Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gode Tesla kjøp på finn

Startet av oggy007, fredag 09. november 2018, klokken 02:17

« forrige - neste »

oggy007

Veldig i tvil, men frister veldig med facelift og autopilot 2.0 iforhold til den røde jeg linket til tidligere. Hvis jeg kan få prutet den ned fra 600 til en 550 så bør jeg vell kalle det et godt kjøp ???

Det er jo bare å kjøre veldig forsiktig tenker jeg, på humpete og dårlige veier, og det er jo kjedelig om luft fjæringen begynner å slå seg vrang etter en 5-6 år. Belger osv holder jo ikke evig, og typisk, så er det vell ikke akkurat billig å fikse på dette...

Hmmmmmmmm
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Klykken

Kjøp det du har lyst på! På en ett til to år gammel bil har du 3-4år garanti!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

oggy007

Ja, men det er jo en bil jeg tenker og ha lenger en 3-4 år, så da er det endel ting som spiller inn, da spesielt dette med soltak og luft fjæring, da det er fort ting som kan koste litt hvis det kommer noen feil på det  :P

Nå har jeg forstått det sånn at det er få feil luft fjæring, fåreløpig, og at de første bilene med soltak har fått byttet dette til nye og bedre på garanti, men er jo enda tålig tidlig med luftfjæringa da det snaut er gått biler over 3 år med dette tilvalget vell??

Blir nok en tur i banken vertfall, og forhøre meg litt ang billån, selvom jeg har sjekket på nett og virker som 0 stress, da vi får endel egenkapital ved å selge begge bilene vi har nå.
Så blir vell bare å holde øynene oppe for noen gode kjøp frem mot helga vertfall, da skal vi til Oslo, og der står jo en god del av bilene som er til salgs. Hadde ikke vært feil og tatt med seg ny bil hjem :D

Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Muffinman

Det er vel neppe slik at bilene med soltak V.1 automatisk har byttet til forbedret utgave. Tipper det er et mindretall.

oggy007

Sitat fra: Muffinman på søndag 11. november 2018, klokken 20:47
Det er vel neppe slik at bilene med soltak V.1 automatisk har byttet til forbedret utgave. Tipper det er et mindretall.

Ja beklager, mente ikke at alle har det, men dem som det har vært mye feil med.. Og sikkert ikke mange, bare at det kunne være en svakhet.
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Cobos

Kan nevne at min S60 som jeg hadde fra 2013 til 2017, hadde soltak. Knirket litt, men ble rettet på service. Eneste lekasjen kom en varm sommerdag hvor jeg lot taket stå åpent og gikk en tur og så begynte det plutselig å regne. Da ble det vått på setet og inne i bilen, men føler det ikke egentlig var Tesla's skyld :)
Det betyr ikke at andre ikke har hatt problemer, men var nok en god del som har hatt helt greit fungerende soltak og de som har hatt problemer er nok fikset nå.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

oggy007

Ok, ja nå er det ikke sånn at jeg ser på soltak på noe som jeg "må ha" heller, men gjør ingenting om det er der. Eneste er disse luftfjæringene, som det virker veldig som, de som har det, aldri kunne hatt uten, mens de som ikke har det mener de ikke trenger det xD

Det får vell bare bli som det blir, viktigste blir å finne en bil som er godt utstyrt til den prisklassen jeg har som er opp til max 550.000, noe jeg håper jeg kan få med mest mulig utstyr, og med faceliften... Det er vell ikke skambud og by 10-15% under prisantydning?  :P
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

geear

Luftfjæring høres mye flottere ut enn det er. Det er ikke som man skvulper avgårde med paraplydrink i hånda på en plush luftmadrass i et 30 graders basseng på Maldivene akkurat. Primærforskjellen er at man kan laste mye og beholde både høyde og ganske mye av kjøreegenskapene (understellet forandrer karakteristikk etter hvor i fjæringsveien det befinner seg), og ikke minst det at man har mulighet for å heve og senke bilen, men reellt behov her er nok mindre enn hva mange av oss med luftfjæring skulle ønske.  :laugh:

Med normalt lastet bil kjører biler med stålfjærer som bare det, og har som regel høyden som skal til. Har du AWD i tillegg så skal det mye til å få problemer med fremkommeligheten. Kan kjøre til snøen spruter over panseret.

oggy007

Haha! Fint forklart.. Med andre ord, vektlegger jeg det nok ikke på samme linje som AP, Facelift, og nextgen seter :P
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Klykken

En annen ting er ujevn vei og fartshumper. Synes Tesla med luft går ganske sømløs over slike veier, men så har jeg ikke prøvd tesla uten. Har hatt en del andre biler uten, og Teslaen er langt over disse i alle fall.
Bmw 5-serie, 3-serie, i3, mazda cx3, passat. I3 og cx3 er som en sprettball i forhold, men så er de halve bilen i forhold til tesla s, både i vekt og størrelse.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Far og bror fikk prøve en S70D loaner u/luft jeg hadde, og de skrøt av den over fartsdumper der de bor. De sammenlignet med 320dAT med M-tech, og mente de hadde samme komfort på dobbel fart (15 vs 30km/t). For min del opplevdes den omtrent som min X med luft uten at jeg gjorde noen voldsom forskning eller fartskontroll. Blir uansett veldig individuelt det der, så er vel greiest å prøvekjøre aktuell bil.

oggy007

Skal til Oslo til helga, så ska høre om det er mulig å prøvekjøre en jeg har pratet litt med der  :+1:
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Marius76

Jeg ville neppe betalt noe i nærheten av hva de fleste Model s bilene ligger ute for på Finn.no i øyeblikket. Med en Model 3 som nærmer seg, og mange andre alternativer, vil det nok komme massevis av Model S 2013-17 i tiden som kommer. Bare i dag er det ca. 20 nye Model S på Finn. Mange er sinnsykt overpriset. Min 2014 Model har gått 60000 nå, men jeg lurer på om jeg bør legge den ut nå før det er for sent, selv om jeg egentlig ønsker å beholde den. En kamerat av meg brukte nesten 120 dager på å selge sinn på Finn, og hadde ny pris på den tre ganger, før han endelig solgte den 30 000 under det igjen etter forhandlinger. For min del med reservasjon på M3 så frister det jo med helt ny bil og fem års garanti osv. Hvis jeg var deg, ville jeg i hvertfall ikke latt følelsene styre for mye! Det kommer jo nye hele tiden.

oggy007

Ja det kommer jo noe nytt hele tiden. Så sånn sett så angrer jeg jo på at jeg ikke kjøpte Tesla for 2-3 år siden! Men skal en sitte på gjerdet hele tida da? På bilene som ligger ute nå så er jeg ganske sikker på, etter å ha kikket litt rundt, hva sånn ca hvilke biler som er «overpriset» og hvilke som er under priset (haha, hvem prøver jeg å lure, ingen er vell underpriset akkurat!!
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

oggy007

Når det gjelder følelser osv så tror jeg at jeg har temmelig kontroll :P Maks pris er 550.000 ferdig snakka, den skal mest mulig utstyr, men kan greie meg, uten om 7 seter, og trenger kanskje ikke premium lyd, hvis bilen er fin nok, og lav nok km...
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA