Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Tellus

Punkt 1 høres ut som om problemet er ladeboksen i og med at du har identisk fungerende ladeboks hjemme. Punkt 2 er opplagt en for følsom sensor. Forhåpentligvis blir der fikset når de blir byttet. Punkt 3 er noe de fleste (alle?) opplever. Slår man viskerene av og på blir systemet resatt. Tipper dette er en programvare feil som forhåpentligvis kan fikses.

Ingeniøren

Savner den gode gamle intervall bryteren der man selv kunne sette intervall...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Har samme problemet med vindusviskerne. Informerte forhandler, men er ikke blitt bedre enda.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

jwkay

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:22
Savner den gode gamle intervall bryteren der man selv kunne sette intervall...

Hvis du slår av automatisk visking i menyen så har du god, gammeldags justerbar intervallvisking :)

Ingeniøren

Sitat fra: jwkay på søndag 19. januar 2020, klokken 15:49
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:22
Savner den gode gamle intervall bryteren der man selv kunne sette intervall...

Hvis du slår av automatisk visking i menyen så har du god, gammeldags justerbar intervallvisking :)

Hei sann - det skal jeg prøve  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Sitat fra: jwkay på søndag 19. januar 2020, klokken 15:49
Hvis du slår av automatisk visking i menyen så har du god, gammeldags justerbar intervallvisking :)
Det skal jeg også prøve. Takk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JaguarPace

Sitat fra: jwkay på søndag 19. januar 2020, klokken 15:49
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:22
Savner den gode gamle intervall bryteren der man selv kunne sette intervall...

Hvis du slår av automatisk visking i menyen så har du god, gammeldags justerbar intervallvisking :)

Prøvde denne i dag til og fra jobb. Må si at for min del fungere det mye bedre med den gode gamle justerbare intervall viskingen :+1: :) Veldig greit å selv bestemme hvor lang tid det skal gå mellom hver visking. Det at du nå må slå den av når man er i tunnel eller det slutter og regne, er helt greit. Så tror nok jeg kommer til å kjøre med denne, frem til en eventuell bedre oppdatering kommer på automatikken.
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

4Matic Fanatic

Bra tips, gjort det samme.
Så kan man si noen velvalgte ord om at den splitter nye premiumbilen ikke håndterer noe min 20 år gamle E-klasse fikser helt topp.

Latterlig at slikt som dette er et tema i 2020.

RayBomb

Prøvde den manuelle versjonen, men syntes at alle kneppene visket for sakte. Går vel tilbake til den dårlige auto viskingen igjen 🤷‍♂️
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Vind

Sitat fra: RayBomb på søndag 19. januar 2020, klokken 19:58
Sitat fra: jwkay på søndag 19. januar 2020, klokken 15:49
Hvis du slår av automatisk visking i menyen så har du god, gammeldags justerbar intervallvisking :)
Det skal jeg også prøve. Takk
Her er det helt klart forskjell på biler.  Jeg satt på med en kollegas I-Pace (SE sommer 2019) og den var mye dårligere på intervall vindusvisker enn min HSE (Oktober 2018).  Vi sjekket alle instillinger og fant ingen grunn til forskjell - om det ikke er noe HW endring da.  Begge bilene er levert fra samme forhandler og har samme software.  Han skulle ta det opp med forhandler.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

jwkay

Etter å ha fått H264-oppdateringen i dag så virker det som om viskerne oppfører seg mer normalt. Hastigheten er mer som forventet, og de henger seg ikke opp lenger. Var faktisk mulig å kjøre de 60km hjem igjen i varierende trafikk- og værforhold uten problem.

RayBomb

Sitat fra: jwkay på torsdag 23. januar 2020, klokken 20:30
Etter å ha fått H264-oppdateringen i dag så virker det som om viskerne oppfører seg mer normalt. Hastigheten er mer som forventet, og de henger seg ikke opp lenger. Var faktisk mulig å kjøre de 60km hjem igjen i varierende trafikk- og værforhold uten problem.

Kanskje du er heldig og forhandler/verksted har oppgradert flere moduler enn hva som må oppgraderes i H264. Min bil har ikke blitt bedre på auto-visker funksjonen etter H264 kampanjen 😭
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Synes det er litt rart at de ikke gjør en mer omfattende oppgradering av f.esk bilprogramvare/telematikk når de først har bilen inne for H264. Pr nå har man et spenn fra 14.2 til 19.2 på denne. Trodde H264 skulle forebedre bilen for mer omfattende SOTA og da er det vel beste at bilene er så nye som mulig software messig skulle jeg tro - eller planlegger de å kjøre dette over nett ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Tellus

Nå er det ikke gitt at 18.2 eller 19.2 er bedre enn f.eks 15.2. Jeg hadde 14.2 og ble oppgrader til 15.2 da jeg var inne og fikk H264. Det kan være større og mindre problemer med de senere versjonene for alt jeg vet. 15.2 fikset i hvert feilen i 14.2 som gjorde at man ikke kunne stoppe/starte lading fra app. Hva slags feilrettinger/forbedringer som finnes i senere versjoner vet jeg ikke.

Med H264 åpnes der for at telemetrimodulen og andre moduler kan oppdateres via SOTA så nå er det bare å chille :)



RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 25. januar 2020, klokken 09:33
Synes det er litt rart at de ikke gjør en mer omfattende oppgradering av f.esk bilprogramvare/telematikk når de først har bilen inne for H264. Pr nå har man et spenn fra 14.2 til 19.2 på denne. Trodde H264 skulle forebedre bilen for mer omfattende SOTA og da er det vel beste at bilene er så nye som mulig software messig skulle jeg tro - eller planlegger de å kjøre dette over nett ?
Man skulle tro det ja..... Vet ikke hvor det er sånt ett mylder av forskjellige variasjoner på modul versjonene. Og det er bare modulene vi kjenner til, det finnes flere.... De skaper jo vanskeligheter for seg selv disse ingeniørene hos Jaguar. Kanskje de har lite å gjøre 🤣😏
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA