Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Storkunderabatt

Startet av Prebs, onsdag 07. november 2018, klokken 10:41

« forrige - neste »

Crown

Sitat fra: TM på lørdag 17. november 2018, klokken 17:25
De som var motstandere av storkunderabatter mente vel at det var bedre at alle fikk samme (netto)pris. Skal vi dømme etter prisene som nå er offentliggjort så vet vi vel at alle i følge Møller skal betale bruttopris + Norgestillegg  8)

I følge en som har sjekket er prisene konsekvent lik prisene på ekstrautstyr på A6, minus 25%. Så det er vel ingen spesiell e-tron pris, men Audi-pris.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

daktari

Sitat fra: Crown på lørdag 17. november 2018, klokken 22:16


I følge en som har sjekket er prisene konsekvent lik prisene på ekstrautstyr på A6, minus 25%. Så det er vel ingen spesiell e-tron pris, men Audi-pris.
Det kan forklare de litt rare tallene. De runder vel vanligvis til en tier eller hundrings?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sverre Grevskott

Normalt kan man prute ganske godt på både bil og ekstrautstyr hos møller, så om de kutter storkundeavtale og 0 forhandlingsmonn vil tyskland bli 50-100k billigere med godt utstyrt bil.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Kåre Knatten

Det snakkes så mye om norgestillegg og Møller-priser. En må huske at det er dyrere å drifte en organisasjon i et lite land kontra et stort. Utgiftene skal deles på færre solgte enheter, i tillegg har vel vi de høyeste lønningene. Det kan virke som mange ikke har forstått at Norge er et lite billand.

Trond.m

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 18. november 2018, klokken 10:22
Det snakkes så mye om norgestillegg og Møller-priser. En må huske at det er dyrere å drifte en organisasjon i et lite land kontra et stort. Utgiftene skal deles på færre solgte enheter, i tillegg har vel vi de høyeste lønningene. Det kan virke som mange ikke har forstått at Norge er et lite billand.
Nå er det vel ikke så veldig mange arbeidstimer som går med pr. bil på importleddet, så at det skal utgjøre så stor forskjell til Tyskland eller Sverige er vanskelig å forstå.

AJ82

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 18. november 2018, klokken 10:22
Det snakkes så mye om norgestillegg og Møller-priser. En må huske at det er dyrere å drifte en organisasjon i et lite land kontra et stort. Utgiftene skal deles på færre solgte enheter, i tillegg har vel vi de høyeste lønningene. Det kan virke som mange ikke har forstått at Norge er et lite billand.

I tillegg har vi en kjøpslov som også koster rimelig mye....

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Kåre Knatten


Nå er det vel ikke så veldig mange arbeidstimer som går med pr. bil på importleddet, så at det skal utgjøre så stor forskjell til Tyskland eller Sverige er vanskelig å forstå.
[/quote]
Det ene er at timelønn og arbeidsgivers ansvar (sykelønn ol.)er betydelig større. I tillegg skal importleddet drives og utgiftene skal fordeles på færre solgte enheter.

Jon65

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 18. november 2018, klokken 10:22
Det snakkes så mye om norgestillegg og Møller-priser. En må huske at det er dyrere å drifte en organisasjon i et lite land kontra et stort. Utgiftene skal deles på færre solgte enheter, i tillegg har vel vi de høyeste lønningene. Det kan virke som mange ikke har forstått at Norge er et lite billand.

Men ser ut som om de takler de høyere utgiftene, 1100 millioner i overskudd er vel til å leve med for en familie.

Imagine

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 18. november 2018, klokken 19:24

Nå er det vel ikke så veldig mange arbeidstimer som går med pr. bil på importleddet, så at det skal utgjøre så stor forskjell til Tyskland eller Sverige er vanskelig å forstå.
Det ene er at timelønn og arbeidsgivers ansvar (sykelønn ol.)er betydelig større. I tillegg skal importleddet drives og utgiftene skal fordeles på færre solgte enheter.
[/quote]

Om jeg nå dessverre mot en del odds skulle kjøpt min første nye Audi hadde jeg ikke giddet å importere selv, men synes merprisen ble veldig tydelig her. Jeg var sikker på at jeg skulle slå til. Den ble såpass mye dyrere enn jeg trodde at jeg likevel trolig dropper det, eller avventer.
Om det kommer betydelig storkunderabatt eller blir utstyrspakker på tilbud skal jeg vurdere det igjen. I tillegg er produktet en del dårligere enn først lovet (0-100 tar jo en evighet for å være elbil, og så treg bil ønsker ikke jeg å leve med) og da bør prisen være veldig god.

hemi

#39
Jeg avventer også evnt rabatter,  er endel pakker og options som også må på plass, 5 eika 21" som er tilgjengelig nå ser ut som du har stjålet de fra 2000 talls a4. Så in effekt uten noen rabatter 930.000 med vinterhjul for en limited som ikke har skinndash ? :o Når Q7 i sin tid kom var det ei heller mulig å få det når man bestilte, men har har jo faktisk ED1 det, så vi vet det er mulig.

Vi ble lovet mye, men som Imagine sier, de infrir hverken på plass, størrelse, ytelse, hengervekt, og rekkevidde vet vi ikke enda.

Hadde den f.eks. tatt 3500KG henger og mer plass inni, ja verdt mer og kunnet forsvare høyere pris.

Hadde du knust tesla P modellene? ja verdt mer.

Hadde du hatt 50-60 mil på 0-100%? ja verdt mer.

Jeg er snart på 20x reservasjonsnr nå, fler har hoppet av. Alle de som har hoppet av, er audi VIP kunder og har kjøpt dyre audi før, når disse hopper av er det dårlig tegn.

Han som prøvde selge reservasjonsnr 1xxx for 100.000 på finn .. yeah :D

Jeg drømmer om at vi får riktige felger og options i gunstigere pakker med decent rabatt som vi kan forhandle oss frem til, i så fall kjøper jeg den. Hvis ikke står jeg over.

Ja dette er VELDIG first world problems. Jeg solgte nylig SUV'en min, typ rett før jeg fikk se bilen vist, angrer litt nå? :o

Stikkkontakt

Audi har vel reservert seg fra å gi rabatter ettersom reservasjonene er knyttet opp til bestemt forhandler. Da kan ikke jeg sette f.eks Minde og Haugesund opp mot hverandre.. Smart

Trond.m

#41
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 02. desember 2018, klokken 12:06
Audi har vel reservert seg fra å gi rabatter ettersom reservasjonene er knyttet opp til bestemt forhandler. Da kan ikke jeg sette f.eks Minde og Haugesund opp mot hverandre.. Smart
Du kan selv bytte forhandler etter at du har gjort reservasjonen. Brukte samme taktikk ved kjøp av e-Golf med tilsvarende reservasjon og sparte over 10.000 på å velge en annen forhandler enn den jeg hadde registrert når jeg reserverte.

Imagine

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 02. desember 2018, klokken 12:06
Audi har vel reservert seg fra å gi rabatter ettersom reservasjonene er knyttet opp til bestemt forhandler. Da kan ikke jeg sette f.eks Minde og Haugesund opp mot hverandre.. Smart

De har ikke lov til å låse deg til en forhandler. Det er i så fall noe i nærhetem av prissamarbeid.

Lappsokk

Til uka starter salget av lanseringsmodellene. Blir spennende om noen på forumet her får innvilget noe rabatt på ordren. Om ikke på bil så i hvertfall på vinterdekk... Har nr 7xx selv så regner nesten med at jeg selv blir oppringt , men for meg er det uaktuelt med noen av lanseringsmodeller. Om jeg ikke får rabatt på ala carte bil dropper jeg det hele.

hemi

Tipper det blir rabatter, om ikke med en gang, garantert etterhvert, de 8 jeg har snakket med etter lunsj i nærmeste vennekrets med lave nr, har alle bestemt seg for å ikke bestille inntil videre. Det er også ganske store marginer ser vi kontra andre land, så lett å gi rabatter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA