Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som er kontaktet for kontraktskrivning? Noen rabatter?

Startet av setlerd, mandag 12. november 2018, klokken 19:54

« forrige - neste »

trykkertor

#90
Sitat fra: Olemann på fredag 11. januar 2019, klokken 23:33

Gir de virkelig ikke med mattesett og type 2 kabel?  Kjøpt 1 trilling, 2 BMW i3, en Ampera_e og en Kona de siste 6 årene, men alltid fått det med på kjøpet.

Jeg har sett mange E-Niro reviews på YouTube, fra folk I Europa som tester bilen. Flere de sier at type 2 kabel er med i prisen. Men BOS har tatt den ut og selger den tilbake.
Da jeg hentet ut Kona Electric var type 2 kabel, gummimatter og antirustbehandling med i prisen.
BOS tar betalt for alle de. Samt en kan velge enkel antirustbehandling for 2.500 eller antirustbehandling i hulrom +støydemping for 6.500,-
De tar 18.000 momsfritt(?) for 17" vinterhjul versus Tesla som tar 15.000,- for 18" vinterhjul.

Zuexi

Kjenner jeg blir varm innvendig bare av måten de opererer på. Klart har de sin full rett til det, men snakk om å være melke kua for alt det er verdt. Den holdningen har jeg ikke så mye til overs for.

Blir nok at jeg kun tar ut bil og ordner resten på egenhånd. Leger ikke igjen en kr. mer når det er holdningen dems.

Trodde ihvertfall antirustbehandling på Drammen havn og T2 kabel og et mattesett (stoff eller gummi) var standard idag.

Opel tok jo ut T2-kabel til å begynne med, men gjorde om og levert ut sammen med bil likevel.

En ting jeg undres over er at ved å ta ut T2 kabel, så ligger det bare igjen Schuko kabel som kan lade helt opp til 12A.
Er det ikke maks 10A som er lovlig å lade på en 16A kurs med schucko kontakt?
Med så stor batteripakke vil jo sikkert folk fest putte mest mulig power inn når det likevel går så tregt, med andre ord økt brannfare.
Selv om man selv har ansvaret, mener jeg KIA legger opp til økt risiko for brannfare når de selger en bil uten T2 kabel.

Øyvind.h

Jeg trodde ladekabel var ekstrautstyr? Dvs. At bilen leveres helt uten ladekabel men at det kunne leveres i en ekstrautstyrspakke?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Zuexi

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 12. januar 2019, klokken 08:11
Jeg trodde ladekabel var ekstrautstyr? Dvs. At bilen leveres helt uten ladekabel men at det kunne leveres i en ekstrautstyrspakke?
Bare T2 kabel som står oppført i tilbehørsprislista, så er ganske sikker på at schuko kabel følger med. Alt annet ville vært helt patetisk. Kan jo ikke bruke bilen uten nettstrømkabel.

Jørgen von Schnellfahrer

Hadde vært kult om noen samlet sammen en alternativ pakke med hjul/matter/kabel. Evt understellsbehandling.  Linker, priser og erfaringer. Så blir det enklere for alle å forhandle eller velge alternativet.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

navyelsen

17" vinterdekk fra dekk1: 13.000,-
bagasjeromsmatte biltema: ca 300,-
gulvmatter fra jula: ca 200,-
5m type2 kabel 32A fra thansen: 1300,-
p-skive biltema: 20 kr

totalt: 14.820 kr inkl mva.

tilsvarende utstyrspakke fra BOS: 22.455 kr eks. mva
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

navyelsen

Sitat fra: arthur på lørdag 12. januar 2019, klokken 17:04
Sitat fra: navyelsen på lørdag 12. januar 2019, klokken 16:37
17" vinterdekk fra dekk1: 13.000,-

Hvilke dekk/felger?

usikker på felger. ca 13k tror jeg var vredestein. 500 kr ekstra for pirelli. tpms inkludert.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Kårepåsporet

Sitat fra: navyelsen på lørdag 12. januar 2019, klokken 16:37
17" vinterdekk fra dekk1: 13.000,-
bagasjeromsmatte biltema: ca 300,-
gulvmatter fra jula: ca 200,-
5m type2 kabel 32A fra thansen: 1300,-
p-skive biltema: 20 kr

totalt: 14.820 kr inkl mva.

tilsvarende utstyrspakke fra BOS: 22.455 kr eks. mva

BOS har jaggu gjort sgs alt riktig for å frastøte seg potensielle kunder.
PR avdelingen har nok jobbet overtid de siste månedene!

Daniel_0007

Bos tror de er premium som audi, tar betalt for alt mulig siden det er selgers marked skal kundene melkes godt slik at de får dekket tapet de taper på for at folk ikke kjøper fosil bilene dems, frykter de kjører en e-tron på ds3, helt ribba versjon for 300 000 men du må legge på minst 100 000 for å en duganes bil + 20 ish tusen for matter, ladekabel og vinter hjul :o
Model 3 2019 LR Rwd

Kårepåsporet

Jeg synes DS er litt interessant, men aldri i verden om jeg vurderer en bil fra BOS igjen! Alternativet er selvsagt egenimport, men en er fortsatt avhengig av serviceapparatet til BOS, så en blir fanga uansett.
Per i dag ser det ut til at løsningen er Tesla. En har også Tyskerne som holder på med Sono, men er usikker på hva det blir, egentlig. Tror rekkevidden blir litt snau, eller?

geear

BOS fikk garantert kjenne reaksjonene da prisen på first edition ble kjent. Merkelig at de ikke benyttet sjansen til å hive seg rundt og i det minste inkludere type 2-kabel, som alle har antatt fulgte med. Men neida, de hadde visst behov for enda mer dårlig PR.

Øyvind.h

#102
Sitat fra: gr på søndag 13. januar 2019, klokken 16:16
BOS fikk garanterr kjenne reaksjonene da prisen på first edition ble kjent. Merkelig at de ikke benyttet sjansen tik l å hive seg rundt og i det minste inkludere type 2-kabel, som alle har antatt fulgte med. Men neida, de hadde visst behov for enda mer dårlig PR.

Synes Audi/Møller toppet den godt når folk ble rasende fordi de stakk av med momsen. Da gikk de ut og sa de ville revidere prisene i et tosiders oppslag i Finansavisen, som så ble dementert dagen etter med beskjed om at de skal stikke av med momsen allikevel. På toppen av dette dropper de helt basis utstyr som varme i forsetene for å melke ekstra, og legger sideairbags for passasjerer i «vinterpakken».
Virker som de forsøker å få kjøperne til å fremstå så dumme som mulig.. Kanskje pga for lang venteliste? Ikke ulikt Kia.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

navyelsen

Hvor mange har nå fått tilbud om kontrakt? Høyeste kønummer?
Ryktene sier første båt kommer 29. januar, og to båtlaster til i februar. Dette tilsier dog at ingen får bil i januar som tidligere lovet.
Antar derfor at alle de 50 bilene som til nå er registrert er demobiler?

Jeg har kønummer på 90-tallet. Rykket ned fra 117.
Har ennå ikke hørt noen ting. Litt merkelig siden Kia lovet kontraktskriving 6 uker på forhånd. Blir skuffet hvis de ikke klarer å skaffe mer enn 90 biler på de tre første båtlastene.
Virker pussig at de ikke har mer kontroll. Siden båtene er på vei har de vel allerede VIN nummer? Og burde derfor visst nøyaktig hvor mange båter som kommer og hvilke konfigurasjoner.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

hELgenen

Synes de burde komme med informasjon om når hver enkelt kan forvente å få sin bil - alle på listen
fra nr. 1 til nr. 6000. Dette tullet de har drevet med nå så langt må de slutte med og få frem fakta her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA