Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gode Tesla kjøp på finn

Startet av oggy007, fredag 09. november 2018, klokken 02:17

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Joggamann på torsdag 29. november 2018, klokken 11:11
Er inventory med 0,75 rente uansett?

Uten at jeg skal kuppe hele tråden, men hiver inn enda et forslag som har kommet opp i heimen:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133772393

Noen tanker om denne? Har ikke AP selv om det står adaptiv cruise.
Vurderer denne til at jeg kan få en litt bedre pris og slippe unna 200K ekstra i forhold til nyere Tesla.

Hvordan er disse S85'ene? Hvilken rekkevidde snakker vi, og tilgjengelig kWt?
Er en batterisjekk noe som kan gjøres på disse og se hvor mye som er igjen? Selger påstår å ha ladet til 80% maks utenom et par langturer.

Pre AP-biler har bare "dum cruise", ikke adaptiv. De er også dårligere lydisolert enn biler med AP.

Rekkevidde rimelig lik S75D.

De gamle S85-ene går vel for å ha de kanskje mest hardføre batteriene. Når den er gått så kort ville jeg ikke vært bekymra for batteriet, du har dessuten fortsatt 3,5 år garanti igjen på det.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

oggy007

Da var bilen bestilt. Står i Drammen så håper på levering innen 2 uker!  :D

Det ble blå lakk, autopilot,, premium oppgradering, interiør og vinterdekk med! Altså, det aller meste! Fy fanken! Dette har jeg ventet på i over 1 år! Endelig min tur   :D
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

dejavu

Sitat fra: oggy007 på torsdag 29. november 2018, klokken 13:20
Da var bilen bestilt. Står i Drammen så håper på levering innen 2 uker!  :D

Det ble blå lakk, autopilot,, premium oppgradering, interiør og vinterdekk med! Altså, det aller meste! Fy fanken! Dette har jeg ventet på i over 1 år! Endelig min tur   :D

Gratla!
Er dette en inventory bil? Har de mulighet til å putte på ekstra utstyr på disse?
Mod.3,2021,AWD,HF

GOS

#109
Sitat fra: Joggamann på torsdag 29. november 2018, klokken 11:11
Er inventory med 0,75 rente uansett?

Uten at jeg skal kuppe hele tråden, men hiver inn enda et forslag som har kommet opp i heimen:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133772393

Noen tanker om denne? Har ikke AP selv om det står adaptiv cruise.
Vurderer denne til at jeg kan få en litt bedre pris og slippe unna 200K ekstra i forhold til nyere Tesla.

Hvordan er disse S85'ene? Hvilken rekkevidde snakker vi, og tilgjengelig kWt?
Er en batterisjekk noe som kan gjøres på disse og se hvor mye som er igjen? Selger påstår å ha ladet til 80% maks utenom et par langturer.

Hvorfor er den nylakkert tenker jeg?

EDIT: Der kom jeg borti en knapp antagelig og så føk svaret avgårde.

Jeg har en S85 som er 3 måneder nyere. Jeg måler batteriet mitt til å være 77.5 - 77.8 kwh tilgjengelig (+ de 4 kwh brick protection) nå etter 63.000 km. Når jeg lader den til 90% så viser den 352-354 tkm om sommeren, noe mindre om vinteren. Jeg lader min normalt til 70%, mer ved langtur. Ved 80% så viser min 314 tkm. Dette indikerer hvor bra batteriets tilstand er. (Om BMS'en ikke er godt balansert så kan det missvise litt).

Det laveste forbruk jeg har hatt på langtur (>450 km) er 150 wh/km på sommeren og det inneholdt tur fra havnivå, opp til 1200 moh og ned igjen til havnivå. Det meste jeg har hatt i forbruk på langkjøring vinterstid er rundt 210 wh/km med mye dårlig vær. I snitt bykjøring og langkjøring så ligger jeg typisk rundt 190 wh/km, men bykjøring på vinteren er høyere (210-220 wh/km). Selv vinteren så er det særs sjedent jeg har langkjøring (>450 km) med ett forbruk høyere enn 190 wh/km. (Det er bykjøring som trekker opp snittet)

Mine langkjøringer består av tur-retur a) Stavanger-Oslo (eller Hafjell) via Sørlandet eller fjellet sommerstid eller b) Stavanger-Hardangervidda.

Så, på langkjøring så holder en lading på min fra 100% til den stopper mellom 370 -515 km. Kjører dog ikke fra 100% til den stopper :-)  Holder meg typisk mellom 10 og 60% på langturene etter å ha startet med typuisk 90%


Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Braxze

Sitat fra: oggy007 på torsdag 29. november 2018, klokken 13:20
Da var bilen bestilt. Står i Drammen så håper på levering innen 2 uker!  :D

Det ble blå lakk, autopilot,, premium oppgradering, interiør og vinterdekk med! Altså, det aller meste! Fy fanken! Dette har jeg ventet på i over 1 år! Endelig min tur   :D

Inventory?? NEEEIII, var det du som kjøpte den :( skulle heim å diskutere med sambuaren min om å fleske til på den der... GRATULERE  8)

Joggamann

I følge selger ble alle lykter byttet pga kondens samt bilen lakkert pga dårlig/svak lakk.

Er de kjent for dette?

oggy007

Det så ut som de hadde et par til av de blå tilgjengelig! Med tilnærmet samme utstyr som i min. Jeg ville ha mørkt asketre eller hva det heter, og ikke Carbon dekor. Mente de hadde begge typer som inventory?? Du får høre med dem!

Alt i alt, veldig fornøyd! Å gleder meg som en liten unge til nybil. Aaaaldri verden sett for meg at jeg noengang skulle kjøpe nytt, men nå sitter jeg da her! :laugh:
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

GOS

Sitat fra: Joggamann på torsdag 29. november 2018, klokken 14:07
I følge selger ble alle lykter byttet pga kondens samt bilen lakkert pga dårlig/svak lakk.

Er de kjent for dette?
Om den er svart (og da er den uten metallic den gang) så er de vel kjent for at riper synes lett.

Men har ikke hørt om andre tilfeller at lakken har vært så dårlig at de har måttet relakkere hele bilen. Men om Tesla har gjort dette på garantien så er jo det ett tegn på at akkurat den bilen har vært dårlig lakkert.

Kondens i lyktene, primært bak, var det på mange av de tidlige bilen og der har mange vært inne og fått det forbedret på garanti.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

larsbanan89

Prøvekjørte en Model S i dag, så sitter nå å vurderer ny/vs lett brukt.

Er det noen grunn til at denne fortsatt ligger ute på finn?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134586657

Virker jo kurant? Eller mangler den noe vesentlig utstyr etc?

Torkor

Sitat fra: larsbanan89 på fredag 30. november 2018, klokken 18:30
Prøvekjørte en Model S i dag, så sitter nå å vurderer ny/vs lett brukt.

Er det noen grunn til at denne fortsatt ligger ute på finn?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134586657

Virker jo kurant? Eller mangler den noe vesentlig utstyr etc?
Jeg var og så på den. Flott bil synes jeg, men siden jeg var ute etter AP ble det ikke et like godt kjøp.  Mener det koster nær 60 K å aktivere autopilot.

larsbanan89

Skjønner - det vil jo selvsagt utgjøre en forskjell for mange.
Personlig tror jeg ikke det er så viktig. Får kanskje ta en titt på den!

Ellers - får man god rente hos tesla på bruktbil også eller gjelder det kun nybil?

oggy007

Sitat fra: larsbanan89 på fredag 30. november 2018, klokken 19:43
Skjønner - det vil jo selvsagt utgjøre en forskjell for mange.
Personlig tror jeg ikke det er så viktig. Får kanskje ta en titt på den!

Ellers - får man god rente hos tesla på bruktbil også eller gjelder det kun nybil?

Tror kun det gjelder inventory biler. Ikke brukte og ikke «egendesignet»..
Bilen på Finn så jo bra ut, men den har vell ikke firehjuls trekke heller, å det er jo litt vesentlig mtp annenhåndsverdi..
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Joggamann

Hei igjen!

Nærmer meg kjøp av en 2014 S85 - gjenstår litt kverulering på pris  :o

Har noen en mal/oversikt med ting jeg bør se etter på denne modellen/Tesla generelt?

JorEl

Jeg er ikke så godt inne i Tesla S sin verden, men jeg lærer. JEg synes brukte priser på finn er litt for dyrt. Men er du god på "kverulering" og treffer en som vil bli kvitt bilen sin, så kan det jo bli bra ;)
Jeg gikk for en lagerbil/invntory som ikke har med premiumpakken som nå er inkludert. Men til gjengjeld har Tesla fikset meg en god låneavtale gjennom DNB. Så jeg og DNB eier bilen ::)
Ca 650k for en helt ny model S synes jeg må nevnes. Skulle jeg hatt en "gammel" bil så ville jeg fått meg en med AutoPilot på "billigsalg" les; AP versjon 1. Kom i slutten av 2014 leste jeg på wikipedia.
For meg hadde en 2014-model S vært ok til rett pris, men jeg ville prøvd å få en med litt gjenværende garanti. Da kunne jeg levert den inn til service hos Tesla og følt meg litt sikrere.
Men kan du bil og finner en S, så vil det vel følge med gratis lading og det synes jeg er en stor +.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA