Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul til 130.000 - Godt kjøp?

Startet av nilsen33, mandag 05. november 2018, klokken 14:20

« forrige - neste »

nilsen33

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133081506

130.000 for en 3 år gammel Soul er en grei pris, men denne har ingen servicedokumentasjon og noen kosmetiske skavanker.

Røverkjøp eller katten i sekken?

Roy Aasen

#1
Er vel kurant den?
BNH har har tatt 2-års service og du har jo 5 års reklamasjonsrett. Inn og ta en titt og en test.
(Ser forøvrig ut som om noen har gjort i førersetet, eller at det bare bildet?)

Kårepåsporet

Bilen er tre år og har ikke fulgt serviceplan, godt mulig at garanti derved er utløpt, den skulle nå hatt 3 års service, ikke 2 års. Står også i tekst at en må sette seg inn i vedlikeholdsplan!

Svein Evensen

Hadde aldri kjøpt en bil som ikke har fulgt servicene. Tenker da på garantien. Hva om OBC ryker? Det er som kjent ikke billig.

Kårepåsporet

Sitat fra: Svein Evensen på lørdag 10. november 2018, klokken 15:04
Hadde aldri kjøpt en bil som ikke har fulgt servicene. Tenker da på garantien. Hva om OBC ryker? Det er som kjent ikke billig.

Hva er OBC? Og hva koster en OBC?

Svein Evensen

On board charger. Mange har måtte bytte laderen på garanti. Pris er jeg ikke sikker på, men har hørt 60.000-70.000

Kårepåsporet

Altså ombord lader. Joda, de sjal sikkert ha minimum 50-60-70 for innebygget lader.
Kia skal jo ha 18000 for momsfrie vinterdekk, som kan kjøpes inkludert moms til 12-15000.
Måtte jeg byttet lader hadde jeg forlangt å fått den gamle, ikke umulig å reparere....

Roy Aasen

Sitat fra: Svein Evensen på lørdag 10. november 2018, klokken 16:29
On board charger. Mange har måtte bytte laderen på garanti. Pris er jeg ikke sikker på, men har hørt 60.000-70.000

Finnes det noe statistikk? Ellers blir det bare en påstand.

elekTrond

@nilsen33: Du som kjøpte? Ser annonsen er satt [inaktiv]. Jeg ser ittno om varmepumpe, det er et stort minus.

Hvordan er det med Kia fabrikkgaranti år/km på euro-biler? Sjøl fikk jeg bytta kupévifta/varmeapparatmotoren i min trilling på "brutt" garanti, siden dette er en del som ikke trenger ettersyn på service. Ergo er ikke komplett servicehefte et must.

PS! Defekt OBC/DC-DC er et kjent, og kostbart fenomén på trillingene.  Verdt å sjekke opp pris på KIA.
'13 Mjau

elektrolux

Gjør Kia noe på "service" som forlenger levetiden på bilens lader?

Ladere er vel også tilgjengelig hos diverse huggere etterhvert.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kårepåsporet

Sitat fra: elektrolux på søndag 11. november 2018, klokken 18:38
Gjør Kia noe på "service" som forlenger levetiden på bilens lader?

Ladere er vel også tilgjengelig hos diverse huggere etterhvert.

Tror nok ikke Kia eller noen andre merkeverksted gjør noe som helst som påvirker levetiden for hverken lader eller kraftelektronikk, men dokumentert servicebesøk påvirker nok Kia sin håndtering av evt reklamasjon.
Nå har jo ikke jeg belegg for min påstand, og jeg håper jeg tar feil, men jeg tror dessverre at påstanden min stemmer.

Får håpe vi får tilgang til brukte deler etterhvert.
Hvis ombordlader koster 60-70000, vi har jo hørt at infotainmentskjerm for Leaf koster omtrent det samme, ja da kan en like gjerne bruke bilen som delebil og kjøpe ny bil og plukke deler av den «gamle»......

Laks1e

Dette kan vel ikke være en Exclusive som de reklamerer for. Stoffseter og mangler varmepumpe.

Fagasstraps.com

Sitat fra: Svein Evensen på lørdag 10. november 2018, klokken 16:29
On board charger. Mange har måtte bytte laderen på garanti. Pris er jeg ikke sikker på, men har hørt 60.000-70.000

Sist gang jeg byttet OBC i 2015 kostet den 30k +mva + verkstedtimer. Var en av grunnene til at jeg kvittet meg med bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA