Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regenerering i D

Startet av hiawata, mandag 12. november 2018, klokken 14:20

« forrige - neste »

hiawata

Hei,

Er det vanlig å ha litt regenering også i D?
jeg har det nesten daglig, men etter hva jeg har lagt merke til kun i rundt 60km/h

Pitil

I hovedsak ingen regenerering, men den vil typisk regenerere inn mot kryss, rundkjøringer og skarpe svinger, dersom bilen «synes» du kommer for fort i forhold til hva den oppfatter som fornuftig i forhold til kartverket i bilen. Vet ikke om det ble forståelig, men. Mulig dette er en funksjon som kun er aktiv dersom «kjøretips» er aktivert i en av menyene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

e-Stig

#2
Sitat fra: hiawata på mandag 12. november 2018, klokken 14:20
Er det vanlig å ha litt regenering også i D?
jeg har det nesten daglig, men etter hva jeg har lagt merke til kun i rundt 60km/h

Hos meg skjer dette sjelden, men alltid på de samme stedene (geografisk) og alltid i forbindelse med at jeg slipper gasspedalen inn mot en 60-sone. Har tenkt at det må være en "feilprogrammering" ettersom det ikke skjer så ofte. Hos meg er det ikke bare litt regenerering. Det er minst et par centimeter ned på den grønne markeringen og oppleves som D1.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

storeulv

Jeg har de siste månedene kun kjørt i full re-gen, dvs. vippe girspaken tilbake til B og så slippe. Da har jeg maks re-gen hele tiden og kjører bilen stort sett bare med èn pedal. Veldig komfortabelt.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

e-Stig

Sitat fra: storeulv på torsdag 15. november 2018, klokken 14:07
Jeg har de siste månedene kun kjørt i full re-gen, dvs. vippe girspaken tilbake til B og så slippe. Da har jeg maks re-gen hele tiden og kjører bilen stort sett bare med èn pedal. Veldig komfortabelt.

Leste et sted at bremselysene slår seg på når man kjører i B, men det stemmer kanskje ikke. Jeg bruker av og til D3 på småkjøring i bysentrum men på lengre turer blir det enten D eller D1 (hvis det er kort avstand til neste avkjøring).
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Håvar

Ja, stemmer. Når man kjører i B og slipper pedalen går bremselyset på. Så fort en går på wattpedalen igjen slukker det.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

zementh

Mener å ha lest et sted at bremselyset slår seg på fort regenereringen fører til at bilen endrer hastighet av betydning.

offpist

Sitat fra: Future e-tron owner på mandag 12. november 2018, klokken 14:25
I hovedsak ingen regenerering, men den vil typisk regenerere inn mot kryss, rundkjøringer og skarpe svinger, dersom bilen «synes» du kommer for fort i forhold til hva den oppfatter som fornuftig i forhold til kartverket i bilen. Vet ikke om det ble forståelig, men. Mulig dette er en funksjon som kun er aktiv dersom «kjøretips» er aktivert i en av menyene.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Kan noen fortelle litt om hvordan dette med "kjøretips" fungerer?
Jeg har merket meg at dette er en funksjon som støttes av AID displayet jeg har montert fra 2017 modell, men som ikke støttes av de andre komponentene i min 2014 modell.  Er det et samarbeid mellom navigasjons enheten?
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Håvar

Sitat fra: zementh på fredag 16. november 2018, klokken 14:54
Mener å ha lest et sted at bremselyset slår seg på fort regenereringen fører til at bilen endrer hastighet av betydning.

Testet dette i går (2015 mod), og bremselyset gikk ikke på da jeg lot bilen trille i D3, kun i B.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA