Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterdekk - Priser

Startet av Fagasstraps.com, mandag 05. november 2018, klokken 15:07

« forrige - neste »

Fagasstraps.com

Jeg har sett på priser på dekk pakker til eNiro. Bare med Nokian R3 dekk. Det jeg ser er at 16" er opp mot 2000-6000kr rimeligere enn 17". Jeg pleier å holde original størrelsen på sommerdekk eller vinterdekk hvis de har forskjellige størrelser. eNiro har bare 17" som jeg har forstått det.

Det aller rimeligste er 14364kr inkl. mva. med fire dekktrykksensorer ferdig på bil.



Hos byttdekk.com.

Det settet jeg går for, og som jeg har fått pris på 17" med Nokian R3.
Valgene er mellom:




16000kr inkl. mva. med fire dekktrykksensorer ferdig på bil. Hos Dekkmesteren AS i Stålfjæra 1 i Oslo.

Noen steder kan gjøre swap inkl. andre ikke. (altså sette sommerdekk på nye felger, vinterdekk på original felger). Tipper det vil komme på rundt 500kr ekstra. For ny balansering av original felger på vinterdekk.

rmon

Fevik Dekk: PH Turbin II med Falken EPZ2 215/55R17 og TPMS, kr. 9.200,- ferdig montert på bilen inkl. mva.

HCO

Bra pris, men EPZ scorer ekstremt dårlig i en dekktest fra 2009 (!). Finner ingen nyere tester i farten. Da har jeg mer sansen for tilbudet fra Dekksjekk, som nå diskuteres på FB-gruppen for Kona:

Priser (før evnt. grupperabatt):

Felg: PH Turbin 2 i grå/gunmetal eller blank sort farge. (de er tomme frem til desember) eller Mega Virgo Dark, grå

Pakkepriser med vinterdekk, dekkdimensjon 215/55-17:
10990,- med Sava Eskimo Ice piggfrie vinterdekk.
11490,- med Sava Eskimo Stud piggdekk.
12990,- med Continental Viking Contact 7 piggfrie vinterdekk.
12990,- med Continental Ice Contact 2 piggdekk.

Sava er billigdekket til Goodyear, og ble nr. 2 (!) i Motors vinterdekktest 2017: https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/sava-eskimo-ice/
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

geear


Fagasstraps.com

Sitat fra: HCO på mandag 05. november 2018, klokken 16:26
Priser (før evnt. grupperabatt):

Felg: PH Turbin 2 i grå/gunmetal eller blank sort farge. (de er tomme frem til desember) eller Mega Virgo Dark, grå

Pakkepriser med vinterdekk, dekkdimensjon 215/55-17:
10990,- med Sava Eskimo Ice piggfrie vinterdekk.
11490,- med Sava Eskimo Stud piggdekk.
12990,- med Continental Viking Contact 7 piggfrie vinterdekk.
12990,- med Continental Ice Contact 2 piggdekk.

Sava er billigdekket til Goodyear, og ble nr. 2 (!) i Motors vinterdekktest 2017: https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/sava-eskimo-ice/

Med/inkl. dekktrykksensor eller?

trykkertor

Ja, det er inklusive TPMS. (Trykksensor)

Zuexi

#6
Inklusiv sensorer.

Edit: så ikke at tråden var oppdatert før svaret mitt.

Kårepåsporet

Sitat fra: HCO på mandag 05. november 2018, klokken 16:26
Sava er billigdekket til Goodyear, og ble nr. 2 (!) i Motors vinterdekktest 2017: https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/sava-eskimo-ice/

Det var en interessant opplysning! Skygger i utgangspunktet unna jalla dekk, men dette så brukbart ut, takk skal du ha!

Aqua

Hjemmesiden til Dekksjekk er noe uklar på dette: "Vår prispolitikk er ganske ukomplisert, alle priser vi oppgir er inkludert arbeid (omlegging, avbalansering, montering på bil), avgifter (miljøavgift og mva), vi monterer også ny ventil (standard gummiventil), uten ekstra kostnad! Altså ingen "lurepriser" her, prisen du får av oss er det du skal betale!"

Da er spørsmålet: Er standard gummiventil inkl. TPMS? Skulle jeg kjøpt dekk nå, ville jeg selvsagt spurt inngående om dette.

tuono


HCO

"Standard gummiventil" er ikke TPMS. Har ikke sjekket priser i det siste, men regn ca. 1.500 ekstra pr. hjulsett for ordinære TPMS, og 2.000 ekstra for klone-TPMS (nødvendig for enkelte biler, f.eks. Renault Zoe).

Når det tilbys komplette hjul for en spesifikk bil som ha TPMS, som i denne finn-annonsen, må man kunne forvente at TPMS er inkludert i prisen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

tuono

#11
Om du referer til den finn-annonsen til Dekk Sjekk jeg la ut, så står det klart og tydelig hva som inngår i montasjen..... Dekktrykksensorer. Eller TMPS på nynorsk.

Nå har ikke jeg direkte kjennskap til firmaet, men ut i fra hva jeg leser så pågår det andre gruppekjøpet av felg og dekkpakker til Kona Electric derfra nå. Det første ble gjort via dette forumet. Det andre inne på en FB-gruppe. Folk er tydeligvis storfornøyd.

trykkertor

Dan Pettersen hos DekkSjekk er en sjelden god kvalitesbevisst kundebehandler.
Jeg er meget kritisk til mine biler, at de skal se bra ut, og ting blir gjort skikkelig.
Så bra hjulene så ut da jeg fikk dem i posten fra Dekk Sjekk, har jeg sjeldent sett andre levere.
Mange sauser på med monteringspasta. Det tyter med fett og olje.
Hjulene jeg fikk fra DekkSjekk har han enten montert fra "baksiden", vært flink å dosere monteringsfett, eller tatt seg tid å tørke godt av hjulene. For de var strøkne.
Hele kjøpsprosessen var han meget informativ, fikk sporingsnumre straks ting var sendt, han imøtekom noen av mine særbehov, og jeg har vært i kontakt med han i ettertid vedrørende et spørsmål, og han er bare "på" og svarer innen kort tid og følger opp.

DekkSjekk er noe så sjeldent som skikkelig fagarbeid, til knallgode priser.
Det blir nok flere hjul derfra for min del.


geear

Teslabjørn er veldig positiv og entusiastisk til Nereus, men så lenge han er sponset av Megahjul så er det nok fornuftig å være litt skeptisk...

Men har det ikke blitt sagt fra BOS at det må være minimum 17" på e-Niro, eller husker jeg feil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA