Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

Jens Leirvåg

Er det andre som har problemer med ConnectedDrive? Vi har kjøpt bruktbil og får ikke logget inn bilen. Og innlogging på nettsidene fungerer heller ikke.

Orbit

Nettsiden er nede i kveld ja.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

rth

BMW er flink på å lage biler. BMW er IKKE flink på det som skjer på nett. Skremmende ustabilt.

Samco

Appen fungerere i kveld ivertfall.

Jens Leirvåg

Sitat fra: rth på tirsdag 13. november 2018, klokken 20:32
BMW er flink på å lage biler. BMW er IKKE flink på det som skjer på nett. Skremmende ustabilt.

VW er ikke særlig bedre... skuffet :-(

Orbit

Det ser ut til å være innlogging som er trøbbelet i kveld, så derfor fungerer det med app for de av oss om har en allerede innlogget sesjon på mobilen. Har ikke turt å logge av på mobilen for å teste.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Theppan

Fungerer ikke på mobil idag. Kun WEB versjonen som fungerer. Logget ut av mobilappen idag for så å logge inn igjen. Uendlig treg innlogging, og når innlogget er ikke bilen registrert. Registrerer jeg bilen på nytt får jeg beskjed om at bilen allerede er registrert
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Klykken

"kunne ikke etablere en tilkobling mellom kjøretøyet og BMW ConnectedDrive" står det i rødt i min app, med en gang jeg åpner appen.

BMW er tragisk på dette. Veldig bingo om app fungerer.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Jeg _aldri_ opplevd de problemene dere beskriver. Ikke en eneste gang har jeg hatt problemer med å logge på. Verken på iphone app eller websiden. Så enten er dere maks uheldige eller så er det brukerfeil ;)
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

rth

Sitat fra: Sungrazer på torsdag 15. november 2018, klokken 13:09
Jeg _aldri_ opplevd de problemene dere beskriver. Ikke en eneste gang har jeg hatt problemer med å logge på. Verken på iphone app eller websiden. Så enten er dere maks uheldige eller så er det brukerfeil ;)
Litt vanskelig å skjønne at det kan bli brukerfeil når en klikker på Appsymbol på telefonen, og alt som skjer er ett symbol som surrer rundt og rundt. Eller at en er på en PC og klikker på innlogging, og innloggingside ikke kommer opp.

Tipper vel da heller det er at du faktisk ikke har prøvd å logge på når systemer er nede. :)

JorgenM

Synes det har tatt uvanlig lang tid før appen får kontakt med bilen i det siste, typisk opp mot ett minutt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

lr-80

Appen fungerte før. Nå er den søppel. Får oftest ikke kontakt. Har iPhone.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Orbit

Minst to merkelige ting jeg opplever med app'en (iOS) for tiden:

  • Etter endt tur, er tid og forbruk under 'eDrive' umiddelbart oppdatert. Men øverst er hverken ladetilstand eller 'sist oppdatert' riktig.
  • Dersom jeg logger på websidene er de oppdatert; og app'en er også oppdatert noen sekunder senere.
Så det virker som bilen sender riktig info til serverne, men app'en ikke klarer å få tak i siste status alltid.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Sungrazer

Sitat fra: rth på lørdag 17. november 2018, klokken 16:32

Litt vanskelig å skjønne at det kan bli brukerfeil når en klikker på Appsymbol på telefonen, og alt som skjer er ett symbol som surrer rundt og rundt. Eller at en er på en PC og klikker på innlogging, og innloggingside ikke kommer opp.

Tipper vel da heller det er at du faktisk ikke har prøvd å logge på når systemer er nede. :)

Joda, har vært innom på de tidspunktene som nevnes i denne tråden, men det at det er brukerfeil var nevnt med et lite smil  ;) :D

Jeg skjønner godt at det er fantastisk irriterende å abonnere på en tjeneste som ikke funker store deler av tiden, og ut fra et teknisk perspektiv er det interessant at det er så mange som rapporterer feil uten at jeg selv har opplevd det samme. Jeg er innom app´n flere ganger om dagen for å sjekke ladestatus da det eneste jeg har hatt problemer med er at app´n ikke sender push-varsel om pluggen blir dratt ut eller ladingen feiler. Nyttig info som hadde vært kjekt å ha i og med at det er noen som er ivrige på å dra ut pluggen fordi de vil lade selv.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Klykken

Dette med pushvarsler ved ladefeil etc. fungerte greit i 2014 og 2015, da appen het for "iremote". Nå med "Connected" har jeg aldri fått varsel. Kun banning om morgenen når jeg ser at ladeporten blinker rødt, og rekkevidden er for lav til å få utført dagens gjøremål.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA