Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Track mode

Startet av Råde, torsdag 08. november 2018, klokken 20:13

« forrige - neste »

Råde

Noen som har ekstra kroner de tenker på å bruke på dekk?

https://www.instagram.com/p/Bp7dI7YnrU4/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=9ockxyqiq5sb
e-Golf | X75D

sfinxern

#1
Kommer Track Mode på alle Tesla? Eller blir det bare på performance modeller og først M3? Og slår den kun av antiskrens og antispinn? Eller gjør den andre ting med setup og? Mer RWD på AWD kanskje:)?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Amoss

Sitat fra: sfinxern på torsdag 08. november 2018, klokken 23:56
Kommer Track Mode på alle Tesla? Eller blir det bare på performance modeller og først M3? Og slår den kun av antiskrens og antispinn? Eller gjør den andre ting med setup og? Mer RWD på AWD kanskje:)?

Her er artikkelen som videoen kommer i fra. Den bør kunne svare på det meste av det du spør om :)
https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2019/tesla-model-3-performance-track-mode-release-version-review/
Model S 85D

Counterpointer

Det burde være et lett tilgjengelig telleverk på antall timer og minutter track mode er brukt. Vil bli et viktig poeng ved salg av bil. Dette sliter på mer enn dekkene!

1000kwh

Rått!

Men dette trenger jeg ikke på min 75D. :D Føler Model 3 er såpass liten og nett at dette passer den!

geear

Herlig artikkel. Nå begynner vi virkelig å snakke. Jeg får mer og mer lyst på TM3P!  :o Med den rekkevidden og baneegenskapene er det interessant å dra på banekjøring selv for oss stakkarer på sørvestlandet.

De tre milene fra SuC Elverum til Vålerbanen skal jeg overleve. Er vel et par mil ekstra mellom Rygge og Rudskogen, så det begynner å bli litt distanse.

Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. november 2018, klokken 08:49
Det burde være et lett tilgjengelig telleverk på antall timer og minutter track mode er brukt. Vil bli et viktig poeng ved salg av bil. Dette sliter på mer enn dekkene!
Dette kunne man dratt i det uendelige. Like interessant hadde det vært å se lade- og bruksstatistikk, antall hurtigladinger og nedtelling til begrenset ladehastighet.

Counterpointer

Sitat fra: gr på fredag 09. november 2018, klokken 14:28
Dette kunne man dratt i det uendelige. Like interessant hadde det vært å se lade- og bruksstatistikk, antall hurtigladinger og nedtelling til begrenset ladehastighet.
Nei det synes jeg ikke. Banekjøring er er en ekstrem belastning. Og da er det kjempeforskjell på en som har vært på bane en gang og noen som gjør det fast.

Men du har helt rett i at også andre parametere hadde vært interessante.

Egentlig kunne Tesla ha laget en skikkelig «helseprofil» for sine biler med en vektet verdi av lading og bruk. Imho

geear

Track mode blir nok ikke bare brukt på bane. Hadde lett satt den i det for litt inspirert kjøring på landeveien, og SPESIELT vinterstid, og det er lik null belastning på drivverket og bilen. Bare irriterende når elektronikken griper for mye inn.

jkirkebo

Sitat fra: gr på fredag 09. november 2018, klokken 17:59
Track mode blir nok ikke bare brukt på bane. Hadde lett satt den i det for litt inspirert kjøring på landeveien, og SPESIELT vinterstid, og det er lik null belastning på drivverket og bilen. Bare irriterende når elektronikken griper for mye inn.

Jeg kunne også gjerne tenkt meg det. Ikke pga. antispinn/ESP men pga. raskere regen ved pedalslipp. Før var jo Teslaene veldig responsive, de bremset umiddelbart med kraftig regen om man slapp pedalen. Så gjorde de om det i en software-versjon (tilbake på 6.x tiden tror jeg) slik at regen fases gradvis inn. Savner slik det var før.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. november 2018, klokken 19:02
Ikke pga. antispinn/ESP men pga. raskere regen ved pedalslipp. Før var jo Teslaene veldig responsive, de bremset umiddelbart med kraftig regen om man slapp pedalen. Så gjorde de om det i en software-versjon (tilbake på 6.x tiden tror jeg) slik at regen fases gradvis inn. Savner slik det var før.
Enig. Samme både med i3 og Tesla. Irriterende.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA