Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Råbillige parallelimporterte biler

Startet av Aspiranten, mandag 05. november 2018, klokken 21:29

« forrige - neste »

Aspiranten

Ser at Finn plutselig nå nærmest drukner i Ioniqer til 245-250.000,-. Flere av dem fra Birger N Haug.

Hva er greia med at de er så utrolig mye billigere enn norske modeller? Vi har signert kontrakt og venter på en identisk bil som vi betaler 50.000,- mer for.
Nissan Leaf

Crown

Sitat fra: Aspiranten på mandag 05. november 2018, klokken 21:29
Ser at Finn plutselig nå nærmest drukner i Ioniqer til 245-250.000,-. Flere av dem fra Birger N Haug.

Hva er greia med at de er så utrolig mye billigere enn norske modeller? Vi har signert kontrakt og venter på en identisk bil som vi betaler 50.000,- mer for.

Den er helt garantert ikke identisk :) De importerte der mangler typisk en haug med utstyr, det mest basale er varme i seter og ratt. Ellers gjelder det blindsonevarsler, varmekanal til baksetet, LED-nærlys osv osv.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Aspiranten

Det er ikke utstyr som man normalt sett kommer på å sjekke etter. På listene så det ut som helt vanlige modeller med varmepumpe og det hele.

Klart, etter vinterdekk og frakt / flybilletter opp til her vi bor, så er forskjellene rundt 25-30.000. Det er fremdeles mye selv med ettermontering av varme i setene.
Nissan Leaf

EV-FTW

#3
Du har også sikkert en premium  i bestilling. Kanskje også med  skinnseter. Det er ikke samme bilene med andre ord. Du har langt mer utstyr på din. Men er opp til deg om du synes utstyret er verdt det eller ikke.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

tuono

Det er verdt å ta med seg at Ioniq levert det nordiske forhandlernettet har en såkalt Cold Climate Package. Sist denne var oppe til diskusjon tok juryen dissens på om batterivarmer bestandig fulgte originalmontert varmepumpe eller ikke. Det var imidlertid enighet om at det ikke er mulig å enkelt se om batterivarmer er installert eller ikke. Da er man i utgangspunktet henvist til VIN og en forhandler som kan gå inn og sjekke. Om....man da ikke velger å mene at batterivarmer bestandig er en del av pakka ved originalmontert varmepumpe.

Storfe

Utropspris fra Hyundai norge er 254 000 ,- uten teknikkpakke og vinterdekk.
De jeg ser til 250 på finn er nettopp det...

Jeg betalte 290 for Ioniq med teknikkpakke, skinnseter, metallic lakk og vinterdekk (og bagasjeromsmatte). Dette var standard pris med litt pruting hos forhandler.

Tin

Sitat fra: Storfe på onsdag 07. november 2018, klokken 23:00
Utropspris fra Hyundai norge er 254 000 ,- uten teknikkpakke og vinterdekk.
De jeg ser til 250 på finn er nettopp det...

Jeg betalte 290 for Ioniq med teknikkpakke, skinnseter, metallic lakk og vinterdekk (og bagasjeromsmatte). Dette var standard pris med litt pruting hos forhandler.

De er nok bedre utstyrt enn det. En god del fra teknikkpakken er med.

nojac

#7
Noen av disse er 2018 eller 2019-modeller.

Men Birger N. Haug har også "2018"-modeller på Finn som ser ut som overliggere fra 2017, med den grå grillen, f.eks. denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133546057

Alle 2018-modeller beregnet for det norske markedet har svart grill (unntatt de svarte bilene) Jeg kjennner ikke spesifikasjonene for andre markeder.

Viktig å passe på hva en egentlig får, både når det gjelder utstyr og årsmodell.
2018 e-Golf

Nelz22

Storfe: Veldig bra pris du har fått der. Kan jeg spørre hvilken forhandler dette er hos? Hvilken farge valgte du? Tar det lang tid før du får bilen?
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Storfe

Dette var hos Sulland Auto på Gjøvik. Bestilte november 2017, fikk bilen september 2018 (10 mnd). Har inntrykk av at det er kortere ventetider nå.

Balaklava

Nå sitter jeg ikke med prislista, men er de billige i det hele tatt ta, om en trekke fra bit for bit på prislista så er det vel ikke noe annet enn "riktig pris", eller?

nojac

#11
Sitat fra: Sutalaus på torsdag 15. november 2018, klokken 11:30
Nå sitter jeg ikke med prislista, men er de billige i det hele tatt ta, om en trekke fra bit for bit på prislista så er det vel ikke noe annet enn "riktig pris", eller?

Det viktigste med disse bilene er nok at at det er snakk om nye biler som faktisk kan leveres uten lang ventetid og uten å være grovt overpriset.

For om de har det utstyret du trenger ser de ut til å være gode kjøp i dagens marked, selv om de neppe kan kalles"råbillige" sammenlignet med norskspesifiserte biler.
2018 e-Golf

tuono

For de som foretrekker "norske" biler anbefaler jeg å ta en ringerunde til Hyundaiforhandlere. Det står en og annen bil rundt om.

tuono

Gråimport er sikkert helt greit så lenge man har satt seg skikkelig inn i hva man driver med og (ikke minst) er i stand til å sette seg inn i hva som står foran deg når du skal hente bil hos forhandler.
https://www.tv2.no/broom/10200125/?fbclid=IwAR0pA0Ft4oVkuoDwnd8Fjy5nS3ilonqFu2pAUpAl7s72HwU5yLQCnqhNfyU

Øyvind.h

Hva står foran deg når du skal hente bil hos forhandler?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA