Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sykkel og ski i i3

Startet av fonberg, søndag 04. november 2018, klokken 16:49

« forrige - neste »

fonberg

Hei, noen med erfaring med å transportere sykkel og/eller ski i i3?
Hvor langt er bagasjerommet med baksete nedfelt? Blir gulvet flatt?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

koltor

Ski er null stress. Frakter mine langrennsski (i pose) med nedfelte seter, og da er det grei margin.


Sent from my SM-G935F using Tapatalk

- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

Ingeniøren

Begge deler går veldig greit.

For ski trer jeg en pose over skiene og lar de hvile på midtarmlene foran. Slik går det greit med 3 pluss ski og staver i bilen.

Med sykkel tar jeg av forhjulet, legger ned begge baksetene til et rimelig flatt gulv. Forsatt plass til 2 foran. 2 sykler bak går kanskje med papp i mellom ellers blir det skaper både på sykler og i bil. Lurt å bruke stropp eller tau for å holde sykkel i posisjon slik at den ikke vandrer i bilen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA