Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gode Tesla kjøp på finn

Startet av oggy007, fredag 09. november 2018, klokken 02:17

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: o.b.lix på mandag 26. november 2018, klokken 15:42
Sitat fra: GOS på mandag 26. november 2018, klokken 14:06
Ingen pre-AP biler har Adaptiv Cruise Control.
Men Ap kom i høsten 14, husk det.
Og her må også Tech-pakken være krysset av på om AP skulle være aktiv.

Ja, men da er den jo ikke "pre-AP".
Men det var bare noe få RWD som kom sent 2014, ble vel helst "vinter" og ikke høst selv om det vel kom noen i oktober/november 2014. De første D'ene med AP kom i mars/april 2015 og da kun Performance utgave. Vanlige S85D kom vel de første rundt mai.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

o.b.lix

Sitat fra: GOS på mandag 26. november 2018, klokken 16:02
Vanlige S85D kom vel de første rundt mai.

S85D kom i slutten av mars 2015. P85D kom en måned før. AP kom her til landet i desember 2014.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Joggamann

Hei,

Sitter å kikker på brukt tesla og har endelig fått fruen med på laget om at det er dette vi trenger nå! :-) står på venteliste med en Kia Niro men ser ikke at denne blir tilgjengelig før om 2 års tid, alternativet er å fikse en gammel Vectra som rundet 100k på teller i mellomtiden til denne bilen kommer, ser ikke helt at det lønner seg når kostnaden på denne bare har økt de siste år. I tillegg trenger jeg bil som uteselger og kjører ca 30k i året.

Tilbake til tråden;
Hva vil generelt folk anbefale rundt brukte Model S? Vi havner på rundt 600K i pris på hva vi kan handle.

Generelt ser jeg jo at den nye fronten frister mest, samt du har nyere utstyr og mer up to date bil med de endringer tesla har gjort på de få år.
Ulempen er at du kanskje har litt mindre utstyrspakker og ikke superlading gratis - Dog er jo gjerne noe utstyr blitt standard kontra tidligere.
Fordelen med 2015/2016 er for min del litt større batteri, fullt utstyrt og superlading.

Er det siste nye og garanti noe som bør overveie alle disse utstyrspakkene og superlading?

Er som nevnt en utrselger og tilbringer en del tid i bil.

Beklager langt og rotete innlegg :(

noto

Hva med en 3 år gammel bil med lav km, rundt 40k. Hvis du kjører 30k i året unngår du da å bruke opp 100k/5år-garantien før den går ut på tid. Ekstrautstyr til Tesla kan være kjekt å ha, men er egentlig lite viktig for kjøreopplevelsen, evt med unntak av HiFi hvis du hører mye på musikk og radio når du kjører.

Klykken

#79
Jeg synes luftfjæringa er veldig kjekk. Men ikke noe som er "nødvendig" i den grad, kanskje. På denne tiden av året er imidlertid varme i ratt helt awesome! Med mye kjøring langs hovedveiene tror jeg også at jeg ville prioritert Autopilot.

Ellers, jeg kjøpte Tesla i sommer. En S85D fra 2015 til 560.000kr med 41000km på telleren. Fullutstyrt uten pels på dæsjn og uten nextgenseter, men skinn. 19" sommer og vinter. Burde være mulig å få tilsvarende til noenlunde samme pris, selv om det ser ut til at prisene har økt på bruktmarkedet..

EDIT:
Et par eksempler
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134856300
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134932264
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sjøhyene

Min erfaring er at her i norge har 100k km grensen omtrent ingen praktisk betydning. Omtrent alt som omfattes av garanti omfattes også av reklamasjons regelen som jo er 5 år. Hvertfall har de for meg fortsatt å fikse alt jeg har påpekt, pluss mer, også etter 100k km.

Og luftfjæring er veldig kjekt på vinteren imo. Er også omtrent den eneste delen av bilen jeg egentlig ikke har hørt at noen noen gang har hatt trøbbel med. Så tydelig at de er av god kvalitet!
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

DagfinnN

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 28. november 2018, klokken 14:16
Og luftfjæring er veldig kjekt på vinteren imo. Er også omtrent den eneste delen av bilen jeg egentlig ikke har hørt at noen noen gang har hatt trøbbel med. Så tydelig at de er av god kvalitet!
Er vel flere som har hatt lekkasje.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Sjøhyene

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 28. november 2018, klokken 14:27
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 28. november 2018, klokken 14:16
Og luftfjæring er veldig kjekt på vinteren imo. Er også omtrent den eneste delen av bilen jeg egentlig ikke har hørt at noen noen gang har hatt trøbbel med. Så tydelig at de er av god kvalitet!
Er vel flere som har hatt lekkasje.

sikkert vært noen hendelser men har vært påfallende stille ang luftfjærene syns jeg sett i forhold til andre ting, som soltak, håndtak, bakluke, DU, batteri, vannlekasjer ++++. Jeg hadde lest en del skrekkhistorier om luftfjæring på andre biler før jeg selv under tvil valgte det med min MS i 2013, så jeg har ihvertfall fått et mer positivt inntrykk enn ventet. Men ja, ingenting er såklart 100% feilfritt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Joggamann

#83
Takk for raskt svar fra flere  :+1:

Har vurdert tilbake til 2014 modell også, men da føler jeg det er såpass mange oppgraderinger som mangler fra de som er sent 2015/tidlig 2016 modell samt dette med garanti. I tillegg finner jeg kun 1 bil som er aktuell men har da ikke autopilot.

Kona liker i tillegg den nye fronten best selvfølgelig, ikke et must men den ser jo bedre ut.


Hva koster det å oppgradere 2.5 ap på denne under?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134779444

70k billigere enn den over men gått en god del mer, men superlading og litt andre pakker inkludert.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133635776

Også en ny modell med lav km
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134879609

Godt utstyrt 85
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133924911

Kan alle 70D oppgraderes til 75D?

Sjøhyene

To tips på tampen fra en som har hatt tesla i snart 5 år:

1. Batteri trumfer alt annet utstyr (hvertfall om du har unger og om du ofte tar langturer til steder der lademulighetene er usikre)
2. Verdien av gratis superlading er lavere enn mange tror (strøm er billig og de fleste har ikke bruk for superlading veldig ofte)

Føler disse to ikke blir kommunisert nok.
Det med batteri føler jeg er en viktig sak som blir undervurdert av mange. Sikkert greit for noen med de små batteriene men saken er at et større batteri gir deg mer frihet og fleksibilitet  og ihvertfall for oss med flere småunger så er verdien av 10% ekstra noen ganger helt enorm.  Alt annet blir litt sånn nice to have, inkludert AP imo. Men det er min høyest subjektive mening.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

noto

Ta i betraktning at Tesla med stor sannsynlighet kommer med en major upgrade av Model S i løpet av 2019. Da blir facelift gammel og original blir, ja, original. AP er godt unnværlig hvis du ikke kjører mye i kø eller på motorveier. Luft har lite betydning for kjøreopplevelsen, men er handy i dyp snø. De originale setene er bedre enn sitt rykte. Det samme kan sies om stoffsetene. De gamle bilene er ikke like godt isolerte som de nyeste, men de oppleves likevel som stille når du kommer fra ICE unntatt de mest eksklusive.

Klykken

#86
Det er jo veldig forskjellige biler her. En mangler bl.a. 4x4.

Nr1 er godt og "riktig" utstyrt sett bort ifra mangelen på Autopilot.
Nr2 er litt kostbar i og med at det er 70D. Kan ikke oppdateres til 75D.
Nr3 er uten 4x4, skinn og varme i ratt
Nr4 var VELDIG ribbet igjen. Mangler stort sett alt bortsett fra 4x4 og AP. Store hjul da, som er ugunstig med tanke på støy og rekkevidde (og kostbare dekk den dagen du må skifte), men det ser bra ut.

Når de må skrive "Navi, Multifunksjonsratt, Bluetooth etc" for å vise spec til bilen er det ofte et godt tegn på at den er forholdsvis ribbet...

EDIT:
Ellers enig med vedkommende hva batteri angår. Og forsåvidt garanti...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Joggamann

Siste bil jeg lenka til fikk jeg tilbakemelding fra selger om at jeg kunne kontakte Tesla selv for å høre hvilke utstyrspakker den hadde - Skulle tro de ikke er interessert i å selge bilen...

Har også lest litt og sitter å tenker at alt under 75 ikke er aktuelt pga rekkevidde. Har 1 barn idag men skal som sagt kjøre ut fra Stavanger til Bergen omegn samt Kristiansand omegn ifb jobb.

Etter anbefalinger så langt kan det virke ut til at en 2015/2016 full utstyrt 85D med ca 40/50k på telleren er et 'litt' bedre valg enn en ribbet 75D av nyere dato?
Har lagt mye vekt på superlading, men som dere skriver er det billig å lade men er jo 'kjekt og ha' når en skal kjøre en del i jobb sammenheng.

Har de forbedret støydemping på alle årsmodellene eller ble dette gjort 'en gang' på 2015 mener jeg å ha lest?

Klykken

#88
Min tidlig 2015 (før nextgenseter) synes jeg er forholdsvis stille med 19" i alle fall. Stillere enn i3 med ett år gamle sommerdekk.
Hadde en 2018 P100D med 21" et par uker til låns, og det var mer dekkstøy i den etter min subjektive mening.

Jeg var litt i samme bås som deg i sommer vedr 2017 s75D med halvgreit utstyrsnivå, eller godt utstyrt s85D. Hadde riktig priset s75D dukket opp samtidig som s85Den (som jeg anså som et kupp), ville jeg gått for s75D.

Har du prøvd alternativene du har sett deg ut? Altså en 2015 s85d eller 2017 s75d? Det kan kanskje hjelpe deg på vei til å gjøre et valg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sjøhyene

Min 2014 S85 med 19'' er mye mer stille enn 2/3 år nyere P85D med 21''. 4wd bråker merkbart mer og store felger bråker. Forskjellen mtp alder er nok mye mer marginal.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA