Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 på utstilling hos Tesla Skøyen

Startet av georglu, tirsdag 13. november 2018, klokken 12:38

« forrige - neste »

RuneW

Det ser rimelig amatørmessig ut i alle fall. Håper det er en svakhet som blir ordnet opp i til de europeiske modellene blir produsert.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sånt gir aldri godt inntrykk. Men demobiler som denne blir utsatt for veldig mye belastning en vanlig bil ikke får. Noen er veldig uforsiktige og dermed blir sammenligning med egen bil ikke så relevant. Hanskerommet åpner ikke jeg så ofte på min bil...

Er det noen som har tatt bilde av førersetet nå?

Både Jaguar og E-tron sine var bulkete etter kort tid i demo, lurer på hvordan Model 3 sine veganseter er i forhold.

El Toro

Selger på Skøyen opplyste i går ettermiddag at bilen forsvinner fra lokalet i løpet av ettermiddagen i dag. Så om du vil ta en kikk, er det bare å skunda på.
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

Jarv!s

Står på Tesla sine sider at bilen skal være der til 31. Desember.


Ref:
Meet Model 3 på Skøyen
Oslo, Norge
14. november — 31. Desember
Man - Fre 09:00 - 18:00 | Lør 10:00 - 15:00
https://www.tesla.com/no_NO/events
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

zaltoz

Tittet på bilen hos Tesla Skøyen i går. Bra med folk, så stor interesse virker det som. Har bestilt den allerede, og visste det meste, men var nysgjerrig på bygge- og materialkvaliteten. Ble ikke positivt overrasket, men var omtrent som forventet. Ser at det kommer til å bli mye slitasje i området bak mellom forsetene og bakdørene. Her er det utstrakt bruk av hardplast, kombinert med svært smal inn- og utstigning til baksetene.
Som andre var jeg også svært spent på å se hvor godt setene holder seg. Det var ikke tendens til «nedsitting», så det var godt å se. Det jeg ikke liker er at «skinnet» ikke er mattere, ser noe billig ut. Har lagt inn hvite skinnseter i bestillingen min, og bortsett fra at de fortere blir møkkete, har jeg litt mer tro på at de holder seg fine over tid. Kom gjerne med innspill her om noen har hørt noe konkret.
Lagt ved et bilde av førersetet slik det fremstod i går.
Tesla Model 3 LR m/AP

anorway

Bilen vil i ettermiddag bli flyttet fra Skøyen.

Den vil da bli flyttet til Grorud, så den vil fortsatt være tilgjengelig å se i Oslo

RuneW

Sitat fra: zaltoz på tirsdag 11. desember 2018, klokken 12:40
Som andre var jeg også svært spent på å se hvor godt setene holder seg. Det var ikke tendens til «nedsitting», så det var godt å se. Det jeg ikke liker er at «skinnet» ikke er mattere, ser noe billig ut. Har lagt inn hvite skinnseter i bestillingen min, og bortsett fra at de fortere blir møkkete, har jeg litt mer tro på at de holder seg fine over tid. Kom gjerne med innspill her om noen har hørt noe konkret.
Lagt ved et bilde av førersetet slik det fremstod i går.

Er det disse setene man få om man bestiller svarte seter per i dag? Eller er det noe annet? Det står "Tekstilsetetrekk" på sidene til Tesla. Er det disse fake/vegan skinn-setene man mener da?

Synes websiden er litt rotete:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

De skriver om "Interiør" og "Premium interiør". Hva er hva? Det er vel i realiteten bare ett valg per i dag?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

#127
Nå er det Premium som gjelder 8) Billigversjonene kommer senere. Har kjøpt modelS (lager/inventory) uten fett stereo og vinterpakke, så jeg savner jo det ::) Stereoannlegget til TM3 skal være meget bra :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Trond.m

Huff, det bildet av skinnsetet var litt skuffende. Synes det så ut som setet i en gammel bil. Får ta meg en tur og se på bilen.

Roy Aasen

Vil får håpe at det ligger på fotografen..dette ser ut som noe hjemmesnekret.

Amoss

#130
Sitat fra: RuneW på tirsdag 11. desember 2018, klokken 15:54
Synes websiden er litt rotete:

Du kan ikke vise dette vedlegget.[/attachment]

De skriver om "Interiør" og "Premium interiør". Hva er hva? Det er vel i realiteten bare ett valg per i dag?

Den er da helt grei den der, to kolonner: Kolonnen til venstre er hva som er standard interiør, og kolonnen til høyre er hva som er inkludert i tilvalget "Premium Interiør". Pr. idag er det ikke mulig å bestille uten "Premium Interiør".

Og ja, det bildet viser så langt vi vet de setene som er inkludert i "Premium Interiør" tilvalget, og som er hva man får dersom man bestiller i dag, og er laget i "vegian" skinn-imitasjon. Ingen har så langt sett hvordan seter som vil bli tilbudt som "tekstilseter" i standard interiøret.
Model S 85D

Trond.m

Så det Tesla selgeren sa var skinnseter er i virkeligheten de jeg kaller «skai-seter». Høres rimelig klamt ut en varm sommerdag.

Amoss

Sitat fra: TM på tirsdag 11. desember 2018, klokken 20:08
Så det Tesla selgeren sa var skinnseter er i virkeligheten de jeg kaller «skai-seter». Høres rimelig klamt ut en varm sommerdag.

Nja og tja. Er på ingen måte noen ekspert på dette området, men har oppfattet at denne "vegan" skinn-imitasjonen til Tesla skal være bedre enn den gamle og velkjente skai-imitasjonen. Men selv synes jeg det høres klamt ut uansett om det skulle vært helt ekte skinn :p
Model S 85D

Trond.m

@Amoss, ser at du har veldig tidlig reservasjon. Det hadde jeg også, men kansellerte kort tid etter. Har du bestilt og hva er din estimerte leveringstid ?

Amoss

Sitat fra: TM på tirsdag 11. desember 2018, klokken 20:25
@Amoss, ser at du har veldig tidlig reservasjon. Det hadde jeg også, men kansellerte kort tid etter. Har du bestilt og hva er din estimerte leveringstid ?

Venter på SR, og helst uten PuP da jeg ikke er noe glad i skinnseter - hverken ekte eller falske. (Men er litt usikker - er jo en del fra PuP jeg kunne tenke meg - så mulig jeg biter i det sure eplet og tar "vegan"skinnsetene med å kjøpet :p ) Så nei, har ikke bestilt enda...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA