Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hur mange el-biler og hvilke har dere reservert?

Startet av GreenEyez, fredag 09. november 2018, klokken 00:37

« forrige - neste »

GreenEyez

Var på vei til å kjøre ungene til skolen i forrige uke. Jeg er blitt litt bitt av basillen etter at jeg kjøpte Zoe tidligere i år. Plutselig spør 6-åringen hvor mange biler jeg har bestilt.

Og jommen meg har jeg reservert 5 stk: Tesla model 3, DS3, Porsche Taycan, Byton og Kona.

Totalt gitt 33 333 kr i rentefritt lån (men selv tatt opp rentebærende lån for å gi de rentefrie lånene  :o hehe)

Hvor mange og hvilke el-biler har dere reservert? Edit: Og hvor mye har dere da gitt totalt i rentefrie lån?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

arthur

Etter å ha solgt Kona'n så er det kun tre; 2 x Niro og 1 x DS. Tesla model 3 er av interesse, men avventer.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

GreenEyez

«kun» hehe. Hva ble fortjenesten på Konaen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Crown

Hadde reservasjon på e-tron, niro og ECQ, ble vel ca 47000 rentefritt det :) Men nå er det bare e-tron igjen, har kansellert de to andre.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Øyvind.h

eNiro og Etron. 27.777,- utestående :)

Veldig usikker på om jeg skal ha noen av dem, men lar kølappene ligge i skuffen frem til den dagen beslutningen må tas.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bjornskj

#5
Her er det e-Niro, Leaf 60 og Byton. Ingen aning om det blir noen av disse, alt avhenger av pris og når jeg kan få de. De fleste andre mulige er enten for dyre eller for små. Har egentlig mest lyst på iX3 men den blir nok for dyr for meg.

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Counterpointer

Har reservert EQC, E-Tron, Model 3, E-Niro og Taycan med depositum

Byton M, Bollinger, Mustang, VW ID, E-Vision og 2019 Soul på interesseliste/reservasjon

Solgte Kona, brøt I-Pace kontrakt, kjører Ampera-E, droppet Leaf 2 og iX3

Er et slit å prøve å holde seg oppdatert og komme inn i riktig kø på riktig tid

arthur

Sitat fra: GreenEyez på fredag 09. november 2018, klokken 08:38
«kun» hehe. Hva ble fortjenesten på Konaen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Regner med at du vet hva listepris på bilen er og omtrent hva bilene omsettes for på nettet? Solgte til en forhandler som også fikk "litt", men godt fornøyd.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arthur

Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. november 2018, klokken 14:28

Er et slit å prøve å holde seg oppdatert og komme inn i riktig kø på riktig tid

Er ikke riktig tid så tidlig som mulig?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: arthur på fredag 09. november 2018, klokken 15:40
Sitat fra: knut.aulie på fredag 09. november 2018, klokken 14:28

Er et slit å prøve å holde seg oppdatert og komme inn i riktig kø på riktig tid

Er ikke riktig tid så tidlig som mulig?
På en måte er det jo det, men i noen køer er det greit å være litt lengre bak. Men riktig kø er et vanskeligere valg.

Øyvind.h

Kia er godt eksempel på at tidlig ikke er gunstig mtp app og hengerfeste.
Eller man bør i hvert fall ha to; en tidlig for flipp og en senere for eierskap.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. november 2018, klokken 16:43
Kia er godt eksempel på at tidlig ikke er gunstig mtp app og hengerfeste.
Eller man bør i hvert fall ha to; en tidlig for flipp og en senere for eierskap.

Jeg har jo gardert meg for egen del ved å ha to "kølapper", men for den første, FE versjonen, så kan man jo si at jeg står over og venter på app og en senere, men ikke sen, levering?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

bjornskj


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA