Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gode Tesla kjøp på finn

Startet av oggy007, fredag 09. november 2018, klokken 02:17

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: Joggamann på fredag 07. desember 2018, klokken 20:45
Hva tenker folk rundt en 2014 modell med 45 K på telleren, fulgt servicer og tatt barnesykdommer? DU og batteri er ikke byttet, men er dette noe en bør' forvente på denne årsmodellen? Er registrert i Mars...

Hvordan er det forresten med skjermen på disse? Er de oppgradert på nyere nodel s med raskere prosessor eller hva som sitter i dem?

Antar også en 2014 får oppdateringer over 'luften'/wifi?
Intel MCU er bare i biler levert et stykke ut i 2018, det er ikke en OTA.
Men de har V9 de eldre også.

Sjøhyene

Sitat fra: Joggamann på fredag 07. desember 2018, klokken 20:45
Hva tenker folk rundt en 2014 modell med 45 K på telleren, fulgt servicer og tatt barnesykdommer? DU og batteri er ikke byttet, men er dette noe en bør' forvente på denne årsmodellen? Er registrert i Mars...

Hvordan er det forresten med skjermen på disse? Er de oppgradert på nyere nodel s med raskere prosessor eller hva som sitter i dem?

Antar også en 2014 får oppdateringer over 'luften'/wifi?

Er så vidt jeg vet ingen merbare endringer i skjem eller mcu på gamle vs nye. Har ihvertfall aldri merket noe forskjell på de jeg har testet.
Alle teslaer får ota updates.
DU bytte er sannsynlig ja men er dekt av garanti. Batteri varer ut levetiden til bilen så det skal du ikke tenke på.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

eadie

Sitat fra: Joggamann på fredag 07. desember 2018, klokken 20:45
Hva tenker folk rundt en 2014 modell med 45 K på telleren, fulgt servicer og tatt barnesykdommer? DU og batteri er ikke byttet, men er dette noe en bør' forvente på denne årsmodellen? Er registrert i Mars...

Hvordan er det forresten med skjermen på disse? Er de oppgradert på nyere nodel s med raskere prosessor eller hva som sitter i dem?

Antar også en 2014 får oppdateringer over 'luften'/wifi?

Jeg har samme bil, S85, mars 2014, 46k på telleren, forsiktig kjørt, gjort alle tilbakekallinger og «fixes» av Tesla, fulgt alle servicer.  DU byttet av Tesla som «precaution».
Batteriet er bra, superladet maks 15 ggr på 5 år.
Får alle oppdateringer, alt fungerer fint.
Har støyisolert den, og hatt god effekt av det. Meget fornøyd med bilen, men den byttes ut med Midel 3 i februar/mars av den enkle grunn at garantien går ut i mars 2019.
Jeg liker ikke å kjøre noen biler uten garanti, heller ikke Tesla, så det er eneste grunn til at jeg bytter til Model 3.

Har ikke lagt min ut for salg ennå da jeg ikke gidder kjaset. Mulig jeg bytter den inn hos Tesla, pg får vel 380-390 for den i februar. De ringte og tilbød meg 400 i november hvis jeg ville bytte inn.

Etter min mening er eldre Model S et god kjøp, når de har moderat kjørelengde og har fulgt servicer og generelt er godt holdt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Sjøhyene

Kjøper tesla brukt MS selv om man ikke kjøper ny bil av de?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

oggy007

Da var min Tesla henta i Kr.sand  :D
Så som så med utlevering, virka ikke som ho hadde super peiling, og visste stort sett alt ho viste meg! Men ellers ingenting å si på det, fant en liten knatt øverst på vinduet som ble registrert, resten var strøkent! Er altså så sjuuukt fornøyd at jeg holder på å daue! Vil bare kjøre kjøre kjøre hele tiden! Hvorfor ikke jeg har bestilt før nå vet ikke jeg, menmen! Nå er det bare tut å kjør for alle penga! For dere som venter eller skal handle, GLED DERE! :D
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

OlaM

Her er et godt kjøp, man får med en amerikansk rapper på kjøpet! Står ikke spesifisert om det bare er albumene hans eller selve rapperen.

SitatTesla Model S P100D med Ludacris (0-100km/h på 2.7 sek), svart interiør og karbon listrer.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=135758454
'21 3LR

dejavu

EU Edition(REEU)
Standard Air Filter(AF00)
Normal audio(AU00)
Black Brake Calipers(BC0B)
Ludicrous off(BP00)
Battery not limited by firmware(BR00)
85 kWh Battery(BT85)
80 Amp - Dual(CH01)
Grey Metallic Paint(PMTG)
Subzero Weather Package - No Heated Steering Wheel(CW01)
Tech package only(DA00)
Left Hand Drive(DRLH)
4x2(DV2W)
Base Exterior Lighting (No led fog lights)(FG00)
No High Power Wall Connector(HP00)
Lacewood Décor(IDLW)
No Lighting Package(LP00)
No Paint Armor(PA00)
No Performance Legacy Package(PF00)
Parcel Shelf(PS01)
Panoramic crystal roof(RFPO)
Free supercharging(SC01)
No Security Package(SP00)
Smart air suspensión(SU01)
General Production Trim(TM00)
No Rear Facing Seats(TR00)
Standard Textile Headliner(UTMF)
19 standard(WT19)
Override: Power Liftgate(X001)
Maps & Navigation(X003)
Daytime running lights(X007)
Override: Homelink(X011)
Override: No Satellite Radio(X014)
No Performance Package(X025)
Lighted Door Handles(X027)
Keyless Entry(X031)
No Yacht Floor(YF00)

Heisan..Dette er en 2014 modell 85kw. Er det noen kyndige som kan si meg hva de uthevede punkter betyr? Og,-bortsett fra AP,-hva mener dere denne bilen mangler?
Mod.3,2021,AWD,HF

noto


GOS


Hva sier folket? La ut min S på Finn i går og har nå mer eller mindre sagt ja til ett bud på prisantydning, 400.000 NOK. Se her https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137284012

Ble dette en for lav pris?
Burde jeg egentlig hatt is i magen og drøyd noen dager før jeg sa ja?

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

noto


kamuflars86

#145
Mtp det ligger en bil med AP til 390 (ja, litt over 100k, but still) så synes jeg du fikk bra pris på den..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70162996

*edit : Feil link

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

Bfs

Det er noen begreper som brukes rundt utstyrspakkene som jeg ikke har fått helt klarhet i:

Så vidt jeg har forstått måtte man ha ultra HiFi-pakke for å få dab+, er lydpakke og lydstudiopakke andre navn på samme pakker eller har de ulikt innehold?

Parkeringsassistent - Det er tilbehør på mange av bilene før jeg Ap ble innført, er det bare et annet navn å parkeringssensorer? Ser at mange spesifiserer det som tilbehør mens andre bare har det i utstyrslista.



noto

Tror DAB kom med tech-pakken. Lydpakke og lydstudio er det samme. Park.ass. er som du sier park.sensorer. Intet must.

GOS

Sitat fra: noto på mandag 07. januar 2019, klokken 20:27
Tror DAB kom med tech-pakken. Lydpakke og lydstudio er det samme. Park.ass. er som du sier park.sensorer. Intet must.

Opprinnelig måtte du bestille UltraHifi pakken for å få DAB
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA