Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

September 2018 bil: Skjermene slår seg av og på. Og det gjør alt annet også.

Startet av grinebitter, søndag 28. oktober 2018, klokken 21:24

« forrige - neste »

grinebitter

Etter et besøk i ettermiddag, merket jeg at ved oppstart bil, noe pussig. Alle skjermene tenner, lever 4-5 sekunder, før de slår seg av. Helt svart skjerm, så tenner Tesla logo, og så normal skjerm som da virker noen sekunder og så ny runde av/på. Varmeapparatet følger også dette intervallet, og følgelig ble det kald bil hjem i kveld.

Lys og bilens kjøreegenskaper virket som normalt.

Edit: Prøvde så ulike reset-metoder jeg fant på nettet. Ingen effekt.

Ringte Tesla road-support, og en hyggelig dame i et ganske annet land nevnte at det kunne være firmware-relatert og det var en kjent feil. Det være seg tidligere eller kanskje nå i dag? Hun påpekte at jeg hadde veldig ny firmware, men at det var en oppdatering som skulle komme etter hvert. Hun ba meg teste de ulike soft-reset metodene, men dette virket altså ikke. Jeg skulle prøve dette igjen når bilen er fulladet i morgen, men magefølelsen sier at dette ikke løser problemet.

Og er lite motivert for å vente på en slik oppdatering "etter hvert". Kald bil er jo stas.

Andre som har opplevd dette, som kanskje har et supertriks for å få livet tilbake til normalen?
Bilen er en september-levert X.

Futurecar

Supertrikset er vel å møte opp på utsiden av salgskontoret og gå inn til selgerene å høylytt forklare situasjonen og at du er uinteressert i å kjøre rundt med vinterklær i bilen. Helst i beste sendetid med mye potensielle kunder i butikken. Kan hende servicegutta da får beskjed om å ordne dette kjapt:)
Vi har ved GPS trøbbel og Spotify problemer tidligere resatt med å trykke inn bremsen, samt begge vrihjulene på rattet. Er dette noe som kan gjøres i fart også eller må man stoppe? :)

Jingostarr

Hei, det samme skjedde med min 3 uker gamle X forrige uke. Har vært i dialog med Tesla og prøvd de samme triksene for å restarte uten suksess. Har levert bilen i Drammen i dag, venter «dommen» i løpet av uken forhåpentligvis.

grinebitter

Da leverte vi bil nesten likt på samme sted. Blir spennende å se når og hva de finner ut av dette. Fikk lik lånebil, og særs hyggelig kundemottak på verkstedet.

Starscream

Sitat fra: Futurecar på søndag 28. oktober 2018, klokken 22:18
Supertrikset er vel å møte opp på utsiden av salgskontoret og gå inn til selgerene å høylytt forklare situasjonen og at du er uinteressert i å kjøre rundt med vinterklær i bilen. Helst i beste sendetid med mye potensielle kunder i butikken. Kan hende servicegutta da får beskjed om å ordne dette kjapt:)

Det var ikke dumt! Med alle problemene vi har hatt med bilen så prøve jeg dette når snøen smelter igjen - for bilen står værfast med sommerdekk og unnskyldninger fra Tesla....

grinebitter

Da er bilen tilbake. Var etter sigende "software" problem. Bilen er oppdatert og alt fungerer som det skal.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA