Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verdifall på e-tron etter 3 år- hva tenker folket?

Startet av gal, tirsdag 13. november 2018, klokken 09:52

« forrige - neste »

hemi

En betraktning jeg tror ene og alene ødelegger i-pace og prisene er

Rekkevidde, opplyst vs faktisk
lading, opplyst vs faktisk

ymse SW bugs som ikke hjelper

Totalten om hvordan jaguar norge har håndtert dette som ikke problemer.

Du har kjøpt jaguaren fordi du ikke orker buggy tesla f.eks. også får du noe med halv rekkevidde som lader sakte, folk får det med seg, og skyr bilen 2'nd hand. Det samme vil skje med e-tron om de gjør det samme på samme punkter.

gal

Ja, rekkevidde opplyst vs faktisk vil være viktig på bruktmarkedet om 3 år. 

Skremmende hvordan Jaguar oppgir 470km WLTP - mens rapportene her inne på elbil-forumet tyder på at folk sliter med å få ipace over 350km.

Paradoksalt nok kan det slå kortsiktig positivt ut på ny-salget nå om Audi annonserer en WLTP på >480km, men slå veldig negativt på bruktsalget om erfart rekkevidde er <350km. Og omvendt - kan en lav WLTP slå ut.

Derfor - en lav WLTP fra Audi på e-tron nå, er ikke så galt som det kan høres ut som.   

Mr Oizo

Er ikke WLTP på 435 km mer eller mindre bekreftet allerede?
Combined sådan, vil jeg tro.

Snart-i3

2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Pingle

Sitat fra: gal på søndag 25. november 2018, klokken 10:58
Ja, rekkevidde opplyst vs faktisk vil være viktig på bruktmarkedet om 3 år. 

Skremmende hvordan Jaguar oppgir 470km WLTP - mens rapportene her inne på elbil-forumet tyder på at folk sliter med å få ipace over 350km.

Paradoksalt nok kan det slå kortsiktig positivt ut på ny-salget nå om Audi annonserer en WLTP på >480km, men slå veldig negativt på bruktsalget om erfart rekkevidde er <350km. Og omvendt - kan en lav WLTP slå ut.

Derfor - en lav WLTP fra Audi på e-tron nå, er ikke så galt som det kan høres ut som.   
Etron er lovt over 500km nedc og 400 km wltp. Rekkevidde måles opp mot ipace og tmx/tms.  Skulle wltp ende på 435, er det ikke fordi de har mer inne, men fordi de ikke klarer mer i testsituasjonen.
Nå er det vel ekstern testing, noe jeg er usikker på at det er med ipace, men 435 for etron er neppe bedre enn 470 for ipace. Og for etron kan det være rekkevidden med virtuelle speil som angis.
Personlig ville jeg vært mer komfortabel med en mer realistisk standard enn WLTP, og ekstern testing. Så lenge det ikke finnes, og det ikke er noen tester som tyder på lengre rekkevidde for etron i bruk, ville jeg ikke forventet noen fordeler sml ipace pga rekkevidde, verken i bruk eller mtp bruktverdi.

Likevel ville jeg kjøpt den om de hadde hatt brukbart midtbaksete.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

hemi

EPA? mer uavhengig enn mye av det vi ser på WLTP

ipace hadde 480km, også.. endra de det bare til 470?! så virker som man kan sette litt det man vil...... i-pace er jo JUMBO dårlig wltp vs faktisk, leaf 40 god nr 2, de andre klarer du jo faktisk det ish.

Pingle

Sitat fra: hemi på søndag 25. november 2018, klokken 19:44
EPA? mer uavhengig enn mye av det vi ser på WLTP

ipace hadde 480km, også.. endra de det bare til 470?! så virker som man kan sette litt det man vil...... i-pace er jo JUMBO dårlig wltp vs faktisk, leaf 40 god nr 2, de andre klarer du jo faktisk det ish.

EPA eller tilsvarende som er både reproduserbart og troverdig mtp virkelig liv.
For ipace lurer jeg litt på om de bare har satt et tall. Om Etron ikke engang tør å sette det tallet, tar jeg det ikke for gitt at de unngår samme mageplasket som ipace.

På Etronvisning prøvde jeg å spørre den lokale markedssjefen om Etron kunne ha gjort samme feil som ipace, fikk jeg et surt svar om at 4000 tyske ingeniører ikke kunne gjøre feil.
Det ville vært fint, og spart oss for en del bekymringer mtp rekkevidde og annet.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Aqua

 På Etronvisning prøvde jeg å spørre den lokale markedssjefen om Etron kunne ha gjort samme feil som ipace, fikk jeg et surt svar om at 4000 tyske ingeniører ikke kunne gjøre feil.
Det ville vært fint, og spart oss for en del bekymringer mtp rekkevidde og annet.
[/quote]

Det rekker vel at en fyr i toppen av Audi-pyramiden kommer med krav som er umulig å oppnå i praksis. Med mindre de 4000 ingeniørene har lært av dieselgate.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA