tilbake i appen...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

YM

Disse systemene lever sitt eget liv.  :-1: De virker når de vil og det er ikke helt forutsigbart. Har også erfaring med CarNet (VW) og det er samme greia der. Fordelen med BMW er at en av knappene på fjernkontrollen kan programmeres til feks å starte oppvarming av bilen. Hadde IT og telefonselskaper hatt like dårlig oppetid som ConnectedDrive hadde det nok vært ramaskrik. 

Orbit

App fungerer igjen for meg siden i går kveld (uten oppdatering), men samtidig uten at BMW support har tatt kontakt og gitt grønt lys. Så har ikke så store forhåpninger.......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

Har gått ut mld til forhandlerne om problemene nå og det jobbes med saken. Noen la ut skrivet på FB-gruppa
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 27. november 2018, klokken 14:13
Har gått ut mld til forhandlerne om problemene nå og det jobbes med saken. Noen la ut skrivet på FB-gruppa
Skjermbilde? :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jeronan

Sitat fra: Orbit på tirsdag 27. november 2018, klokken 08:31
App fungerer igjen for meg siden i går kveld (uten oppdatering), men samtidig uten at BMW support har tatt kontakt og gitt grønt lys. Så har ikke så store forhåpninger.......

Yesterday evening it looked like it was working again for a moment, but today it was hanging again. Same old... same old.  :-1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

JorgenM

Prøver med skjermbilde fra mobil
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

#54
Toppers.

Da gjenstår det bare å sette over kaffen og vente.

Sitat fra: BingoBonzo på fredag 23. november 2018, klokken 15:22
Tok 3 dager
Fortsatt ikke fått svar, jeg. 6 dager and counting (4 arbeidsdager, riktignok).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Mulig det har skjedd noe i positiv retning nå.
Appen oppdaterte seg "tvært" og med korrekt status fra i dag, for første gang på en evighet. Ikke prøvd precondition og andre funksjoner, men antar at det har skjedd ting her også.

Flere som kan bekrefte/teste?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

scholro

Preconditioning fungerer som det skal, bra!

Klykken

Gav feilmelding her.
"Bilen kunne ikke forhåndsklimatiseres fullstendig
Se hvorfor."

Gikk imidlertid greit ved forsøk nr2.

80% fornøyd!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Ser ok ut her å. Muligens en lykkens dag, både app som virker og Magnus vinner VM


Sendt fra min iPhone 8 med Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA