Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Ingeniøren

12v driver elektronikken, så slik sett har det innvirkning på åpning av panser. Har lest meg til at når 12v  batteri(er) skal skiftes så er det viktig å vente 30 minutter slik at elektronikken stenges ned før man begynner. Da skal det gå greit så lenge man isolerer kablene, både + og - , godt.

Om du fikk gjort det på verksted så ville jeg snakket med de, mulig den må resettes. Kan og hende ting går seg til over natta når bilen har gått i dvale og starter opp igjen. Noen trenger og resett av elektronikk for at bilen skjønner at den har fått nye batteri(er) og justere lading etter dette. Ja, det finnes to 12v batterier i eldre modeller..som min MY2020.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

Hvordan gikk det - greit med tilbakemelding da jeg vurderer å bytte batterier selv i sommer...

Men, samtidig har jeg ikke hatt noen problemer og man skal ikke fikse noe som virker, så ser det an..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 11. mai 2024, klokken 18:29Hvordan gikk det - greit med tilbakemelding da jeg vurderer å bytte batterier selv i sommer...

Men, samtidig har jeg ikke hatt noen problemer og man skal ikke fikse noe som virker, så ser det an..

Er i samme båt, har to nye batterier liggende. Forstår det sånn at det er viktig å ta av det store batteriet først. Har ikke hørt om problemer med panser før nå, rart hvis alt annet virker.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA