Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

rth

Ny dag, og nå får App ikke kontakt med bil, mens nettside får kontakt. Madammen melder problem til meg, og jeg får samme problem på min mobil.

SveinJ

Har hatt mye trøbbel med app'en de siste ukene, men nå virker den i alle fall!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

rth

Appen som sådan startet. Den hadde også registrert at bilen hadde kjørt i morges. Samtidig var lokalisering av bil ett helt annet sted enn der den stod, og den hadde ingen informasjon om ladestatus og bilstatus generelt.

PionerThink

Hvis noen ønsker å oppdatere kart eller annet kom det nettopp mail fra BMW ConnectedDrive om "Black Week": http://www.anpdm.com/newsletterweb/45455D4B784344504770444059/434251437042475B41754044514271

Tror jeg skal oppdatere kartet i vår 2014 modell ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Klykken

Hvorfor skal du oppdatere kartet? Jeg for min del tenker som så at det er waste of money, da veiene er identiske med det de var i 2014.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Tja, de store veiene er ofte tilgjengelige og ikke så mye endret siden 2014, det kan jeg være enig i ;)
Det er når man opplever at det bygges ut i bydelene med nye byggefelt og dertil hørende nye veier at 2014 kartet er litt utdatert ???
På den annen side så har jeg bare fisket fram mobilen eg brukt den, så det har jo løst seg allikevel 8)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Klykken

Det er også sjeldent kartdata oppdateres i takt med at ny veier og områder ferdigstilles, i alle fall eksterne tilbyderes kart, så at det kartet du kjøper er ikke garantert å være oppdatert med "ny veisituasjon".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Theppan

Svak bedring i appen...............
- Innlogging tar nå baaaare 30 sek mot tidligere flere minutter.
- Info under eDRIVE er oppdatert med riktig info.
- Men rekkevidde og gjenværende batterikapasitet blir ikke oppdatert på mange dager og er det fremdeles ikke.
På web versjon er det riktig.
Håper noen fra BMW Norge leser på dette forumet.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Rollep

#23
Sitat fra: Klykken på mandag 19. november 2018, klokken 10:30
Dette med pushvarsler ved ladefeil etc. fungerte greit i 2014 og 2015, da appen het for "iremote". Nå med "Connected" har jeg aldri fått varsel. Kun banning om morgenen når jeg ser at ladeporten blinker rødt, og rekkevidden er for lav til å få utført dagens gjøremål.
Så lenge vi hadde iRemote appen hadde jeg null problemer, alt virket knirkefritt. Nå med Connected appen er det problemer hele veien. Kan som regel logge inn på ConnectedDrive siden på web, men problemet er at når jeg gjør det fra mobilen får jeg kun se elektrisk rekkevidde og ikke ladestatus.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

BingoBonzo

Jeg logget en sak hos kundeservice, anbefaler forøvrig alle som opplever problemer å gjøre dette (no.kundesupport@bmwgroup.com). Fikk følgende svar:

Takk for din epost. Anbefaler å oppdatere BMW tjenester på bilen, vedlegger et bilde på hvordan du gjør dette.
Deretter du må du logge ut fra appen og logge inn igjen med brukernavn og passord.
Vi har hatt litt tekniske problemer vedr innlogging på ConnectedDrive, men dette skal nå være løst


For meg ser det ut som om det løsnet litt opp og statusoppdateringer osv går relativt greit igjennom. Ikke optimalt, men greit.
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

rontonic

Sitat fra: Rollep på torsdag 22. november 2018, klokken 10:02
Så lenge vi hadde iRemote appen hadde jeg null problemer, alt virket knirkefritt. Nå med Connected appen er det problemer hele veien. Kan som regel logge inn på ConnectedDrive siden på web, men problemet er at når jeg gjør det fra mobilen får jeg kun se elektrisk rekkevidde og ikke ladestatus.
Legg mobilen ned i landscape/horisontal modus så ser du ladestatus også.

Klykken

Sitat fra: BingoBonzo på torsdag 22. november 2018, klokken 10:27
Jeg logget en sak hos kundeservice, anbefaler forøvrig alle som opplever problemer å gjøre dette (no.kundesupport@bmwgroup.com). Fikk følgende svar:

Takk for din epost. Anbefaler å oppdatere BMW tjenester på bilen, vedlegger et bilde på hvordan du gjør dette.
Deretter du må du logge ut fra appen og logge inn igjen med brukernavn og passord.
Vi har hatt litt tekniske problemer vedr innlogging på ConnectedDrive, men dette skal nå være løst


For meg ser det ut som om det løsnet litt opp og statusoppdateringer osv går relativt greit igjennom. Ikke optimalt, men greit.
Aldri sett dette før. Så, var ute og gjorde dette nå og status i app kom opp med en gang da jeg åpnet appen.
Men, "Bilstatus sist oppdatert igår, 15:02" står det i appen men på nettsidene står det idag kl. 10:44. Nettsiden viser riktig, men app feil altså.

Ladestatus og antatt rekkevidde er den samme både på nett og i app, riktignok. Men feil som dette gjør at man aldri kan stole på appen, med resultat at man blir usikker og heller går ut og sjekker. Appen er meget upålitelig!!


BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LeafSwe

Sitat fra: Rollep på torsdag 22. november 2018, klokken 10:02
Sitat fra: Klykken på mandag 19. november 2018, klokken 10:30
Dette med pushvarsler ved ladefeil etc. fungerte greit i 2014 og 2015, da appen het for "iremote". Nå med "Connected" har jeg aldri fått varsel. Kun banning om morgenen når jeg ser at ladeporten blinker rødt, og rekkevidden er for lav til å få utført dagens gjøremål.
Så lenge vi hadde iRemote appen hadde jeg null problemer, alt virket knirkefritt. Nå med Connected appen er det problemer hele veien. Kan som regel logge inn på ConnectedDrive siden på web, men problemet er at når jeg gjør det fra mobilen får jeg kun se elektrisk rekkevidde og ikke ladestatus.

Jag har kvar iRemote appen i min ipad, fungerar perfekt.
Har ConnectedDrive i iphone, fungerar mycket dåligt, uppdaterar sällan batteristatus.
Skulle vilja ha iRemote i min iphone också...
Flera här som har kvar iRemote som funkar bra?
3P+
3SR+

Rollep

#28
Sitat fra: rontonic på torsdag 22. november 2018, klokken 10:44
Sitat fra: Rollep på torsdag 22. november 2018, klokken 10:02
Så lenge vi hadde iRemote appen hadde jeg null problemer, alt virket knirkefritt. Nå med Connected appen er det problemer hele veien. Kan som regel logge inn på ConnectedDrive siden på web, men problemet er at når jeg gjør det fra mobilen får jeg kun se elektrisk rekkevidde og ikke ladestatus.
Legg mobilen ned i landscape/horisontal modus så ser du ladestatus også.
Det har jeg prøvd mange ganger uten at det hjelper, fremdeles ingen ladestatus.

Jeg bruker forøvrig Android telefoner. Kanskje det kommer opp annerledes på iPhone, men slike produkter er jeg allergisk mot :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Klykken

Sendte epost til no.kundesupport@bmwgroup.com som "BingoBonzo" hadde gjort, jeg. Forklarte at jeg hadde prøvd å oppdatere "Connecteddrive" via bilens menyer uten hell. App viser feil status og nettside viser riktig.

La også ved en ønskeliste over bedre funksjonalitet i app:
-   Hvis klimatisering foregår så må dette vises i appen, og man må kunne stoppe dette uten gå bort til bilen, koble fra lading, sette seg inn i bilen, kjøre en halvmeter, stoppe bil og koble til lading.
-   Hvis ruter er åpne må dette vises i appen, og man må kunne stenge disse.
-   Starte og stoppe lading.
-   Temperatur ute/inne og evt i batteri.
-   Muligheter for å varme opp batteripakke til driftstemperatur.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA