Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

rontonic

Sitat fra: Rollep på torsdag 22. november 2018, klokken 11:32
Sitat fra: rontonic på torsdag 22. november 2018, klokken 10:44
Sitat fra: Rollep på torsdag 22. november 2018, klokken 10:02
Så lenge vi hadde iRemote appen hadde jeg null problemer, alt virket knirkefritt. Nå med Connected appen er det problemer hele veien. Kan som regel logge inn på ConnectedDrive siden på web, men problemet er at når jeg gjør det fra mobilen får jeg kun se elektrisk rekkevidde og ikke ladestatus.
Legg mobilen ned i landscape/horisontal modus så ser du ladestatus også.
Det har jeg prøvd mange ganger uten at det hjelper, fremdeles ingen ladestatus.

Jeg bruker forøvrig Android telefoner. Kanskje det kommer opp annerledes på iPhone, men slike produkter er jeg allergisk mot :)
Jeg har også Android. Funker når jeg legger min i landskapsmode. Websiden er for bred til å vises ellers. Synd det ikke funker for deg, tenkte jeg hadde en løsning :(

Klykken

Sitat fra: BingoBonzo på torsdag 22. november 2018, klokken 10:27
Jeg logget en sak hos kundeservice, anbefaler forøvrig alle som opplever problemer å gjøre dette (no.kundesupport@bmwgroup.com). Fikk følgende svar:

Takk for din epost. Anbefaler å oppdatere BMW tjenester på bilen, vedlegger et bilde på hvordan du gjør dette.
Deretter du må du logge ut fra appen og logge inn igjen med brukernavn og passord.
Vi har hatt litt tekniske problemer vedr innlogging på ConnectedDrive, men dette skal nå være løst


For meg ser det ut som om det løsnet litt opp og statusoppdateringer osv går relativt greit igjennom. Ikke optimalt, men greit.
Hvor lang tid tok det før du fikk svar?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

BingoBonzo

BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Rollep

#33
Sitat fra: BingoBonzo på torsdag 22. november 2018, klokken 10:27
Jeg logget en sak hos kundeservice, anbefaler forøvrig alle som opplever problemer å gjøre dette (no.kundesupport@bmwgroup.com). Fikk følgende svar:

Takk for din epost. Anbefaler å oppdatere BMW tjenester på bilen, vedlegger et bilde på hvordan du gjør dette.
Deretter du må du logge ut fra appen og logge inn igjen med brukernavn og passord.
Vi har hatt litt tekniske problemer vedr innlogging på ConnectedDrive, men dette skal nå være løst

Thank you very much, nå funker ingenting. Etter å logget ut kommer jeg ikke inn på appen, spør om VIN på bil. Legger inn VIN, da får jeg melding om at bilen allerede er registrert, så kommer jeg ikke videre. Herregud for noe dritt >:(

Klykken

Jeg har to dager gammel status i appen. Tragisk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Jeg har hatt samme utfordringene som andre her, så jeg har brukt Tibber appen til å sjekke ladestatus. Start av varme har virket helt fint pussig nok. Til min store overraskelse fikk jeg oppdatert ladestatus med en gang når jeg åpnet appen nå nettopp. Får håpe de har fikset problemene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kanon

#36
Den siste måneden har vært den mest tragiske av alle tragiske (de)connected måneder.Helt ræ...

Toalmar

Samme her, bare problemer siste tiden. Venter fortsatt på svar på klage sendt til BMW.
Nei dette burde ikke BMW være bekjent av.

TRAGISK FAKTISK
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Rollep

Sliter med akkurat de samme problemene som alle andre her. Det morsomme er at etter jeg kjøpte ny mobil med Android 9 tok det ikke lang tid før det stadig kom opp advarsler om en app som brukte veldig mye batteri og ressurser grunnet bakgrunns aktiviteter. Det var selvsagt Connected appen det gjaldt. Heldigvis kan man gå inn på hver enkelt app og sette en stopper for slik unødvendig aktivitet. Jeg har dog problemer med å forstå hvorfor i all verden den lå å kjørte i bakgrunnen etter den hadde blitt stengt ned, den klarer jo forsyne meg ikke en gang å hente inn korrekt informasjon når man starter den opp :)

Er rimelig sikker på at en middels begavet 12 åring som sitter å utvikler apper på gutterommet ville klart å komme opp med noe bedre enn dette ;D

LMOR

Har også problemer for første gang siden 2014...,
men det virker på web-sidene, så jeg må bruke disse fra mobilen til de ordner dette.

Jeg logget ut av appen, og da jeg logget inn igjen, var bilen borte. Prøvde å legge til bilen igjen, men appen sier at den allerede er registrert. Siden som liste aktive tjenester i appen er tydeligvis fremdeles koblet til riktig bil.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Oi, heldig hvis du ikke har hatt problemer siden 2014! Har vært sykt mye tull for veldig mange siden BMW Connected-appen ble "standard"..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jeronan

Last year the first year, we used the old App and it worked fantastic without a single issue. Ever since we were forced to use the BMW Connected app it has been nothing but trouble!

The last 3 months are absolute garbage, where the status of the car just hangs for weeks on end without updating!
Logging out and logging in doesn't help, since it's the servers that are obviously the problem with outdated status.
Absolutely hopeless that you can't see the charge status of your car, without having to physically go to your car to check! :(

Thank god the Climatize functions still work for the time being, but seeing how this is going to be a 99 NOK(?) a month subscription service after the free period is over, this will be a totally unacceptable situation.

In the mean time we have also a Tesla and that App just works! Period. No idea why BMW can't make a fully functioning App at the moment, since the previous App worked much better and had far less issues.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Theppan

På mitt Samsunh nettbrett har jeg en eldre versjon av iremote sppen.  Den fungeret prikkfritt. Kanskje noen som vet hvor vi kan laste ned den. Må ikke være siste versjon som tvinger deg over på Connected appen
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Orbit

Sitat fra: Jeronan på mandag 26. november 2018, klokken 14:20
Logging out and logging in doesn't help, since it's the servers that are obviously the problem with outdated status.
Det virker som det bare er app'en som har trøbbel. Informasjonen er 100% oppdatert på websidene for meg (og jeg tror mange andre). Tror problemene begynte med app versjon 9 som kom i slutten av oktober på iOS.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Klykken

Sitat fra: Orbit på mandag 26. november 2018, klokken 15:04
Tror problemene begynte med app versjon 9 som kom i slutten av oktober på iOS.
...og Android. Samme greia der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA