Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kona electric = Opel Ampera-E all over again?

Startet av E_S, lørdag 03. november 2018, klokken 11:50

« forrige - neste »

E_S

Noen som synes leverings- og informasjonssituasjonen rundt Kona Electric begynner å minne mer og mer om Opel Ampera-E? Først kom det en bolk med biler, bilen er bra, så var det bråstopp, ingen leveringer lenger, skylder på alt mulig rart, det ryktes prisstigning og årevis med ventetid..

Jeg er i hvert fall glad jeg har en kontrakt som kan heves dersom prisstigningen skulle bli 8% eller mer..
:)

Tellus

Når det gjelder Opel Ampera-E så ble jo Opel kjøpt opp noe som medførte at GM ikke lengre prioriterte Ampera-E og satte også opp prisene. GM produserer fortsatt Chevy Bolt for fullt. De planlegger faktisk å øke produksjonen.

Med Kona så er det andre forhold. Forhåpentligvis kun litt kluss med produksjonen i starten. Det kan selvfølgelig skje at det norsk markedet blir nedprioritert, men det gjenstår vel å se.

e-curious

Ut fra Youtube videoer etc så ser det ut som at det er stor etterspørsel etter Kona også i andre markeder.  Det norske bilmarkedet er jo lite, og etter det jeg husker så har Hyundai agt at de kun kommer til å produsere 20.000 biler i året.

tuono

Uten å påberope meg krystallkule eller noe som helst: Jeg tror det blir høye registreringstall i november og desember. Høye sett i forhold til hva vi har sett tidligere i høst.

AmocoCadiz

Ja det kommer biler litt i rykk og napp, men skal komme en del nå i november og sikkert desember.
Disse bilfraktskipene har tøffet opp ned mellom Bremerhaven og Drammen nå,
samtidig som en av de, Arabian Breeze hadde brann ( på tur nedover igjen virker det som, så sa ble nok ikke Kona biler som ble rammet heldigvis)

Stokker seg vel nok litt i Drammen og tar tid med Mercasol behandling der også.

Så bråstopp som ved AmperaE tiden er det ikke.

og BTW min ryktebørs sier ingen nær forestående prisstigning!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA