Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

espenri

Sitat fra: JorgenM på mandag 30. august 2021, klokken 09:46
Feilmld borte idag så da lar jeg det være inntil videre.

Jeg ville tatt dette med forhandler med en gang. Min stoppet og måtte hentes av viking når dette skjedde, og selv om det ble løst smidig så er det ikke alltid det passer. Det ligger vel en kampanje som skal løse dette problemet. Sjekket topix?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

JorgenM

Klarer ikke å logge inn på Topix, selv med nytt passord.

32 mil t/r til forhandler så det blir en dagstur. Håper egentlig feilmeldingen kommer tilbake for da blir vel bilen hentet... :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

bmw2002

Prøv å opprett en ny konto med en annen epostadresse for å få tilgang til Topix

JorgenM

Ikke noen feil, men da jeg vaska bilen innvendig idag fikk jeg SMS fra Jaguar der det sto "- Kjøretøyet EVxxxxx har automatisk utløst et tyverivarsel. Du vil om kort tid bli kontaktet av callsenteret for sporing som vil hjelpe deg videre.. " osv. En time gikk og jeg fikk ny SMS med bl.a "- Hei. Vi har mottatt en alarm fra bilen din, og ønsker å forsikre oss om at alt er ok.
Vennligst ring oss tilbake på 21523751".

Prøvde å ringe det nummeret flere ganger uten å få svar. Ikke hørt noe etter det. 8 timer siden nå. WattCat viser 0km rekkevidde, men antar det ikke er noen sammenheng.

Uansett ikke imponert over at de først sier de skal kontakte meg, ikke gjør det, deretter ber meg kontakte dem og ikke svarer...  ::)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på søndag 03. oktober 2021, klokken 19:04
Ikke noen feil, men da jeg vaska bilen innvendig idag fikk jeg SMS fra Jaguar der det sto "- Kjøretøyet EVxxxxx har automatisk utløst et tyverivarsel. Du vil om kort tid bli kontaktet av callsenteret for sporing som vil hjelpe deg videre.. " osv. En time gikk og jeg fikk ny SMS med bl.a "- Hei. Vi har mottatt en alarm fra bilen din, og ønsker å forsikre oss om at alt er ok.
Vennligst ring oss tilbake på 21523751".

Prøvde å ringe det nummeret flere ganger uten å få svar. Ikke hørt noe etter det. 8 timer siden nå. WattCat viser 0km rekkevidde, men antar det ikke er noen sammenheng.

Uansett ikke imponert over at de først sier de skal kontakte meg, ikke gjør det, deretter ber meg kontakte dem og ikke svarer...  ::)

Har og opplevd at en alarm ble utløst når bilen sto i p hus på jobb. Ble ringt opp, gikk og sjekket og når jeg ringte tilbake spurte de om bilmerke. Tydelig at dette er satt ut til noen som støtter mange bilmerker. Var i normal arbeidstid. Sikkert redusert kapasitet i helga 😏
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

espenri

Leverte min til viking uten å tenke på dette en gang, da ringte de meg rimelig ofte før jeg fikk somla meg til å sette den i service mode via nettsiden til jaguar...

Har også skjedd ved verkstedbesøk senere, de ringer alltid med en gang det er utløst alarm.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Ingeniøren

Skiftet dekk på søndag og opplevde noe litt skremmende !

Som vanlig hever jeg bilen til maks høyde når jeg bytter hjul - har bil med luftfjærer. Gikk helt fint til jeg kommer til siste hjul. Etter å ha jekket opp ser jeg at hjulet står litt skjevt. Går derfor rundt bilen for å rette opp rattet. I det jeg åpner døra våkner bilen og tilsynelatende senker front av bilen. Oppdager det ikke før jeg kommer rundt til høyre forhjul da det knaser litt i grusen under platen jekken står på. Senker jekken umiddelbart men bilen er så lav at jeg ikke får ut jekken - og den er av den lave typen. Inn i bilen. Starter den opp og hever den til normalt nivå igjen - alt normalt.

Vet ikke helt hva som skjedde. Har heller ikke aktivert at bilen skal senke seg når jeg går inn i bilen - det har jeg sjekket. Det står heller ikke noe spesielt om dette i manualen. For noen biler skal den settes i hjulskifte modus. Det gikk bra, ingen skader, men fikk litt puls noen sekunder der. Moralen må være at man ikke rører dørene når bilen står på jekken, i alle fall om man har luftfjærer  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

OlaM

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 03. oktober 2021, klokken 19:54
Sitat fra: JorgenM på søndag 03. oktober 2021, klokken 19:04
Ikke noen feil, men da jeg vaska bilen innvendig idag fikk jeg SMS fra Jaguar der det sto "- Kjøretøyet EVxxxxx har automatisk utløst et tyverivarsel. Du vil om kort tid bli kontaktet av callsenteret for sporing som vil hjelpe deg videre.. " osv. En time gikk og jeg fikk ny SMS med bl.a "- Hei. Vi har mottatt en alarm fra bilen din, og ønsker å forsikre oss om at alt er ok.
Vennligst ring oss tilbake på 21523751".

Prøvde å ringe det nummeret flere ganger uten å få svar. Ikke hørt noe etter det. 8 timer siden nå. WattCat viser 0km rekkevidde, men antar det ikke er noen sammenheng.

Uansett ikke imponert over at de først sier de skal kontakte meg, ikke gjør det, deretter ber meg kontakte dem og ikke svarer...  ::)

Har og opplevd at en alarm ble utløst når bilen sto i p hus på jobb. Ble ringt opp, gikk og sjekket og når jeg ringte tilbake spurte de om bilmerke. Tydelig at dette er satt ut til noen som støtter mange bilmerker. Var i normal arbeidstid. Sikkert redusert kapasitet i helga 😏

Får håpe at biltyvene også har standard 37,5 uke!
'21 3LR

Ingeniøren

Sitat fra: OlaM på onsdag 20. oktober 2021, klokken 23:08
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 03. oktober 2021, klokken 19:54
Sitat fra: JorgenM på søndag 03. oktober 2021, klokken 19:04
Ikke noen feil, men da jeg vaska bilen innvendig idag fikk jeg SMS fra Jaguar der det sto "- Kjøretøyet EVxxxxx har automatisk utløst et tyverivarsel. Du vil om kort tid bli kontaktet av callsenteret for sporing som vil hjelpe deg videre.. " osv. En time gikk og jeg fikk ny SMS med bl.a "- Hei. Vi har mottatt en alarm fra bilen din, og ønsker å forsikre oss om at alt er ok.
Vennligst ring oss tilbake på 21523751".

Prøvde å ringe det nummeret flere ganger uten å få svar. Ikke hørt noe etter det. 8 timer siden nå. WattCat viser 0km rekkevidde, men antar det ikke er noen sammenheng.

Uansett ikke imponert over at de først sier de skal kontakte meg, ikke gjør det, deretter ber meg kontakte dem og ikke svarer...  ::)

Har og opplevd at en alarm ble utløst når bilen sto i p hus på jobb. Ble ringt opp, gikk og sjekket og når jeg ringte tilbake spurte de om bilmerke. Tydelig at dette er satt ut til noen som støtter mange bilmerker. Var i normal arbeidstid. Sikkert redusert kapasitet i helga 😏

Får håpe at biltyvene også har standard 37,5 uke!

De har vist kommet til landet igjen etter at grensene åpnet.

https://www.nrk.no/norge/na-kommer-de-mobile-kriminelle-1.15690111
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 18. oktober 2021, klokken 07:06
Skiftet dekk på søndag og opplevde noe litt skremmende !

Som vanlig hever jeg bilen til maks høyde når jeg bytter hjul - har bil med luftfjærer.

......

Det gikk bra, ingen skader, men fikk litt puls noen sekunder der. Moralen må være at man ikke rører dørene når bilen står på jekken, i alle fall om man har luftfjærer  :)

Eller at en lar bilen stå i normal modus når man bytter dekk men det står ikke noe om det i iguide.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 21. oktober 2021, klokken 10:03
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 18. oktober 2021, klokken 07:06
Skiftet dekk på søndag og opplevde noe litt skremmende !

Som vanlig hever jeg bilen til maks høyde når jeg bytter hjul - har bil med luftfjærer.

......

Det gikk bra, ingen skader, men fikk litt puls noen sekunder der. Moralen må være at man ikke rører dørene når bilen står på jekken, i alle fall om man har luftfjærer  :)

Eller at en lar bilen stå i normal modus når man bytter dekk men det står ikke noe om det i iguide.

Mener jeg gjorde det først gangen og at hjulet seg ned ettersom jeg jekket opp. De siste gangene har satt den på maks og det har ikke vært noe problem, inntil jeg i år åpnet døra med oppjekket hjul. Skal slutte med å åpne døra når jeg skifter hjul... :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Jeg har hjertet i halsen når jeg bytter hjul på i-Pace, men det gjelder også tidligere SUVer jeg har eid. Og Tesla model S. Tenker hver gang at nå må jeg kjøper kraftigere jekk, men har nå ikke blitt enda.

Ved skifte av dekk på svigermors gamle, og lettere, Mitsubishi Lanser så gikk jekken gjennom dørken. Noen år siden, men alltid friskt i minnet hver gang jeg bytter hjul. Lancer'n var riktignok 15+ år og en rustholk...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Varme i bakruta ser ikke ut til å funke hos meg, eller så er trådene ekstremt trege (ikke noe synlig tining etter 10 min i alle fall). Aldri tenkt over det før. Når jeg aktiverer det er det for å fjerne dugg på sidespeilene. Bakruta er så lita at jeg sjelden ser i den uansett.

Får nevne det på neste service. Nettopp passert 60k nå.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

Sitat fra: JorgenM på mandag 29. november 2021, klokken 12:44
Varme i bakruta ser ikke ut til å funke hos meg, eller så er trådene ekstremt trege (ikke noe synlig tining etter 10 min i alle fall). Aldri tenkt over det før. Når jeg aktiverer det er det for å fjerne dugg på sidespeilene. Bakruta er så lita at jeg sjelden ser i den uansett.

Får nevne det på neste service. Nettopp passert 60k nå.
Ganske vanlig at sikringen ryker, når temperaturen synker øker 12 volts spenningen (super intelligent ladestyring), resistansen i varmetrådene går ned og kombinasjonen fører til at strømmen blir for høy. Jeg har byttet til en "større" sikring.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

scholro

Her også en varme-/ventilasjons problem, eller er det det? Har en modellår 2019 i-Pace HSE, og ser nå at klimahjulet til passagersete bare har setevarme og ikke seteventilasjon. Mener begge skulle ha dette, og at jeg også har sett dette tidligere i bilen min, men kanskje jeg tar feil? Noen der ute med en 2019 HSE som kan kaste lys på dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA