Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjellen mellom 2018 og 2019

Startet av Arslan, torsdag 08. november 2018, klokken 23:13

« forrige - neste »

Arslan

Hei,

Jeg vurderer å gå til innkjøp av Ioniq og lurer på hva som er forskjellen mellom 2018 og 2019 modellen. Har hørt at 2019 modellen har svart farge på grillen, men ute på finn ligger det noen 2018 modeller med det også.


Ellers hvordan er rekkevidden når man kjører på motorveien? Hvor mange km får man ca. dersom man ligger på over 100km/t?

Takk på forhånd

Myrknir

Jeg har sett eldre modeller av bilen som har lakkert fronten i sort i etterkant.

Nå etter 2 uker som Ioniq eier ser jeg at det er forskjell på i kjøre 120 kontra 100 ikke er så veldig stor. Men merker mest fra 70-80 til 100.
På svingete landevei med 70-80 kmt får jeg ca 13kw/100 km.
I 100/120 kmt ligger forbruket på ca 16kw/100km
Nå er dette min første elbil og kan hende at forbruket generelt går ned når jeg blir mer vant til å kjøre den.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

nojac

#2
Sitat fra: Arslan på torsdag 08. november 2018, klokken 23:13
Jeg vurderer å gå til innkjøp av Ioniq og lurer på hva som er forskjellen mellom 2018 og 2019 modellen. Har hørt at 2019 modellen har svart farge på grillen, men ute på finn ligger det noen 2018 modeller med det også.
Den svarte fronten kom på 2018-modellen, som ikke kom til Norge før sommeren 2018. Modellene med grå front og bakstykke er 2017-modeller. (Og den grå fronten var avgjørende for at jeg i sin tid valgte bort Ioniq :))

VIN-nummeret viser at det er alllerede registrert flere 2019-modeller enn 2018-modeller i Norge i år. Men det er enda flere 2017-modeller som har 2018 i vognkortet.

Standard tretthetsvarsler er så vidt jeg vet eneste nytt på 2019-modellene.
2018 e-Golf

Zimon

Det ikke store forskjeller mellom 2018 og 2019. Svart grill kom på de siste utgavene av 2018 som nevnt, men 2019 får vel metall pedaler, varmetråder i bakseder, trøtthetsvarsler. Ikke noe som revolusjonerer sånn sett.

Ang rekkevidde så klarer den 140-160km ca på kalde vinterdager på motorvei. Sjekk Tesla Bjørn sine Ioniq tester, deriblant en tur/retur Oslo/trondheim med en kommode/skap i bilen, samt også hans motorvei tester. Ene kjører han 110km/h på motorvei i minus 8 ca og litt vind. Legger man seg på 90-100km/h så får man pressa ut noen mer km. Merk at han også tok ikke ekstra grep som å skru av varme etc, ren test på også komfor.

https://www.youtube.com/user/bjornnyland/search?query=ioniq+range

Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Janne Guldbjørnsen

Hvordan finner man ut hvilken modell man har, kjøpt ny ioniq nå i november. Med både sort front varme i baksetet og metall pedaler. Er det da en 19 mod?

Kim-

Må bare legge til at svart 2019 modell leveres fortsatt med grå front og bak.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

nojac

Sitat fra: Janne Guldbjørnsen på lørdag 01. desember 2018, klokken 18:10
Hvordan finner man ut hvilken modell man har, kjøpt ny ioniq nå i november. Med både sort front varme i baksetet og metall pedaler. Er det da en 19 mod?

Som nevnt i flere tråder: Sjekk VINnummeret i vognkortet. 10. tegn er H for 2017, J for 2018 og K for 2019-modellen.
2018 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA