Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gode Tesla kjøp på finn

Startet av oggy007, fredag 09. november 2018, klokken 02:17

« forrige - neste »

oggy007

Jeg syns vertfall prisene er alt for høye.. Jeg har send en Mail på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134485592

Har send Mail til selger hvor jeg gir min E-Golf med alt utstyr minus varmepumpe, og fått tilbud om 430.000. Bydde 380.000 igjen, og fikk da svar på at de var fastlåst på 430.000, som «de måtte ha»..
Anser verdien på E-Golfen til 180-190.000, og var hørt disse går ganske enkelt. Bilforhandler nevner Seff mangel på VP og at de er vanskelige å selge...
Har ikke svart han noe igjen, men inventory til 700.000 frister mer en 65.000 på telleren å 2.5 år på garanti igjen på en bruktbil til 599.900..
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

JorEl

#61
Hei oggy007. Hadde også en E-golf for 2uker siden, den var 3,5år gammel, alt utstyr, ikke varmepumpe, kjørt 30k km. Gikk lett for 200k, legg den ut på finn og vent på alle som tar kontakt. La den ut lørdag kveld, bilen ble hentet ut på søndag ettermiddag. Stor interesse ;)

Edit; så på linken din 599k for en brukt S..Jeg synes du heller skal gå for en ny inventory/lager med en fantastisk finansiering.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

oggy007

Sitat fra: JorEl på fredag 23. november 2018, klokken 09:07
Hei oggy007. Hadde også en E-golf for 2uker siden, den var 3,5år gammel, alt utstyr, ikke varmepumpe, kjørt 30k km. Gikk lett for 200k, legg den ut på finn og vent på alle som tar kontakt. La den ut lørdag kveld, bilen ble hentet ut på søndag ettermiddag. Stor interesse ;)

Edit; så på linken din 599k for en brukt S..Jeg synes du heller skal gå for en ny inventory/lager med en fantastisk finansiering.

Ja tenker å legge ut E-golfen for 199.000, så kan jeg heller gå ned litt på prisen..
Godt å høre at noen er enig. Har fått tilbud på blå (favorittfargen), soltak, 75D med levering i desember (denne har premium pakka inkl, autopilot og vinterdekk med seg) 730.000 og 1.33% effektiv rente på 10 år...
Nå er det bare å få fingeren ut xD

Men skulle gjerne bare blitt kvitt en av de andre bilene først, så det er i boks..
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Torkor

Fikk du 1.33% på 10 år nå?  Trodde rentekampanjen var over. Da må jeg sjekke inventory selv igjen!

Marius76

Jeg fikk nå solgt Model s'en min siden jeg skal ha Model 3. Måtte kraftig ned i pris med selv et noen lunde fornuftig utgangspunkt. Dette var en eldre utgave med 100k pluss på telleren.
Det er jo direkte latterlig at et hopetall av biler med 20-50 000 km på telleren omtrent skal ha samme pris som inventorybilene som er mer eller mindre helt nye. Inventoryene leveres jo stort sett med AP osv. også. Her må mange selgere stikke fingeren i jorden!
Da jeg besøkte Kokstad i går, hadde de 0.49% på X pluss S på 3 år, og 0.99% i 10 år.
Hvis det er samme på inventorybilene så vil jeg jo si det no brainer å gå for ny bil!

oggy007

Sitat fra: Torkor på fredag 23. november 2018, klokken 15:59
Fikk du 1.33% på 10 år nå?  Trodde rentekampanjen var over. Da må jeg sjekke inventory selv igjen!

Jepp. De kommer jo stadig vekk med disse rentene virker det som! Skulle vell vare ut november sa de :)
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Joggamann

Hei,

Siklet på tesla i lang tid men får ikke konen med på ny bil da vi også på sikt skal bytte ut bil nr 2.

Kikker derfor på brukt tesla og lurer på om det kyndige forumet kan si en mening om denne bilen på Finn?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133772393

Er så mye oppgraderinger og endringer for hver årsmodell at jeg ikke vet all forskjell. Viktigste fra 14 modell til 15 er vel setene og støydemping? Andre ting som er mye bedre på nyere utgaver?
Evt er det noe forskjell fra en 13 modell til 14?

Torkor

Har fulgt nøye med på FINN i 3 uker nå. Synes prisene på 2 år gamle biler er overraskende høye. Valgte å kjøpe en Midnight silver 75D med AP fra inventory i dag i stedet.

dejavu


Gratla med ny bil!

Enig med deg i at prisene  på Finn.no er overraskende høye, og jeg har fulgt med siden juli. Da var det 300 modell  s for salg, nå er det visst 400.

Så vurderer Inventory selv. Er det mulig å prute der?


Sitat fra: Torkor på lørdag 24. november 2018, klokken 19:00
Har fulgt nøye med på FINN i 3 uker nå. Synes prisene på 2 år gamle biler er overraskende høye. Valgte å kjøpe en Midnight silver 75D med AP fra inventory i dag i stedet.
Mod.3,2021,AWD,HF

Nordtroms

Sitat fra: oggy007 på fredag 09. november 2018, klokken 12:15
Takker for meget utfyllende svar!
Blir å følge med på Finn fremover for å se om en kan komme over noen gode kjøp, samtidig kanskje prøve å prute litt på noen av de som jeg ser er aktuelle :)

Merker der både er fordeler og ulemper med 75 vs 85..

19 tommers felger blir nok det å gå for vertfall!
Men usikker når det gjelder setene? Sier dere altså at 1 gen skinnseter er det som er best?
1. Gen setene fikk mye pes når model S kom. Min erfaring er imidlertid at dette er de beste touringsetene. Selfølgelig, om du kjører som du er på en racerbane så gir de ikke så mye sidestøtte som de gamle. På den andre siden gir de mer mulighet til å variere sittestillingen på langtur. Min erfaring med de nye setene er at de er ubehagelig trange og presser mot hofte/lår så pass mye at det er på grensen til ubehagelig. Smak og behag vil nok være avgjørende på konklusjonen.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

noto

Originalsetene i Tesla gir deg ikke den myke godfølelsen umiddelbart når du setter deg inn, men det er den første bilen jeg har hatt hvor jeg kan kjøre timevis uten å bli sliten og verke i korsryggen. Stoffsetene er utmerket. Eneste ulempe i forhold til skinn er vel at det lettere blir flekker hvis du søler med mat e.l.

JorEl

Har også stoffsetene, men velger og kalle dem for delskinn :P
Etter mye skryt av de setene tok vi sjangsen, takk for tipset elbilforum. 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Bfs

Det er to ting som stadig forvirrer meg når jeg ser på finn, dette gjelder modeller fra 13 til 15:

Parkeringsassistent - har det alltid vært et eget tilvalg eller har den i perioder vært inkludert i pakker? Jeg ser at mange spesifiserer at bilen har parkass, men også at det i annonsene til veldig mange svært godt utstyrte biler ikke står noe som helst om parkeringsassistent, bare navnet på pakkene.

Adaptiv cruise. Jeg trodde at denne funksjonen først ble introdusert som en del av AP, men jeg ser at flere biler som er produsert pre-AP står med adaptiv cruise på finn. Er det bare feilinformasjon?



GOS

Sitat fra: Bfs på mandag 26. november 2018, klokken 13:14
Det er to ting som stadig forvirrer meg når jeg ser på finn, dette gjelder modeller fra 13 til 15:

Parkeringsassistent - har det alltid vært et eget tilvalg eller har den i perioder vært inkludert i pakker? Jeg ser at mange spesifiserer at bilen har parkass, men også at det i annonsene til veldig mange svært godt utstyrte biler ikke står noe som helst om parkeringsassistent, bare navnet på pakkene.

Adaptiv cruise. Jeg trodde at denne funksjonen først ble introdusert som en del av AP, men jeg ser at flere biler som er produsert pre-AP står med adaptiv cruise på finn. Er det bare feilinformasjon?
Ingen pre-AP biler har Adaptiv Cruise Control.

Park-Assist var ett eget tillegsutstyr som krevde at en også hadde haket av for Tech-Pakken.

(Og DAB/DAB+ fikk du kun om du kjøpte UltraHifi pakken)



Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

o.b.lix

Sitat fra: GOS på mandag 26. november 2018, klokken 14:06
Ingen pre-AP biler har Adaptiv Cruise Control.
Men Ap kom i høsten 14, husk det.
Og her må også Tech-pakken være krysset av på om AP skulle være aktiv.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA