Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spotify virker ikke etter oppdatering

Startet av Peachbonekiller, tirsdag 13. november 2018, klokken 14:57

« forrige - neste »

Peachbonekiller

Det kommer bare "unable to sign in. Please try again later" på min premium account, jeg får heller ikke trykke på knappen "use tesla account" etter sist oppdatering. Jeg får det til å fungere om jeg holder begge hjulene på rattet inne (soft reset?), men neste gang jeg starter bilen er det borte igjen. Samme resultat om jeg er på wifi eller bilens nett. Anyone?

Jeg leste en gammel tråd om å gå inn på settings/apper/media og trykke "restore tesla account" i spotify feltet, men dette finner jeg ingen sted etter oppdateringen...

Tesla S 2014

cra

Dette er et kjent problem. Det er flere teorier om hva som funker; reset, prøve å logge inn med feil brukernavn/passord samt bruke Tesla-kontoen. Knappen for Tesla-account ligger på samme siden som du legger inn user/pass når du logger inn med din egen.

Erfaringsmessig er det bere å prøve igjen seinere når det detter ut; jeg har i alle fall ikke klart å finne noen klar årsak mellom ulike "tricks" og det å få logget inn igjen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

k1

Hadde samme problem.
Kjørte power off på bilen. Deretter restartet ved å holde inne scrollehjulene på rattet. Deretter holde inne begge knappene over scrollehjul på rattet.
Da fikk jeg spotify tilbake med tesla account/auto login.

Tosh5

Hadde samme problem etter siste update. Fikk ikke logget inn på Spotify. Ringte Tesla Support. De ba meg gå inn på meny, velge display, forandre språkvalg. Veg annet språk.Skjermen slår seg så av og på med nytt språk og Spotify kommer på Line. Deretter gjør du samme prosedyre en gang til med ditt egentlige språkvalg. Spotify har fungert siden.

smurf

Funket hos meg også når problemet var å få logget inn. Men så kom jo problemet med at skjermen fryser når jeg velger en spilleliste.... Hjelper ikke mot det :-(
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

Ampéreson

#6
ved slike feil ville jeg prøvd en resett, holde inne rulleknappene. Er litt forskjellig krimskrams vdr. medieavspilling, ikke helt lett å navigere rundt om og lister som fra tid til utide ikke funker.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

smurf

#7
2018.48.12.1

Har vært i kontakt med Tesla. Kjørt reset og remote reset, pushet ny software (tror jeg fikk samme versjon en gang til), skiftet språk osv. Problemet er at skjermen fryser når jeg trykker på en spilleliste i Spotify. Hvis jeg ikke trykker noe mer kan den noen ganger våkne igjen etter ca 1 min. Trykker jeg mer, ender det i full krasj og touchskjermen restarter seg selv. Er visst et problem hos flere så får håpe de snart fikser bug'en.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

AreKopp

Samme feil hos meg. Men sist torsdag gikk skjermen i svart uten å reboote. Ventet 25 min før jeg resatte med scrollehjulene. Tok nøye tid på de forskjellige stegene fra frys til svartskjerm til reset, og sendte til Tesla. Noe har skjedd, for gjennom helgen og idag virket den som den skulle. Håper/tror/mistenker at de har vært inn og funnet feilen. Det er lov å håpe  ;) :angel:

Balrog

Alle mine problemer med Spotify-frys forsvant etter at Tesla support ba meg resette, deretter bytte språk til spansk under bil - display var det vel, resette, bytte språk tilbake til engelsk, resette.

ved språkbytte gjennomføres en "grundigere" resett av systemet.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Øggen

Sitat fra: Balrog på torsdag 17. januar 2019, klokken 01:06
Alle mine problemer med Spotify-frys forsvant etter at Tesla support ba meg resette, deretter bytte språk til spansk under bil - display var det vel, resette, bytte språk tilbake til engelsk, resette.

ved språkbytte gjennomføres en "grundigere" resett av systemet.

Wild guess, men anntar at bilen din ikkje står kobla til wifi??
Hos meg skjer det kvar gang den går fra LTE til wifi, og så tilbake.
Begynne å bli mektig lei av en haug med reset per dag og å vente på ny software.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

eDooku

Spotify-appen har mange underlige problemer med siste firmware. Hos oss klarer Spotify å låse hele systemet hvis man klikker inn på "Moods & Genres" > Moods, og så forsøker å velge en av listene. Fullstendig frys, og skjermen må omstartes. Skal prøve språkskifte-trikset.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA