Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Ingeniøren

#195
Sitat fra: RayBomb på tirsdag 21. januar 2020, klokken 08:41
Prøvde den manuelle versjonen, men syntes at alle kneppene visket for sakte. Går vel tilbake til den dårlige auto viskingen igjen 🤷‍♂️

Har ikke regnet på et par uker i Oslo området,  :) , men i dag var det yr i lufta så jeg fikk testet. Synes manuell justering fungerte utmerket. Kanskje forskjell på dette og fra bil til bil og ?

Ellers hadde jeg litt problemer med at infotainment gikk i svart et par minutter om jeg somlet litt etter å ha stoppet bilen for så å starte den igjen. Har erfart om jeg oppdaterer kartet så rotere den litt i systemet. Gjorde det og nå går tilsynelatende infotainment ikke i dvale lenger. Et tips om man har noe som hikker i systemet.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

Byttet også til manuell styring. Fungerer helt fint.

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 27. januar 2020, klokken 06:35
Sitat fra: RayBomb på tirsdag 21. januar 2020, klokken 08:41
Prøvde den manuelle versjonen, men syntes at alle kneppene visket for sakte. Går vel tilbake til den dårlige auto viskingen igjen 🤷‍♂️

Har ikke regnet på et par uker i Oslo området,  :) , men i dag var det yr i lufta så jeg fikk testet. Synes manuell justering fungerte utmerket. Kanskje forskjell på dette og fra bil til bil og ?

Ellers hadde jeg litt problemer med at infotainment gikk i svart et par minutter om jeg somlet litt etter å ha stoppet bilen for så å starte den igjen. Har erfart om jeg oppdaterer kartet så rotere den litt i systemet. Gjorde det og nå går tilsynelatende infotainment ikke i dvale lenger. Et tips om man har noe som hikker i systemet.

"Yr i lufta" er vel kanskje da det funker best at det tar lang tid mellom hver visk...
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

YM

Yr eller ikke, automatikken lever sitt eget liv :-1:

RayBomb

Sitat fra: YM på onsdag 29. januar 2020, klokken 11:16
Yr eller ikke, automatikken lever sitt eget liv :-1:
Det er sant, men vi snakker om å slå av automatisk visking og bruke manuell/intervall istede for.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

YM

Enig :),  men automatikken burde likevel fungere bedre enn det den gjør nå. Det er tross alt 2020 og flere andre bilmerker har løst dette på en vesentlig bedre måte.

4Matic Fanatic

Sitat fra: YM på onsdag 29. januar 2020, klokken 22:17
Enig :),  men automatikken burde likevel fungere bedre enn det den gjør nå. Det er tross alt 2020 og flere andre bilmerker har løst dette på en vesentlig bedre måte.
MB løste dette for 30 år siden. Men har hørt at det finnes noen elbiler bortsett fra I-Pace som sliter med viskeautomatikk - uten at navn skal nevnes.

Counterpointer

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 30. januar 2020, klokken 09:02
Men har hørt at det finnes noen elbiler bortsett fra I-Pace som sliter med viskeautomatikk - uten at navn skal nevnes.
Der har siste oppdatering OTA gjort store forbedringer og er et system som lærer og vil kontinuerlig bli enda bedre.

Var mange som ønsket seg manuell justering før denne oppdateringen, nå hører jeg ingen som sier det lengre.

(Regner med jeg har gjettet riktig merke )

Ingeniøren

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. januar 2020, klokken 09:25
Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 30. januar 2020, klokken 09:02
Men har hørt at det finnes noen elbiler bortsett fra I-Pace som sliter med viskeautomatikk - uten at navn skal nevnes.
Der har siste oppdatering OTA gjort store forbedringer og er et system som lærer og vil kontinuerlig bli enda bedre.

Var mange som ønsket seg manuell justering før denne oppdateringen, nå hører jeg ingen som sier det lengre.

(Regner med jeg har gjettet riktig merke )

Vi lever i håpet - det mest av det andre har blitt bedre så håper de kaster sine øyne på denne biten og. Produsenten har folk som følger med her inne.. Inntil da blir det manuell på meg og det duger i regnvær og ikke bare yr...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Kjører også manuell visker, det ble for mange finjusteringer når den gikk på automatikk.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Egil Fonn

Synes automatikken fungerer greit. Blir litt finjustering på bryteren en sjelden gang. Men det blir da mere justering om det velges manuell justering av intervall?
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

JorgenM

Ikke her i alle fall. Bruker manuell og det er mindre pes enn før.

PS: Trøndelag har hatt tidenes mest regnfulle januar så dette har jeg testet mye 👍🌧
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

I går fikk jeg feilmld om feil på hybrid batteri. Forstår det slik at dette kan utvikle seg til problemer med bremsene og at bilen må på verksted. Ringer Jaguar senere idag og hører.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Feilmld borte idag så da lar jeg det være inntil videre.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

Sitat fra: JorgenM på mandag 30. august 2021, klokken 09:46
Feilmld borte idag så da lar jeg det være inntil videre.

Håper det var en glitsj, er et tegn på at det lille 12 volts batteriet holder på å ta kvelden.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA