Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

LittleHammer

Sitat fra: 1simen på mandag 21. januar 2019, klokken 08:19
Til dere som har kjørt med og uten panoramatak. Kan det virkelig være så stor forskjell i opplevd støy med vanlig tak vs panoramatak? Har bestilt med vanlig tak, men skal fortsatt være mulig å endre til panorama. Hørte med selger og han mente det var like bra i begge, så blir litt usikker?

Har bil uten panoramaglasstak. Hører det helt klart bedre i tunneller, men ellers er det stille.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Tellus

Litt info fra våre UK venner.

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=1088

Vedrørende H193 Gateway module update

Sitat
It potentially concerns VIN Range: F60001 - F72491. Instructions say:

Check the Jaguar Land Rover (JLR) Claims Submission System to make sure that the vehicle is affected by this bulletin prior to undertaking any rework action.

so they can probably more precisely pre-identify which vehicle must indeed get the update.
The way the SSM itself is written:

Action to be taken:
Unsold vehicles must be repaired prior to handover of the vehicle for retail sale.
At the next opportunity, you are requested to repair the vehicle.

Oppdateringen skal inneholde fikser for:
Sitat
The Gateway Module & Body Control Module update also fixes the following issues:
- Vehicle may not start due to Body Control Module/Gateway Module (BCM/GWM) signal not being received.
- reverse lights flashing occasionally while driving in reverse and braking
- Air Quality System not working
- climate control not working properly
- noisy climate control fans

På min egen bil så synes jeg at det automatiske luftkvalitetssystemet har virket dårlig så det er håp om at dette kan bedres. Min bil er det nevnte vin nummer intervallet.
Det skrives videre at denne oppdateringen ikke kan gjøres OTA.

Kommer uansett til å avvente 100Kw fiksen før jeg tar kontakt med verksted.

daktari

JEg trenger også denne oppdateringen da bilen har noen av symptomene, men ønsker å vente på en eventuell "S19A" infotainment versjon først. Med mindre de sender en "ranger" som det heter og henter bilen min for fiksing - det har jeg opplevd i gamle dager...

Ad "S19A" - leste litt hos Range Rover Velar-folket, de har jo samme infotainment som oss - mange der på gamle versjoner, men mange av de samme bugs, samme versjonsnummer som oss med S18D og S18C.

Hvis jeg har talt rett, så går det 10 uker mellom hver versjon (S18D 18.47.x og S18C 18.37.) basert på versjonsnummer. Vi bør derfor etterlyse noe senest medio mars -  som er 15 uker etter forrige versjon som kom uke 47. vi burde egentlig hørt noen rykter allerede uke 5...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


LarsAng

Fikk ut bil denne uken. Tror ikke det følger med noe dekkreperasjonssett (med mindre det er godt gjemt). Noen andre som har fått med et slikt sett?

Hårek

Har du sjekket under den avtagbare platen i bagasjerommet?
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Nordlands

Sitat fra: LarsAng på søndag 03. mars 2019, klokken 22:30
Fikk ut bil denne uken. Tror ikke det følger med noe dekkreperasjonssett (med mindre det er godt gjemt). Noen andre som har fått med et slikt sett?
Se her, det ligger innerst mot baksetene, man må nesten ta ut den avtagbare platen for å se/komme til ordentlig:
http://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2019/T31682/29937_en_GBR/proc/G2187152
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

LarsAng


JohnPGriff

E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

JohnPGriff

19C Readme

Du kan ikke vise dette vedlegget.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

daktari

Takk, veldig bra! Her var det masse fikser! Mangler bare ryggekamera.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

dsi

Sitat fra: JohnPGriff på mandag 04. mars 2019, klokken 20:14
19C Readme

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Kommer denne oppdateringen av seg selv? Eller må man til forhandler for oppdatering?

Chimp

Forhandler. Men spørs om forhandler vil ta deg inn for den oppdateringen. Mitt inntrykk er at de er litt trege

Tellus

Ser ut som OTA er rett rundt hjørnet  :)

SitatI've just had the same one...

We'll soon be releasing our first wireless software update. This update includes minor bug fixes to keep your I-PACE operating at its peak performance. By being one of the first customers to enable software updates, you can maintain and improve your car's capabilities.

In order to receive software updates, you'll need this feature switched on in your I-PACE. If you haven't already, this can be done through the Settings Menu > Software Updates > On/Off - you'll also need to accept the terms and conditions.

Depending on your connectivity, there are two ways in which your I-PACE can receive the update:

Through Wi-Fi connectivity
If your I-PACE is already connected to Wi-Fi, it will use your connection to download the software update prior to installation.

Through your personal SIM connectivity
If your car is not connected to Wi-Fi, it will download the software through your personal SIM.

When the 'Software Update' notification appears on your screen, you have three options available:

1. Install now – this will start the download in the background followed by the installation. You can continue your journey uninterrupted.

2. Remind me later – the notification will pop up again after six hours.

3. Skip update – this will remove the notification completely. If you later decide you'd like to install the update, you'll need to do this via your settings.

Once the update has installed, you'll receive a notification at the top of your screen. Likewise, you'll also be notified if the download has failed.

You can also view how to install software updates here.

Please note, for the software update outlined above, you may receive two separate versions that require installation - the first is to prepare your car for future releases and the second is to prepare your car for this latest update. For both updates, please follow the same installation process as detailed above.

For more information regarding software updates or for general help with trouble-shooting, please click below.

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=1171&sid=28dbddf618f0390fee8c30586963853b

Clas

Forrhandler ønker vel ikke å oppdatere biler. Kun de som de er pålagt av importør. Prøvde i dag å få oppdateringer når bilen skulle in til garanti rep. Ønsket meg 159v4 for å få bedre ladekurve, men svaret var nei vi får ikke betalt. Så det kommer til å bli festlig fremover. Gadd ikke å spøre om resten av softvear. Kundemotaker var bare budbringer så det hjelper ikke å henge han. Vi må nok spikre noen høyere i systemet på veggen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA